ВІДЕОГРАМА ЯК ОБ’ЄКТ СУМІЖНИХ ПРАВ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ВІДЕОГРАМА ЯК ОБ’ЄКТ СУМІЖНИХ ПРАВ

05.12.2017 18:37

[Секция 3. Гражданское и семейное право. Гражданское процессуальное право. Коммерческое право. Жилищное право. Обязательственное право. Международное частное право. Трудовое право и право социального обеспечения]

Автор: Павлушин Вячеслав Андрійович, здобувач вищої освіти Навчально наукового інституту №4 Національної академії внутрішніх справ


Закон України “Про авторське право і суміжні права” у редакції від 11 липня 2001 року надає охорону ще одному результату діяльності – відеограмі, що підпадає під сферу правового впливу суміжних прав. Поняття відеограми – нове для національного законодавства України. Охорона прав виробників фонограм поряд із виробниками відеограм свідчить про схожість цих видів діяльності. З огляду на вказані обставини, ми розглядаємо відеограму поряд із фонограмою.

Необхідність інституювання цього нового об’єкта суміжних прав назріла вже давно. Цього вимагав нинішній стан техніки відеозапису, яка набула дуже широкого поширення і стала доступною у побуті. 

У сенсі запровадження нового об’єкта суміжних прав – відеограми, Україна не піонер. Так, відеограма як об’єкт суміжних прав фігурує у французькому законі № 85-660 від З липня 1985 року «Про авторське право, права артистів-виконавців, виробників фонограм і відеограм і організацій аудіовізуального мовлення». І хоча цього об’єкта ще немає у законах багатьох держав і він не є об’єктом міжнародних угод, таких як Римська конвенція з охорони прав виконавців, виробників фонограм і організацій ефірного мовлення або Женевська конвенція з охорони інтересів виробників фонограм від незаконного відтворення їх фонограм згодом цей об’єкт займе своє місце у законодавствах інших держав і увійде до відповідних міжнародних угод. Тому що цього вимагає надзвичайно швидкий прогрес у технологіях і техніці відеозапису [4, с. 245].

Відеограма визначається як “відеозапис на відповідному матеріальному носії (магнітній стрічці, магнітному диску, компакт-диску, тощо) виконання або будь – яких рухомих зображень (із звуковим супроводом чи без нього), крім зображень у вигляді запису, що входить до аудіовізуального твору. Відеограма є вихідним матеріалом для виготовлення їх копій”. Зазначимо, що термін – відеограма застосовується у французькому законодавстві, де під відеограмою розуміють “першу фіксацію серій зображень, що супроводжуються звуками або без такого супроводу”. Вбачаються подібні моменти з наведених визначень одного поняття у національному та зарубіжному законодавчих актах. Причому, у національному законі “Про авторське право і суміжні права” як і у французькому кодексі інтелектуальної власності визначальним положенням є факт фіксації, у першому випадку рухомих зображень чи виконання будь-якого твору, у другому – серії зображень. Розглянемо поняття відеограми з точки зору з’ясування її правового змісту, засновуючись на положеннях діючого Закону України “Про авторське право і суміжні права” від 11 липня 2001 року.

Законодавче визначення поняття відеограми не охоплює запис зображень, що входять до аудіовізуального твору.

Відповідно до Закону України “Про авторське право і суміжні права” у редакції від 11 липня 2001 року, аудіовізуальний твір – твір, що фіксується на певному матеріальному носії у вигляді серії послідовних кадрів чи аналогових або дискретних сигналів.

Фіксація аудіовізуального твору на певному матеріальному носії, вказує на можливість проведення такої дії, а не на її обов’язковість для визначення твору – аудіовізуальним. Термін фіксації, в нашому розумінні, означає закріплення в певному положенні аудіовізуального твору, а запис визначається як відображення на магнітній плівці зображень, та звуків за допомогою технічних пристроїв. Тому можна вважати, фіксація визначає статичний стан аудіовізуального твору, а запис його динамічну основу. Звідси випливає, що запис зображення аудіовізуального твору не охороняється національним законодавством [3, с. 78].

Відеограма, як можемо зробити висновок, має схожі елементи з фонограмою. Подібність зазначених результатів діяльності вказує на спільну правову їх охорони, в межах одного права. 

Що стосується розмежування відеограми від фонограми, то вихідним критерієм є лише вид запису. Відеограма означає виключно відеозапис, тобто запис зображення, фонограма ж – виключно звуковий запис. Усі ж інші компоненти та підходи, визначені стосовно фонограм, характерні для процесу діяльності по виробництву відеограм та визначенню її подальшої правової долі.

Як і процес вироблення фонограм так і діяльності по створенню відеограм притаманні ознаки суміжних прав. Ознака похідності вказує на створення нового явища на основі результатів інших видів діяльності, що складають зміст відеограми, створеної творчими зусиллями її виробника. Об’єктивною формою представлення є спосіб запису зображення на відповідному матеріальному носії.

Лтература:

1. Про авторське право та суміжні права: Закон України від 23 грудня 1993 р. в редакції Закону від 11 липня 2001 р. // Відомості Верховної Ради України. – 2001. – № 43. – Ст. 214. 

2. Інтелектуальна власність: навч. посіб.: у 2 ч. / І. П. Каплун, Е. В. Колісніченко, В. О. Панченко, А. А. Папченко. – Суми: Вид-во СумДУ, 2010. – Ч. 1. – 2010. – 156 с. 

3. Більченко Є.В., Чурпіта Г.В. Плагіат у контексті міждисциплінарного підходу: діалог юридичної та культурологічної парадигм // Інтелектуальна власність. – 2005. – № 4. – С. 28 – 31. 

4. Петренко С.А. Охорона комп’ютерної програми як об’єкта інтелектуальної власності: теорія і практика: монографія / С. А. Петренко; Нац. акад. прав. наук України, НДІ інтелект. власності. – К.: НДІ ІВ НАПрНУ: Лазурит-Поліграф, 2011. – 171 с.

5. Підопригора О.А., Підопригора О.О. Право інтелектуальної власності України: Навч. посібник. – К.: Юрінком Інтер, 1998. – 336 с.

_________________________

Науковий керівник: Полішко Н.Л., доцент кафедри цивільного права і процесу, Національна академія внутрішніх справ

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота