ВПЛИВ СУЧАСНИХ ПОДАТКОВИХ РЕФОРМ НА ДІЄЗДАТНІСТЬ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ВПЛИВ СУЧАСНИХ ПОДАТКОВИХ РЕФОРМ НА ДІЄЗДАТНІСТЬ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ

21.11.2016 11:40

[Секция 7. Налоговая система. Бюджетная система]

Автор: Мотишин Микола Миколайович, магістр, Вінницький торговельно–економічний інститут Київського національного торговельно–економічного університету


Вихід держави на міжнародні ринки капіталу, зумовлюють необхідність запровадження і функціонування потужної і ефективної системи контролю за податками. Ефективність і простота податкової системи є запорукою успішності країни як для населення так і для зовнішньоекономічних партнерів. З часу набуття країною незалежності, пройшло багато часу, проте суттєвих зрушень в плані податкового законодавства не спостерігалось. Враховуючи складну економічну ситуацію в країні, яка ще оговтується від наслідків економічної кризи, значний обсяг зовнішнього боргу, і занепад власного виробництва питання запровадження ефективної податкової системи є актуальним на сьогодні.

Фундаментальні та прикладні дослідження, присвячені проблемам оподаткування, містяться в наукових працях багатьох зарубіжних, у тому числі російських, авторів: М. Алле, А. Ауербах, Н. Калдор, А. Лаффер, Р. Масгрейв, Дж. Мірліс, С. Сендфорд, Дж. Слемрод, М.М. Алексеєнко, С.В. Барулін, Б.Г. Болдирєв, І.В. Горський, І.В. Караваєва, Л.М. Ликова, С.Д. Надєждіна, Л.П. Павлова, В.Г. Пансков, Г.Б. Поляк, І.Т. Посошков, Д.Г. Чернік, К.Я. Чижов, С.Д. Шаталов, Т.Ф. Юткіна та ін. Заслуговують на увагу публікації українських учених В.Л. Андрущенка, О.Д. Василика, В.П. Вишневського, Т.І. Єфименко, Ю.Б. Іванова, О.М. Коркоца, А.І. Крисоватого, М.І. Крупки, І.О. Луніної, В.М. Мель- ника, П.В. Мельника, С.В. Михайленко, В.М. Опаріна, А.М. Соколовської, Л.Л. Тарангул, В.М. Федосова, О.П. Чернявського, Л.М. Шаблистої, С.І. Юрія та ін.

Податки є джерелом надходжень до державної казни, що в свою чергу є індикатором забезпеченості держави, показником її здатності забезпечувати безперебійну роботу державного апарату. Станом на кінець 2016 року, рівень податкового навантаження в Україні є одним з найвищих у світі, а система адміністрування і нарахування податків є однією із найбільш складних для розуміння серед світових держав. Так, за інформацією, які надає відоме видання DoingBusiness за рівнем податкового навантаження, а це в розумінні даного агентства, рівень податків, які повинні сплатити або утримати компанії середнього розміру. Також до цього показника враховується адміністративний тягар, який пов'язаний з адмініструванням податків. Україна знаходиться на 84 місці серед світових країн. Для порівняння, країна – партнер України в економічному і політичному житті – Грузія, за даними даного рейтингу знаходиться на 22 місці [2].

Незважаючи на значну кількість прийнятих законодавчих актів і інших змін, державний інститут податків має значні недоліки, які впливають на ефективність його функціонування, а це в свою чергу має відображення на позиції України як серйозного учасника міжнародного ринку і можливого реципієнта зовнішніх інвестицій. Податкова система, досі має значну кількість вад, до яких можна віднести:

- неефективність роботи фіскальних органів;

- надмірний податковий тиск на бізнес;

- податкове навантаження на фізичних осіб, які отримують заробітну плату;

- висока заплутаність податкового законодавства;

- важкість в визначенні об’єкта оподаткування, бази оподаткування, адміністрування податку.

Причиною даних проблем є низька відповідність вітчизняного законодавства до норм міжнародної діяльності. В ході останніх подій і націленості України на вхід в Європейський Союз, першочерговими повинні бути заходи з адаптації норм вітчизняного законодавства до норм світових законів і міжнародних норм. На цьому етапі українським чиновникам необхідно більше прислухатись до безпосередніх учасників економічного середовища в Україні. На даному етапі, потрібно на принципах взаємної довіри і відкритості будувати механізм взаємодії державних органів, громадськості і бізнесу, які повинні бути обумовлені спільною метою проведення дієвих податкових реформ, задля уникнення випадків, коли прийняті владою рішення не знаходять свого ефективного віддзеркалення на економічній ситуації в країні. [3, 4-6]

Отже, податкова система України переживає переломні моменти. Які, у випадку свого успіху, покладуть початок новій економічній активності вітчизняного бізнесу і призведуть до активізації зовнішньоекономічної діяльності України на міжнародному ринку і дозволять їй там закріпитись як конкурентоспроможному  учаснику, з яким потрібно рахуватись і прислухатись. Все це буде можливо завдяки реалізації основних умов державної реформи, а саме:  викорінення корупції з органів ДФС, перебудова діяльності органів ДФС з каральних органів в наглядово-роз’яснювальні, з метою заохочення суб’єктів господарювання до ведення відкритого бізнесу і відмовлення від тіньових схем.




Список використаних джерел:

1. Податковий кодекс України [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http: //www.rada.gov.ua.

2.  «Благоприятность условий ведения бизнеса в Украине» http://russian.doingbusiness.org/data/exploreeconomies/ukraine#paying-taxes

3. ПОДАТКОВА РЕФОРМА: аналіз державних рішень // ©2015 Міжнародний центр перспективних досліджень (МЦПД)  - [4-6]

_____________________

Науковий керівник: Сьомченков Олександр Анатолійович, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського торговельно-економічного університету

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота