ПРИНЦИПИ ОЦІНКИ СТРАТЕГІЙ ПОВЕДІНКИ ТРАНСПОРТНО-ЕКСПЕДИТОРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ РИНКУ ТРАНСПОРТНИХ ПОСЛУГ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ПРИНЦИПИ ОЦІНКИ СТРАТЕГІЙ ПОВЕДІНКИ ТРАНСПОРТНО-ЕКСПЕДИТОРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ РИНКУ ТРАНСПОРТНИХ ПОСЛУГ

02.12.2014 18:05

[Секция 9. Логистика и транспорт]

Автор: Орда Олександра Олександрівна, аспірант, Харківський національний автомобільно-дорожній університет


Різні форми взаємодії транспортно-експедиторських підприємств з іншими суб’єктами ринку транспортних послуг (ТП) в умовах стрімкого розвитку обумовлюють виникнення множини конфліктних ситуацій через наявність різноманітних інтересів кожного з суб’єктів. В таких умовах для транспортно-експедиторських підприємств набуває значимості можливість прогнозування стратегічних дій конкурентів або партнерів з метою зменшення ступеню невизначеності та зміцнення власних конкурентних позицій. Конфлікти в сфері надання транспортно-експедиторських послуг, можуть виникнути не тільки через розбіжність інтересів сторін, але й тоді, коли кожен учасник прагне досягнути свої багатосторонні цілі (рис. 1). 




Рисунок 1 – Схема взаємодії суб’єктів ринку ТП

Учасники взаємодії переслідують різні цілі, володіючи для їх досягнення певним набором декількох альтернатив. Кожна з таких альтернатив може призвести до можливого досягнення поставленої мети.  При цьому результат будь-якого заходу кожної з сторін конфлікту залежить від того, які дії (стратегії) оберуть інші сторони. Виникає необхідність у визначенні напрямків оцінки оптимальних стратегій поведінки транспортно-експедиторських підприємств на ринку ТП серед альтернативних:

- стратегії задоволення потреб відносно технології обслуговування (прикл. набір послуг);

- маркетингові стратегії відносно ціни послуг;

- організаційні стратегії відносно організаційної структури підприємства (прикл. кількість диспетчерів).

Сукупність  всіх комбінацій елементів напрямків оцінки альтернативних стратегій являє собою множину стратегій. Кожна з таких альтернатив може призвести до можливого досягнення мети функціонування. При цьому результат будь-якого вибору кожного суб’єкту ринку ТП залежить від того, які дії оберуть інші учасники взаємодії. 

Для вибору оптимальних стратегій транспортно-експедиторського підприємства з множини існуючих, через необхідність узгодження інтересів усіх суб’єктів ринку ТП, доцільно використовувати математичний апарат теорії ігор. Поведінка сторін при взаємодії повинна визначатися особливостями врахування можливих дій усіх учасників. В якості приклада можна розглянути ситуацію взаємодії – конкурентна боротьба двох транспортно-експедиторських підприємств на ринку ТП (антагоністична гра), яку можна представити у вигляді [1]

 , (1)

де где II - множина гравців, ;

    ri – множина стратегій гравців i, rЕ1i и rЕ2i ;

   Ні – функція виграшу і-го гравця.

Функції виграшу гравців

(2)




де ПЕ1 и ПЕ2 – прибуток транспортно-експедиторських  підприємств від обслуговування заявки вантажовласника, відповідно Е1 та Е2.

Тоді, інтегральна платіжна функція НƩ приймає вид (ситуація рівноваги)

(3)

Чиста ціна гри досягається при застосуванні стратегій гравцями Е1 та Е2, відповідно r*Е1 та r*Е2 

(4)

де пара стратегій  утворює сідлову точку, а самі стратегії   r*Е1 та  r*Е2 є оптимальні.

Сформовані функції виграшу повинні визначатися на основі запропонованих вище напрямків оцінки оптимальних стратегій.

Подальшу оцінку стратегій поведінки транспортно-експедиторських підприємств в умовах конкуренції можливо провести за існуючими підходами [2]:

- формування платіжної матриці та оцінювання за принципом мінімакса (критерій Севіджа);

- рішення формалізованої гри графічним методом та визначення сідлової точки, координати якої і являються оптимальними стратегіями.

В перспективних напрямках досліджень передбачається моделювання вибору стратегій взаємодії усіх суб’єктів ринку ТП на умовах кооперації (кооперативні ігри N-учасників зі змішаними стратегіями).




Література:

1. Наумов В.С. Основы повышения эффективности экспедиционного обслуживания на автомобильном транспорте: Монография – Харьков: ХНАДУ, 2010. – 144с.

2. Даниловцева Е.Р., Фарафонов В.Г., Дьякова Г.Н. Теория игр. Основные понятия: Текст лекций/ СПбГУАП. СПб., 2003, 36с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота