НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ПОВЕДІНКИ ДЕРЖАВНИХ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ПОВЕДІНКИ ДЕРЖАВНИХ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ

01.12.2015 23:56

[Секция 2. Менеджмент]

Автор: Бояринова Катерина Олександрівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"; Тринадцятко Богдан Ігорович, студент, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"


В умовах глобалізації та пошуку нових ринків збуту продукції підприємства конкурують з більш сильними та інноваційно – розвиненими підприємствами різних країн. Значна кількість державних вітчизняних підприємств не готова до радикальних перебудов здійснення основної діяльності, особливо до активізації інноваційної діяльності. Тому інноваційна поведінка таких підприємств не змінювалась протягом тривалого періоду.

Поняття «інноваційна поведінка», адже це поняття має більш дисциплінарний характер, що регламентує його приналежність до різних напрямків діяльності таких як психологія, педагогіка, менеджмент та управління підприємством. 

Згідно А. Н. Леонтьєвим поведінка – це реакція суб’єкта на предметний зміст навколишнього середовища, що безпосередньо породжує сам процес взаємовідносин суб’єкта з реальністю [1]. О. В. Кобак визначив інноваційну поведінку як особливий  тип індивідуальної або колективної поведінки, пов'язаний з систематичним оволодінням суб’єктами нових способів діяльності в різних сферах життєдіяльності, створенні нових матеріальних або нематеріальних об’єктів [2]. 

Ґрунтуючись на попередніх дослідженнях інноваційну поведінку можна трактувати, як цілеспрямовану діяльність суб’єкта господарювання орієнтовану  на реалізацію економічних відносин, як з метою створення нематеріальних та матеріальних цінностей для забезпечення власного функціонування та розвитку[3].

В Україні серед проблем державних підприємств виділяють ключові: неоптимальний асортимент продукції, низька конкурентоспроможність, одноманітна ринкова база, застаріле обладнання, неефективне використання виробничих ресурсів, низький обсяг продажу (попит) [4].

В умовах, коли зовнішнє фінансування неможливе, а бюджетних коштів не вистачає для фінансування інноваційної діяльності та оновлення виробничих потужностей, виникає необхідність розробки напрямів удосконалення інноваційної поведінки державних підприємств. 

Одним з таких напрямів може бути стимулювання команд винахідників шляхом фінансування процесу розробки державними підприємствами за профільними напрямами. Сам механізм фінансування варто розглядати, як венчурне фінансування так званих «стартап» проектів, адже, розглядаючи «стартап» як форму інноваційної поведінки варто відзначити, що інноваційні компанії для утримання своєї позиції на ринку скуповують та інвестують в стартап компанії, таку тенденцію можна пояснити тим, що створення інноваційного продукту є досить ризиковою діяльністю. Тому, великі компанії створюють інфраструктуру для створення та розвитку стартап компаній для подальшого їх поглинання з метою заволодіння вже перевіреної на ранніх стадіях життєвого циклу інноваційного ринку[5].

Аналізуючи законодавчу базу, а саме Указ Президента «Про інвестиційні фонди та інвестиційні компанії», в розділі 1, пункт 4, зазначається, що засновниками та учасниками інвестиційних фондів не можуть бути підприємства з часткою державного майна більше 25% [6].Також в Законі Україні «Про інститути спільного інвестування» в статті 4, пункт 1 також зазначення про неможливість участі підприємств з часткою державного майна більше 25% [7].Тому, варто розглядати механізм фінансування як благодійну діяльність, що підпадає під дію Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», в сфері освіти та стимулюванні економічного розвитку України [8].

Створення благодійного фонду, та благодійна діяльність надасть змогу стимулювати команди розробників до створення інноваційних продуктів, іншими словами, дасть змогу мобілізувати людський капітал, здатний вільно створювати нові, конкурентоспроможні суспільні блага. Водночас, відкривається декілька можливостей покращення інноваційної поведінки державних підприємств:

 за певних організаційних умовах благодійного фінансування, можливе залучення власних виробничих потужностей для втілення нових інноваційних рішень;

 поглинання стартап компаній за створення принципово нових технологій, продуктів, готових до серійного виробництва;

 оновлення власної виробничої бази, завдяки стартап компаніям, що в процесі діяльності залучали приватний інвестиційний капітал та розміщують виробництво на державних підприємствах;

 залучення кваліфікованих спеціалістів до діяльності підприємства.

Але, головним фактором при виконанні описаної вище діяльності є надання самостійності управління стартап компаніям, що фінансуються джерелами благодійних коштів державних підприємств. 

Таким чином, формування нових умов реалізації інноваційної поведінки державних підприємств сприятиме їх інноваційному оновленню з стратегічною перспективою розвитку. 




Література:

1. Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Поведение. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www/psy/msu.ru/science/public/leontev

2. О. В. Шелохова, Е. Н. Коньшева. К проблеме сущности понятия «инновационное поведение. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  http://edu.tltsu.ru/sites/sites_content/site1238/html/media67905/101_Selexova.pdf

3. Морозов О.Ф. Дослідження інноваційної поведінки стартап компаній / О.Ф. Морозов, Б.І. Тринадцятко // Сучасні підходи до управління підприємством: VI науково-практична конференція з міжнародною участю, Київ, 23 січня 2015 р.: зб. наук. пр. / НТУУ "КПІ". - Ч.: Вид-вець Чабаненко Ю. А., 2014. - С. 456-560.

4. Державні підприємства в Україні: Огляд аналітичного звіту за період 2013 р. – 9 місяців 2014 р. [Електронний ресурс] // UK-UA ReformAssistance. – 2015. – Режим доступу до ресурсу:http://reforms.in.ua/sites/default/files/upload/docs/20132014_soe_annual_report_presentation_review.pdf

5. Тринадцятко Б.І. Інноваційна поведінка підприємств в системі економічних відносин / Б.І. Тринадцятко, К.О. Бояринова // Сучасні підходи до управління підприємством: VI науково-практична конференція з міжнародною участю, Київ, 23 січня 2015 р.: зб. наук. пр. / НТУУ "КПІ". - Ч.: Вид-вець Чабаненко Ю. А., 2014. – С 166 - 170. 

6. України У. П. Про інвестиційні фонди та інвестиційні компанії //№. – 2005. – Т. 55. – С. 94.

7. Про інститути спільного інвестування закон України від 05.07.2012 р. 5080-VI // Відомості Верховної Ради. — 2013, № 29

8. Про благодійну діяльність та благодійні організації закон України від 26.09.2014 р. 5073 - 17// Відомості Верховної Ради. — 2013, № 25




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота