БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК РОЗРАХУНКІВ З ПОКУПЦЯМИ ТА ЗАМОВНИКАМИ: ЮРИСПРУДЕНЦІЯ ЧИ МАРКЕТИНГ? - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК РОЗРАХУНКІВ З ПОКУПЦЯМИ ТА ЗАМОВНИКАМИ: ЮРИСПРУДЕНЦІЯ ЧИ МАРКЕТИНГ?

04.03.2014 12:17

[Секция 4. Бухгалтерский учет, анализ и аудит]

Автор: Сливка Ярослава Василівна, кандидат економічних наук, Карпатський інститут підприємництва, Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна»


Дедалі більшого поширення набуває запозичення зарубіжного досвіду щодо застосування знижки, проведенні маркетингових досліджень, побудові рекламної кампанії підприємства на виконанні соціальних зобов’язань, прийняття управлінських рішень на основі даних про договірні зобов’язання підприємства, проте наскільки правомірні такі дії можна визначити розміром штрафних санкцій за результатами чергових перевірок.

За даними Єдиного реєстру судових рішень, більше 200 000 справ пов’язаних з операціями за розрахунками з покупцями та замовниками [1]. Попередження маніпулювання даними щодо результатів розрахунків з покупцями та замовниками з боку податкових органів здійснюється в наступних напрямках: встановлення ліміту щодо розрахунків готівкою; правомірності встановлення ціни продажу (на рівні середньо ринкових, договірних, з афілійованими особами, наявність експертної оцінки в окремих випадках тощо); наявність дозвільних документів в залежності від об’єкту продажу; нормативне регулювання умов продажу в залежності від об’єкту продажу, захист прав споживачів і т.д. 

Бухгалтерський облік розрахунків з покупцями та замовниками, з метою захисту інтересів підприємства та наданні достовірної інформації про фінансовий стан підприємства, передбачає наявність ряду первинних документів дані яких в подальшому знаходять своє відображення на активному рахунку 36 «Розрахунки з покупцями та замовниками». Безумовною вимогою виступає підтвердження першої з подій: відвантаження товарів (накладна) або передоплата (виписка банку). Необхідною умовою продажу продукції виступає наявність податкової накладної, окрім випадків, коли підприємство-продавець не є платником ПДВ, а також наявність документів, що підтверджують транспортування товару, зберігання, додаткові документи, що підтверджують якість товару та права на його реалізацію тощо.

Одним з поширених випадків отримання штрафних санкцій з порушення достовірності даних щодо операцій за розрахунками з покупцями та замовниками виступає відсутність документів, що підтверджують його транспортування та визнання господарської операції щодо розрахунків з покупцями та замовниками фіктивною. Об’єктом порушення законодавства виступає неправомірне завищення витрат до оподаткування (на суму реалізованого товару) та заниження належного до сплати податку з доходів.

Неоднозначне використання даних щодо операцій за розрахунками з покупцями та замовниками виступає порушення правил надання знижки та завищення обсягу продаж [2], акцентуванні на виконанні гарантійних зобов’язань [3], включення до собівартості продажу необґрунтованих витрат на маркетингові дослідження тощо. 

Отже, дані бухгалтерського обліку направлені на достовірне відображення обсягів продажу направленні та захист інтересів підприємства (дотримання чинного законодавства та попередження отримання штрафних санкцій), що вимагає наявності всіх первинних документів, що підтверджують здійснення господарської операції. У випадку необхідності доведення правомірності включення до собівартості товарів маркетингових витрат виступає наведення результату від їх понесення (розрахунки щодо збільшення доходу та прибутку, збільшення кількості покупців, зменшення витрат тощо) та документальне підтвердження здійснення таких витрат.




_______________________________



  1. Станом
    на 03.03.14р. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://reyestr.court.gov.ua/

  2. підвищення
    цін з одночасним наданням знижки, що в сумі відповідає середньо ринковим
    цінам, надання знижок на неякісний або пошкоджений товар тощо

  3. Виконання
    яких вже передбачено Закон України “Про захист прав споживачів” від
    12.05.1991 № 1023-XII [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/T102300.html





Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота