ВИБІР ІНОЗЕМНОГО ПОСТАЧАЛЬНИКА В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ВИБІР ІНОЗЕМНОГО ПОСТАЧАЛЬНИКА В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ

01.11.2017 17:10

[Секция 10. Мировая экономика и международные экономические отношения]

Автор: Палій Аліна Сергіївна, студентка (магістр), Одеський національний економічний університет


Для підприємства-учасника ЗЕД, вибір постачальника пропонується робити на основі розрахунку сукупної оцінки ризику можливих втрат. Ризики в даному випадку діляться на кілька видів: збитків, упущеної вигоди, збільшення витрат.Так як рішення про вибір постачальника приймається в умовах невизначеності середовища, то для розрахунків використовуються ймовірності тих чи інших подій. У статті також описані причини виникнення перелічених ризикі, запропонована методика дозволяє здійснювати вибір іноземних постачальників для довгострокового співробітництва.

Ключові слова: зовнішньоекономічна діяльність, постачальник, імовірнісна оцінка, ризик, бальна оцінка, математичне очікування, можливі втрати.

Постановка проблеми. Після прийняття рішення про виробництво або реалізацію певної продукції. Виникає проблема закупки потрібної кількості необхідних матеріалів з урахуванням певного набору, необхідних параметрів. В умовах глобального поділу праці часто необхідні ресурси неможливо отримати безпосередньо в країні, де знаходиться підприємство. У цьому випадку підприємству приходиться працювати з іноземними партнерами.

Виклад основною матеріалу. Припустимо на основі аналізу зовнішнього середовища, фірма для  кожного постачальника розробила певні графіки поставок і оцінила потребу в необхідних ресурсах. Тоді узагальнену задачу управління матеріалів можна уявити як встановлення пріоритетності доставки ресурсів.

Обмеженість ресурсів (тимчасових, кадрових, фінансових і т.д.), а також існування бар'єрів на ринку не дозволяє реалізовувати всі можливі планові заходи. Отже, в умовах невизначеності вибір тієї чи іншої альтернативи пов'язаний з ризиком. Для проведення розрахунків при виборі постачальника ризики доцільно розділити на три групи:

- втраченої вигоди;

- збільшення витрат:

- збитків. [1]

Для розрахунку сукупної оцінки ризику скористаємося такою формулою:




де Пі - математичне очікування сукупних втрат по і-й альтернатив ве якого-небудь заходу або сукупності заходів;

3і - загальні витрати на реалізацію будь-якої альтернативи.

Пропонуємо розраховувати очікувані втрати за такою формулою:




Де  - кількість розглянутих об'єктів або процесів;

 - ймовірність виникнення упущеної вигоди;

 - ймовірність появи додаткових витрат;

 - ймовірність збитків;

 - середньоочікувана значення упущеної вигоди;

 - середньоочікувана значення додаткових витрат;

 - середньоочікувана значення збитків.

Втрачена вигода виникає в наступних випадках: у результаті затримки реалізації будь-якої операції або у випадках збільшення терміну окупності.

З урахуванням ризику формула для розрахунку втраченої вигоди буде виглядати так:




де УВ - це ті кошти, які можуть бути іммобілізовані, в разі якщо термін окупності проекту буде максимальним, і які могли б принести дохід відповідно до середньої по підприємству рентабельністю R,та час




З1 - капітал, який повернеться покупцеві через час 

32 - капітал, який повернеться покупцеві через час, рівне  

 - мінімальний і максимальні терміни окупності;

 - ймовірність того, що термін окупності буде дорівнювати 

Збитки виникають у випадках відмови від ресурсу або постачальника на яному-небудь з етапів або відсутності запасу ресурсу на складі (відсутності одного з джерел надходження грошових коштів).

Реалізація рішення на замовлення товару при формуванні запасу товарів часто містить не одну, а кілька операцій, пов'язаних одна з другою в часі. В ході операцій як правило виникають безповоротні витрати, тобто це та частина ресурсів, яка не може бути використана іншими операціями, тому при відмові від даної альтернативи на будь-якому етапі проекту можливі збитки можуть скласти:




де МЗ - можливі збитки; 

В0 - витрати на операцію;

ПВ - поворотні витрати; 

БЗ - безповоротні витрати.

Згідно формули (4), збільшуючи поворотні витрати, підприємство знижує величину можливого збитку. Один із шляхів збільшення поворотних витрат - це уніфікація процесів або операцій для зниження витрат для переходу на іншого альтернативного постачальника.

Тому найбільш повно формула буде виглядати наступним чином:




де ∆ПВ - приріст зворотних витрат в результаті уніфікації процесів;

∆Вун - витрати на уніфікацію.

Відібравши подібні і найбільш витратоємні операції, можна значно знизити можливі збитки за рахунок підвищення гнучкості процессів, що має на увазі можливість переходу на іншу альтернативу з мінімальними витратами часу і ресурсів.[2]

Далі, ймовірність відмови від ресурсу або постачальника будемо разроховуватись в наступному порядку.

Нехай  - ймовірність відмови від постачальника ресурсу, тоді величину очікуваних збитків розраховуємо за формулою:




Де  - збитки, що виникають на 1 -й операції, 

n - кількість операцій:

Додаткові витрати з'являються в разі виникнення помилок в документації, а також при реалізації будь-якого заходу. Пропонуємо враховувати такі фактори, які можуть вплинути на помилку:

- відповідність кадрів необхідним вимогам до складу персоналу;

- частота скоєння помилок персоналом (за відгуками, власними спостереженнями);

- наявність необхідного обладнання, ін. коштів;

- умови праці, які можуть провокувати помилки персоналу;

- напруженість робіт, тобто відношення часу, відведеного на реалізацію проекту і необхідного часу, з урахуванням завантаження персоналу і обладнання.[3]

Висновки. Для вибору іноземного постачальника матеріалів необхідно ретельно проаналізувати ризики, які можуть виникнути при роботі з ним. Дана методика дозволяє більш точно вирішувати питання, пов'язані з налагодженням довгострокових взаємин з постачальниками,  а також досягати наступних цілей при стратегічному плануванні діяльності підприємства:

-досягнення максимального обсягу прибутку за певний проміжок часу;

- повне задоволення запитів за контрактом;

- оптимізація фінансових результатів;

- пошук нових постачальників. 

Література: 

1. Гаджинський А.М. Логістика: підручник для вищих і середніх спеці альних навчальних закладів / А.М. Г аджінскій. - 2-е вид. - М.: Інформаційно-впроваджувальний центр "Маркетинг". - 1999. - 228 с.

2. Мєшкова Л.Л. Логістика в сфері матеріальних послуг (на прикладі

постачальницько-заготівельних і транспортних послуг) / Л.Л. Мєшкова, І.І. Білоус, НМ. Фролов - 2-е вид. испр. і перераб. - Харків: Вид-во ТАІБ. - 2010. - 188 с.

3. Шрайбфедер Дж. Ефективне управління запасами: пер. з англ. /Джон Шрайбфедер. - 2-е вид. - М.: Альпіна Бізнес Букс. - 2011. - 304 с.

_____________________________

Науковий керівник: Cулим Олексій Володимирович кандидат філософських наук, доцент, Одеський національний економічний університет

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота