ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ (НА ПРИКЛАДІ МТП «ЮЖНИЙ») - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ (НА ПРИКЛАДІ МТП «ЮЖНИЙ»)

02.11.2017 17:47

[Секция 1. Экономика, организация и управление предприятиями, отраслями, комплексами]

Автор: Мельниченко Наталія Миколаївна, студентка, Одеський національний економічний університет


Економічне зростання і підвищення ролі транспортного обслуговування світових господарських зв'язків і досягнення транспортної безпеки зовнішньоекономічних відносин України припускає активізацію розвитку національного морського транспортного потенціалу за критеріями надійності, конкурентоспроможності та якості обслуговування вантажопотоків.

Особливе місце в процесі забезпечення стійкості світових господарських зв'язків і національної стратегії участі в міжнародному розподілі праці займають морські торговельні порти.

Зараз існує певний ряд перешкод, які заважають функціонуванню та розвитку морської транспортної галузі України, через економічну нестабільність та часті зміни законодавства, потенціал країни, як транзитної держави, не використовується в повному обсязі. 

Сьогодні морські торговельні порти України функціонують в умовах гострої конкурентної боротьби за вантажну базу як на міжнародному ринку, так і на внутрішньому ринку країни. Вирішення найбільш актуальних завдань успішного функціонування портів України в конкурентних умовах можливе лише при інноваційній орієнтації стратегії розвитку морських портів. Вищевикладене стосується й Морського торговельного порту «Южний» та обумовлює актуальність обраної теми дослідження.

Сучасні порти України за якісними і технічними характеристиками, такими як глибина, способи перевантаження та зберігання, технічний стан причалів і устаткування, рівень автоматизації та комп’ютеризації, знаходяться на рівні 80-90-х років минулого століття.

Основними проблемами, які стримують забезпечення попиту на портові послуги, є наступні:

- недостатня відповідність технологічного рівня основних фондів портів сучасним вимогам;

- недостатня номенклатура портових послуг;

- перевалочні комплекси універсального призначення не в повній мірі відповідають параметрам сучасної вантажопереробки;

- низький рівень міжгалузевої координації, недосконалість тарифної політики, повільний розвиток інфраструктури портів, що призводить до роз’єднання єдиної транспортної системи, нераціональному використанню ресурсів;

- низький рівень інформатизації транспортного процесу; недосконалість нормативно-правового забезпечення діяльності морських портів, повільне вирішення питань уніфікації транспортного законодавства у відповідності з міжнародним правом.

Основною проблемою, яка потребує вирішення для підвищення ефективності функціонування портів, є неефективна інвестиційна система морських торговельних портів України.

Всупереч загальному економічному спаду у країні, морські порти України зберегли позитивну динаміку. А втрата п’ятьох кримських портів певною мірою мобілізувала галузь, перенаправивши вантажі на континентальні порти. Україна не просто утримала обсяги, а прагне їх наростити. 

Сьогодні стало зрозуміло всім, що без активного розширення зовнішньої залізничної інфраструктури порту і будівництва другого ходового шляху розвиток портових терміналів не має перспектив.

Таким чином, розробка головних пріоритетів стратегії розвитку морських портів України  має чимало особливостей:

- необхідність координації інноваційної діяльності порту з аналогічною діяльністю інших підприємств морського транспорту (судноплавними компаніями, судноремонтними заводами, компаніями, експедиторськими компаніями тощо), зумовлена їхнім тісним взаємозв’язком; 

- наявність механізму ефективного управління інноваційними ризиками, необхідний внаслідок того, що інноваційна діяльність у портах є капіталомістким і тривалим за часом процесом; 

- державний контроль здійснення істотних інноваційних змін зумовлений важливим соціально-економічним значенням морських торговельних портів у системі національної економіки;

- постійний моніторинг вітчизняних і світових тенденцій науково-технічного прогресу й відповідна адаптація стратегії та її компонентів.

У подальших дослідженнях інноваційного розвитку морських портів необхідно:

1. розробити специфічні інструменти вибору стратегічних альтернатив інноваційного розвитку, що враховують специфіку морських торговельних портів;

2. визначити організаційно-економічні засади впровадження стратегії інноваційного розвитку морських торговельних портів; 

3. розробити економіко-математичні інструменти оцінки та оптимізації інноваційних ризиків у процесі реалізації стратегії інноваційного розвитку морських торговельних портів; 

4. розробити механізм реалізації стратегії інноваційного розвитку морських торговельних портів; 

5. визначити методи оцінки ефективності стратегії інноваційного розвитку морських торговельних портів.

Серед основних пропозицій щодо підвищення ефективності зовнішньоекономічної діяльності МТП «Южний» можна виділити слідуючи:

- розширення номенклатури навантажувально-розвантажувальних послуг;

- модернізація устаткування з метою підвищення якості надання послуг і зниження витрат;

- пошук клієнтів через систему прямих угод (контрактів) або через товарні біржі та інші посередницькі організації; 

- використання програми приватизації державних підприємств (створення концесії);

- удосконалення тарифної політики; 

- удосконалення системи митного контролю;

- удосконалення системи документообігу, спрощення дозвільних процедур, зменшення часу обробки вантажів;

- створення спеціальних дослідних і учбових центрів, інститутів, асоціацій, інноваційних фондів.

Це, у свою чергу, надасть можливість утримати позиції на українському ринку, а згодом і диверсифікувати свою діяльність шляхом виходу на нові ринки.

Ми маємо всі підстави говорити про необхідність мікроекономічної інтеграції на даному етапі розвитку України у відношенні морських торговельних портів. Сьогодні ефективно працюючий порт – це порт, що є ланкою транспортно-логістичної системи.

Література:

1. Администрация морского порта "Южный" [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://uspa.gov.ua/yuz     

2. Адміністрація морських портів України [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://uspa.gov.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=11669&Itemid=134&lang=ua

3. Бутенко І. О. Стратегія підвищення ефективності надання міжнародних транспортних послуг в МТП «Южний» / І. О. Бутенко, О. А. Єрмакова. // Економіка: реалії часу. – 2011. 

4. Крыжановский С.В. Морские торговые порты Украины в рыночных условиях: Монография – Одесса: Астропринт, 2008. 

5. Меркт, Е. В. Стратегические приоритеты развития мировой портовой системы [Текст] / Е. В. Меркт // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті : Зб. наук. праць. – Вип. 7.– Одеса :ОДМУ, 2000. 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота