ОСОБЛИВОСТІ ПЛАНУВАННЯ ГРОШОВИХ ПОТОКІВ ПІДПРИЄМСТВА ТОРГІВЛІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ОСОБЛИВОСТІ ПЛАНУВАННЯ ГРОШОВИХ ПОТОКІВ ПІДПРИЄМСТВА ТОРГІВЛІ

09.11.2016 09:42

[Секция 1. Экономика, организация и управление предприятиями, отраслями, комплексами]

Автор: Головко Тетяна Володимирівна, аспірант, Київський національний торговельно-економічний університет


Планування грошових потоків підприємства торгівлі посідає важливу роль в процесі загального управління його діяльністю. Досить часто, особливо на малих підприємствах, виникає проблема нестачі грошових коштів, що відповідно вимагає виявлення причин їх зменшення. Відповідь на це питання зазвичай можливо знайти в балансі підприємства, оскільки як правило, переважна частка активів підприємств торгівлі знаходиться у товарних запасах, в окремих випадках їх питома вага може досягати 70-80% від загального обсягу. 

Внаслідок високої конкуренції підприємства нерідко намагаються максимально розширити асортимент за рахунок нових позицій, таким чином при плануванні значні грошові потоки можуть спрямовуватися на диференціацію запасів. В даній ситуації надзвичайно важливою є об’єктивна оцінка впливу такого розширення асортименту на обсяг продажів. Доцільно згадати закон Парето [1], вкладення коштів в асортиментні позиції, що генерують меншу частку продажів є недопустимим, тому рішення про розвиток бізнесу зазначеним шляхом є розумною стратегією лише в разі ретельного дослідження та попереднього тестування. 

Також підприємства торгівлі зазнають проблем з загальним грошовим потоком через формулювання мети своєї діяльності як «максимізація обсягів продажів», проте при плануванні загальної діяльності підприємства і грошових потоків зокрема важливим є розуміння, що метою доцільно розглядати цільовий грошовий потік, оскільки безконтрольне збільшення запасів спричиняє  збільшення вихідного грошового потоку, проте спрогнозувати вхідний може бути досить складно, а отже принцип «більше купив - більше продав» не спрацює.

Ще однією проблемою запасів на підприємствах торгівлі є так звані «мертві запаси». Важливо вчасно здійснювати уцінку запасів, оскільки товари мають певний життєвий цикл, враховуючи, що здійснення закупівель не може бути абсолютно прорахованим з точки зору подальшого збуту, наявність уцінки в будь-якому випадку краща за її відсутність, та здатна частково нівелювати фінансові втрати.

Таким чином при плануванні грошових потоків підприємства торгівлі важливо враховувати характерні особливості діяльності пов’язані з управлінням товарними запасами і їх плануванням зокрема. Ефективне планування грошових потоків в кінцевому результаті проявляється в тому числі в  збільшенні обсягів продажів та підтриманні запасів на оптимальному рівні. Згодом, грошовий потік стає одним з найбільших стратегічних активів підприємства, двигуном, який приводить в рух зростання бізнесу.

 

Література:

1. Королёв В. А.  О природе принципа Парето / В. А. Королёв.  [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.certicom.kiev.ua/pareto-prinzyp.html

_____________________

Науковий керівник: Бланк Ігор Олександрович, доктор економічних наук, професор, Київський національний торговельно-економічний університет

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота