ПРОБЛЕМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ МЕХАНІЗМУ ОЦІНЮВАННЯ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ МИТНИХ ОРГАНІВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПРОБЛЕМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ МЕХАНІЗМУ ОЦІНЮВАННЯ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ МИТНИХ ОРГАНІВ

24.02.2022 22:39

[Секція 5. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Муніципальне право]

Автор: Горпинич Софія Ігорівна, Університет митної справи та фінансів


Виконання стратегічних завдань та функцій держави, які покладені на державну службу України в сучасних, безпосередньо залежить від підтримки і використання кадрового ресурсу, розвитку людського потенціалу. Особливо наочно виявляються всі ці процеси в діяльності державних службовців в митних органах України, чия діяльність зумовлена підвищеними вимогами безпеки, персональної відповідальності, фаховості стосовно очікуваних та неочікуваних наслідків прийняття управлінських рішень посадовими особами митних органів.

Одним із інструментів забезпечення розуміння якості державної служби є механізм оцінювання державних службовців, який має забезпечувати прогнозоване, об’єктивне, системне управління кадровим ресурсом. 

На сучасному етапі актуалізується завдання приведення механізмів оцінювання державних службовців митних органів до їх практичних потреб та можливостей. Одним із інструментів забезпечення розуміння якості державної служби є механізм оцінювання державних службовців, який має забезпечувати прогнозоване, об’єктивне, системне управління кадровим ресурсом.

Механізм оцінювання державних службовців митних органів містить у собі такі елементи: суб’єкт оцінки; об’єкт оцінки; критерії оцінки діяльності посадових осіб митних органів, тобто конкретні вимоги, яким повинен відповідати працівник.

Комплексне оцінювання державних службовців може бути використаним для: розвитку та самовдосконалення персоналу, використання результатів у поточній й повсякденній роботі, визначення форм грошової винагороди за результатами оцінки державних службовців у вигляді премій, надбавок тощо, а відтак регулювання мотивації службовців, отримання об’єктивної інформації про результати діяльності державних службовців [1].

Сучасна оцінка діяльності державних службовців, зокрема працівників митних органів, є здебільшого суб’єктивною. Тому одним з найважливіших чинників успішного вирішення проблем є створення об’єктивного, комплексного, науково обґрунтованого механізму оцінки управлінського персоналу [2].

Об’єктивним чинником оцінювання діяльності державного службовця є наявність визначених критеріїв, на які повинен орієнтуватися державний службовець задля просування по службі, кар’єрному зростанню тощо, а тому оціночна діяльність має бути спрямована на підвищення ефективності, результативності та якості інституту державної служби [3].

Суб’єктами оцінювання ділових та професійних якостей посадових осіб митних органів можуть виступати: Голова Державної митної служби України; суб’єкт призначення на посаду; керівник відповідного територіального органу або спеціалізованого департаменту; безпосередній керівник; керівник структурного підрозділу вищого рівня [4].

Серед основних негативних наслідків, що суттєво впливає на рівень оцінки професійні та ділових якостей посадових осіб митних органів є: негативне ставлення до процедури оцінювання з боку тих осіб, що підлягають оцінюванню, через суб’єктивізм, непрофесіоналізм, відсутність прозорості під час оцінки тощо; відсутність узагальненої практики обговорення результатів оцінювання на рівні відомства, що унеможливлює набуття відповідного досвіду та поширення ефективного його впровадження в системі митних органів; врахування формальних показників діяльності митників через вимоги керівництва; відсутність зацікавленості посадових осіб митниць у проведенні незалежної оцінки їх діяльності через упередженість керівників різного рівня щодо їх оцінювання, що призводить до виникнення конфліктних ситуацій між керівником та підлеглим; відсутність відповідальності керівників за результати формального підходу до оцінювання, що негативно впливає на характер проведення оцінювання і на врахування його результатів.

Запропоновано наступні напрями підвищення ефективності механізму оцінювання державних службовців митних органів:

- визначення єдиного підходу до процедури оцінювання в системі митних органів для забезпечення об’єктивності та прозорості її проведення;

- вдосконалення процедури оцінювання для службовців митних органів всіх рівнів на основі чітко визначених критеріїв та показників діяльності;

- покладення в основу визначення критеріїв та показників оцінювання службової діяльності митників не тільки кількісні показники, але й реальне навантаження, досягнення очікуваних показників та результатів роботи, етику поведінки тощо, впровадження зазначеного підходу можлива завдяки формуванню та використанню інноваційних технологій оцінювання державних службовців. 

Література:   

1. Зелінський С.Е. Теоретико-методологічні засади комплексного оцінювання державних службовців: монографія / С.Е. Зелінський. К. НАДУ. 2016. 296 с.

2. Мельник О.М. Адміністративно-правовий статус працівника митної служби. Автореф дис. … к.ю.н. К., 2011. 18 с.

3. Пархоменко-Куцевіл О. Реформування системи оцінювання державних службовців у контексті євроінтеграції України. Вісник Національної академії державного управління. Режим доступу: http: //visnyk.academy.gov.ua/wp-content/uploads/2013/11/2009-4-6.pdf

4. Порядок проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців ДФС, її територіальних органів та спеціалізованих департаментів ДФС: Наказ ДФС 12.12.2017  № 840.

__________________________

Науковий керівник: Кувакін Сергій Вячеславович, кандидат юридичних наук, доцент, Університет митної справи та фінансів



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота