ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ БРЕНДУ СПОЖИВАЧЕМ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ БРЕНДУ СПОЖИВАЧЕМ

30.11.2014 15:44

[Секция 1. Экономика, организация и управление предприятиями, отраслями, комплексами]

Автор: Гук Ольга Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"; Єсюнін Сергій Сергійович, студент, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"


Метою створення концепції будь-якого бренду має бути досягнення конкурентних переваг, можливість забезпечення зниження чутливості та лояльності споживачів до ціни. Особливої актуальності набувають психологічні аспекти брендингу, оскільки існує необхідність постійного дослідження актуальних трендів і впровадження інновацій, як для нових, так і для вже давно існуючих брендів за рахунок здійснення певних змін.

Характерним залишається те, що для споживача бренд має бути зрозумілим і відображати корисну інформацію, яка може допомогти здійснити вибір відповідно до його потреб. Дуже часто, при виборі товару людина звертає увагу не на об’єктивно зрозумілі характеристики, які можуть бути дуже схожими, такі як, ціна, якість, функціональність чи безпечність, а на особистісні вподобання. В умовах конкурентного середовища виробники зазвичай забезпечують ці характеристики на певному рівні, і тоді людина покладається на почуття, які викликають певні особливості бренду. 

В напрямку психологічного сприйняття бренду Ф. Котлером було проведено дослідження, згідно якого функціональні та емоційні переваги бренду знаходяться на одному рівні. Сформульована ним модель містить сукупність системних цінностей виробника, особливостей визначеної культури, індивідуальні характеристики, та відмінностей від інших марок [1]. 

Формування моделі розвитку бренду потребує діагностики психологічних особливостей цільових споживачів [2]. Кожна група споживачів, відповідно до обраного сегменту, має вже сформовані моделі поведінки і реакцію на певні особливості, які презентують бренд. Здійснюючи дослідження ринку при обранні моделі створення бренду доцільно особливу увагу приділити  таким складовим, як семантика і змістовне наповнення марочних назв, створення візуальних символів, логотипів тощо. Фірмовий шрифт, колір, форма логотипу на психологічному рівні можуть мати дуже велике значення і характеризувати товар для споживача. Рекламна кампанія повинна базуватися на засадах комплексності та цілісності на всіх етапах створення бренду [3]. Вже на етапі розробки концепції бренду повинна бути сформована головна ідея продукту та розставлені основні акценти. Такий комплексний підхід буде викликати у свідомості споживача емоції, що дають йому змогу виділити певний товар серед конкурентів та визначити, чи відповідає він його потребам.

Ретроспективний аналіз багатьох компаній світу свідчить, що фактори психологічного впливу створеного брендом образу є вирішальними для споживача. Вони представляють перед споживачем ті індивідуальні характеристики, які неможливо об’єктивно оцінити. Індивідуальність бренду може містити ознаки: надійність, молодість, щирість, компетентність, вишуканість, активність, мужність та інші. Характерним для українського ринку споживчих товарів є те, що багато вітчизняних виробників не надають особливого значення психологічним аспектам, що призводить до призупинення розвитку вітчизняного брендингу [3]. Інколи відношення споживачів до індивідуальних характеристик, соціальних потреб та цінностей під впливом зовнішніх та внутрішніх факторів змінюється, тому доцільно своєчасно здійснювати дослідження ринку та конкурентів. 

Можемо зробити висновки, що на українському ринку споживчих товарів, багато вітчизняних виробників не надають особливого значення психологічним аспектам бренду, що зумовлює відставання від міжнародного досвіду брендингу.




Література:

1. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. - СПб.: Питер, 212.- 816 с.

2. Яненко М. Б. Торговые марки в товарной политике фирмы. – СПб.: Питер, 2005.- 240 с.

3. Зозулёв А.В. Маркетинг  - Знання; М.: Рыбари, 2011. – 421 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота