ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ УДОСКОНАЛЕННЯ ПОДАТКОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ УДОСКОНАЛЕННЯ ПОДАТКОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ

15.03.2017 19:04

[Секция 7. Хозяйственное право. Хозяйственное процессуальное право. Финансовое право. Банковское право]

Автор: Степанчук Ганна Миколаївна, студентка 4 курсу ДВНЗ "Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана"


Сучасний стан податкового законодавства є дуже суперечливим і потребує вдосконалення, проте як показує практика його правозастосування, зміни, що вносяться до законів України з питань оподаткування, досить часто спричиняють нові проблеми, адже багато норм суперечать одна одній  або ж їх просто неможливо втілити у життя, тому дана тема є дуже цікавою для дослідження.

Проблема побудови ефективної податкової системи – одна із найбільш актуальних в процесі розвитку в Україні ринкових відносин та інтегрування української економіки в світовий ринок. Її вирішення повинно здійснюватись шляхом вивчення, аналізу і осмислення законодавчої бази України, так і досвіду зарубіжних країн.

Існуюча податкова система України характеризується наступними негативними рисами:

- велика кількість нормативно-правових актів та колізійність законів та підзаконних актів, які регулюють податкові відносини;

- нестабільність податкового законодавства, а саме численні зміни до існуючих законів;

- наявність законів, які належать до інших галузей права, але регулюють податкові відносини [2].

Всі ці проблеми вказують на недосконалість та неефективність чинної податкової системи, на те, що вона не сприяє економічному зростанню країни.

Важливим фактором для ефективності оподаткування є саме зрозумілість норм та положень податкового законодавства України, адже це є необхідною передумовою його життєздатності та прийняття до застосування всіма суб’єктами оподаткування. Положення законодавчих актів, які регулюють питання оподаткування, повинні викладатися із використанням загальноприйнятої та широковживаної лексики.

Пріоритетними завданнями податкової політики у 2017 році є:

 удосконалення податкового законодавства шляхом внесення змін до Податкового кодексу України;

 мінімізація ризиків ухилення від сплати податків та спрощення адміністрування податків шляхом:

- удосконалення механізму протидії ухиленню від сплати податків та зменшенню податкових зобов’язань; 

- розвитку електронних сервісів для платників податків, зокрема забезпечення повноцінного функціонування електронного сервісу «Електронний кабінет платника податків»;

- ліквідації податкової міліції, створення оновленого органу протидії фінансовим злочинам (Служби фінансових розслідувань);

 наближення податкового законодавства України до законодавства ЄС шляхом внесення до Податкового та Митного кодексів України змін у частині податку на додану вартість, акцизного податку та мита;

 проведення переговорів з іноземними державами щодо міжнародних договорів про уникнення подвійного оподаткування та внесення змін до діючих договорів з метою зменшення податкових перешкод для іноземних інвестицій та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доходи і капітал;

 запровадження одноразового добровільного декларування майна фізичних осіб та непрямих методів контролю за відповідністю доходів і витрат фізичних осіб [1].

На початку жовтня 2016 року Міністерство фінансів України запевнило, що будуть прогресивні зміни до податкового законодавства, які є антикорупційні й спрямовані на покращення адміністрування податків в Україні та залучення іноземних інвестицій. Дані зміни очікують громадян у 2017 році, найголовнішою та найважливішою зміною, яку анонсував Данилюк О. є покращення процедури адміністрування податків, тобто офіційно і законно запрацює електронний кабінет платника податків, який дозволить здійснювати взаємовідносини між платником та представниками ДФС за допомогою сучасних технологій, що є зручним у використанні та економить час [3].

Важливою зміною стане обов’язкова відповідальність за недотримання податкового законодавства з боку держави, яка відповідатиме за невчасне повернення надміру сплачених податків, а не лише платника податків[3].

Найрадикальніша зміна у адмініструванні – це перетворення ДФС у сервісні центри та ліквідація податкової міліції. Контроль за сплатою податків та ухиленнями планується перевести безпосередньо на Мінфін, створивши підзвітну йому нову структуру - фінансову поліцію [3].

Отже, найбільш важливими прогресивними змінами можуть стати зміни, щодо: 

• запровадження електронного способу взаємодії між платниками податків та контролюючими органами;

• запровадження єдиного реєстру заяв на відшкодування ПДВ та розповсюдження автоматичного відшкодування на всіх платників податку;

• ліквідацію податкової міліції. 

Хоча однією із проблем ефективності податкового законодавства є саме внесення численних змін до нього, проте дані зміни, на мою думку, будуть корисними, тому їх варто прийняти і дати їм час «пристосуватися», не вносячи в цей час нових змін, адже це вже буде перевантаженням. Проте варто зазначити, що існують і певні ризики, що стосуються пропонованих змін до законодавства, вони стосуються забезпечення надійного та правильного функціонування електронних систем та баз даних, захисту від несанкціонованого втручання у їхню роботу та захисту конфіденційної інформації в цих системах.




Література:

1. Постанова Верховної Ради України «Про Основні напрями бюджетної політики на 2017 рік» від 13 липня 2016 р. - № 4971;

2. Майстренко О. В. Реформування податкової системи України - як спосіб вирішення податкових колізій. - [Електронний ресурс] – Режим доступу:  http://old.minjust.gov.ua/6905;

3. Юзюк О. Податкові "покращення" від Кабміну. Думка експерта. – 2016. - [Електронний ресурс] – Режим доступу:  http://www.freshnews.media/news/publications/economy/vse-sho-vi-hotjli-znati-pro-zmjni-do-podatkovogo-kodeksu.


____________________


Науковий керівник: Хатнюк Наталія Сергіївна, кандидат юридичних наук, доцент, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана





Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота