ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ З ПЕРЕРОБКИ ТА УТІЛІЗАЦІЇ ВІДХОДІВ В УКРАЇНІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ З ПЕРЕРОБКИ ТА УТІЛІЗАЦІЇ ВІДХОДІВ В УКРАЇНІ

24.11.2017 17:05

[Секция 6. Экологическое право. Земельное право. Аграрное право]

Автор: Кривуля Маріанна Валеріївна, студентка 4 курсу 2 групи міжнародного-правового факультету Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого


Загалом в Україні накопичилося близько 1,6 мільярда тон відходів, що становлять небезпеку для людей чи довкілля. На думку експертів, обсяг ринку переробки й утилізації небезпечних відходів в Україні становить близько 10 мільярдів гривень. До них належить значна частина побутових відходів: зокрема, батарейки, акумулятори і ртутні лампи. Близько половини всіх отруйних речовин з побутових відходів містяться у звичайних батарейках: заводи з їх переробки є у Львові та Білій Церкві під Києвом. 

На засіданні комітету з підготовки Національної стратегії поводження з відходами 8 червня 2017 року представлено остаточну редакцію Стратегії. Документ базується на європейських директивах, які Україна взяла на себе зобов'язання імплементувати, і враховує практичні напрацювання країн ЄС щодо вирішення проблем з відходами всіх видів. Документ передбачає запровадження принципів циклічної економіки, розширеної відповідальності виробника, а також можливість використовувати їх як вторинну сировину. 

На мою думку, нова Стратегія має простимулювати бізнес до мінімізації утворення відходів та зацікавленості в їх переробці. Головною метою є запобігання утворенню відходів і лише в окремих випадках - їх захоронення. 

Тариф за захоронення побутових відходів формує ліцензіат, а встановлює та публікує НКРЕКП, тому, вважаю, що вартість тарифу на  послугу з захоронення має бути значного розміру, який стимулював би їх переробку та утилізацію. Важливою новелою є те, що зміна тарифу може проводитись у випадках зміни обсягів захоронення побутових відходів, врахованих при встановленні діючого тарифу, більше ніж на 5%. Це положення має стимулювати виробників запобіганню захоронення відходів. 

Проектом Закону України від 21.06.2017 № 6602 “Про внесення змін до Закону України "Про відходи" (щодо імплементації вимог директив ЄС у сфері поводження з відходами)” запроваджений реєстр обробки та утилізації відходів, а також їх видалення. З 15.09.2017 р. для підприємств, що здійснюють переробку побутових відходів, діють нові ліцензійні умови. 

Комісія Міністерства екології і природних ресурсів України не може завершити перевірку матеріально-технічної бази ліцензіатів, які працюють у сфері поводження з небезпечними відходами, оскільки в Україні діє мораторій на перевірки бізнесу. На предмет дотримання Ліцензійних умов поводження з небезпечними відходами перевірено тільки третину підприємств, більше 50% підприємств не мали матеріально-технічної бази, заявленої в документах для отримання ліцензії. Левова частка виявлених порушень є наслідком мораторію на проведення перевірок. У результаті отримуємо все більше повідомлень про виявлення небезпечних відходів по всій країні. Вважаю, що мораторій не повинен поширюватися на підприємства, діяльність яких становить пряму загрозу для довкілля, життя та здоров'я громадян. Проектом Наказу Мінрегіону «Про затвердження Змін до Правил експлуатації об'єктів поводження з побутовими відходами» запропоновано спалювання побутових відходів, основною метою якого є одержання теплової та/або електричної енергії. В Україні побутові відходи наразі стали розглядати як альтернативне паливо для виробництва теплової й електричної енергії, інвестори вивчають доцільність будівництва сміттєспалювальних заводів, тому, вважаю, що нормування експлуатації подібних об'єктів є необхідним для створення дієвого механізму стимулювання використання альтернативних джерел енергії та видів палива, залучення інвестицій у сферу переробки та захоронення відходів.

Література:

1. Постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг від 27 квітня 2017 року № 602 [Електронний ресурс] // Інформаційно-правова та комунікаційна Платформа LIGA: ZAKON: оф. веб-портал. – режим доступу: https://ips.ligazakon.net/document/view/GK38359?an=4&ed=2017_04_27.

2. Інформаційний бюлетень «Нове в законодавстві» за вересень 2017 року [Електронний ресурс] // Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства: оф.веб-портал.-режим доступу:https://ips.ligazakon.net/document/view/GK38359?an=4&ed=2017_04_27.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота