ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ АКЦИЗУ НА ЦУКРОВІ ПРОДУКТИ В ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ АКЦИЗУ НА ЦУКРОВІ ПРОДУКТИ В ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ

26.04.2022 17:09

[Секція 5. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Муніципальне право]

Автор: Васильківська Інна Леонідівна, студентка 2 року навчання ОР «Магістр» 6 групи «Податкове право» Інституту права Київського національного університету імені Тараса Шевченка


Акциз на цукрові продукти — це непрямий податок, який вводиться на безалкогольні напої та інші продукти з певним вмістом цукру.

За аналогією з введенням акцизу на тютюнові та алкогольні вироби, при запровадженні даного податку метою є досягнення певного рівня оздоровлення населення шляхом прогнозованого зменшення споживання солодких газованих напоїв та інших цукрових продуктів.

На даний момент, багато держав запровадили «податки на цукор». Такий податок діє у більш як 60 країнах світу. 

Прикладом таких країн є: Естонія, Польща, Великобританія, Франція, Ірландія та інші країни.

Віднесення того чи іншого продукту до об’єкту обкладення акцизом залежить від вмісту цукру в ньому. 

В Естонії з 1 січня 2018 року законодавством буде введено податок на безалкогольні напої (газовані та негазовані напої, напої зі 100% соками та солодкі молочні напої), який стягується у такому порядку:

1)Для продуктів, які містять лише штучні підсолоджувачі, ставка податку становить  - 10 євроцентів за літр.

2) Продукція з вмістом цукру 5-8 г на 100 мл  - ставка податку 10 євроцентів за літр.

3)Продукція з вмістом цукру більше 8 г на 100 мл  - ставка податку 30 євроцентів за літр.

Від оподаткування звільняються сокові напої без додавання цукру та солодкі молочні напої(вміст молока яких не менше 75 %) [1].

В Польщі з 2021 р. був введений «податок на газовані напої». Він застосовується щодо продуктів з додаванням цукру, кофеїну або таурину, а також на алкогольні напої, розфасовані в тару місткістю не більше 300 мл. 

Нові правила поширюються на солодкі напої з додаванням моносахаридів, дисахаридів або харчових продуктів, що містять ці речовини, а також на підсолоджувачі (відповідно до Регламенту (ЄС) № 1333/2008 про харчові добавки) [2]. 

Однак, плата за солодкі напої не поширюється на: дитячі суміші; продукти з вмістом не менше 20 відсотків фруктових або овочевих соків з макс. цукристістю 5 г/100 мл та продукти, в яких молоко або молочні продукти згадуються першими в списку інгредієнтів.

В Норвегії податок сплачується з таких видів цукру: цукровий пісок; цукрова пудра; перловий цукор. Податок також сплачується з розчинів цих цукрів.

Не сплачується податок : на глюкозу (виноградний цукор), інвертний цукор, патоку, лактозу, штучний мед, карамель, цукрові барвники, мед, діабетичний цукор, 100-відсотковий кленовий сироп.

Якщо цукор використовується як інгредієнт в іншому продукті, цей продукт звільняється від сплати податку. Прикладом цього є цукор, який використовується на виробництвах хлібобулочних виробів, мінеральної води, шоколаду та безалкогольних напоїв (комерційне виробництво) [3].

В Великобританії з 2018 року запровадили норму, відповідно до якої, виробники безалкогольних напоїв, що містять більше 5 г цукру на 100 мл, були змушені сплачувати збір у розмірі 18 пенсі за літр або 24 пенсі за літр ( якщо вміст цукру понад 8 г на 100 мл [4].

Не підлягають оподаткуванню: фруктові соки (справжні, без додавання цукру) та напої з високим рівнем молока ( не менше 75 % вмісту молока).

Існує ряд документів Європейського співтовариства, які врегульовують дане питання, серед яких:

1)Регламент Європейського парламенту і Ради (ЄС) № 1169/2011 

від 25 жовтня 2011 року про надання споживачам інформації про харчові продукти[5].

Регламент встановлює загальні принципи, вимоги та обов'язки, що регулюють надання інформації про харчові продукти, та зокрема маркування харчових продуктів.

При впровадженні акцизу на солодкі продукти, країни Європи, застосовували вимоги даного Регламенту. З використанням положень даного акту створювалось законодавче регулювання сплати акцизу на солодкі напої в Ірландії. Зокрема, було зазначено поняття «цукру» та його вміст у різноманітних продуктах.

2) Регламент Європейського парламенту і Ради (ЄС) №1333/2008 від 16 грудня 2008 року про харчові добавки.

Зокрема, у Польщі, відповідно до Регламенту, даний акцизний податок поширюється на солодкі напої з додаванням моносахаридів, дисахаридів або харчових продуктів, що містять ці речовини, а також на підсолоджувачі. 

Таким чином, підсумовуючи вищезазначене можна зробити висновок, що особливістю останніх років є те, що багато держав запровадили «податки на цукор» в якості фіскального інструменту та інструменту покращення громадського здоров’я. 

Спільним для більшості зарубіжних країн є тенденція звільнення від оподаткування акцизом на солодкі напої: 100% фруктові соки (тобто без додавання цукру); продуктів, в яких молоко або молочні продукти згадуються першими в списку інгредієнтів.

Література:

1. Official web-site of World Health Organization. URL: https://www.euro.who.int/en/countries/estonia/news/news/2017/06/parliament-in-estonia-approves-legislation-taxing-soft-drinks 

2. Регламент (ЄС) № 1333/2008 про харчові добавки від 16 грудня 2008 року. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/55-GOEEI/es-13332008.pdf  

3. Sugar tax in Norway. URL: https://www.skatteetaten.no/en/business-and-organisation/vat-and-duties/excise-duties/about-the-excise-duties/sugar/ 

4. Sugar tax: Consumption of sugar from soft drinks falls by 10%. URL: https://news.sky.com/story/sugar-tax-consumption-of-sugar-from-soft-drinks-falls-by-10-12242372 

5. Регламент Європейського парламенту і Ради (ЄС) № 1169/2011 

від 25 жовтня 2011 року про надання споживачам інформації про харчові продукти. URL: https://ec.europa.eu/competition/state_aid/cases/273201/273201_1982362_113_4.pdf 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота