ВВЕДЕННЯ ЗБОРУ ЗА РЕЄСТРАЦІЮ ДОМАШНІХ ТВАРИН, ЯК МОЖЛИВИЙ ШЛЯХ УДОСКОНАЛЕННЯ ДОХІДНОЇ ЧАСТИНИ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ВВЕДЕННЯ ЗБОРУ ЗА РЕЄСТРАЦІЮ ДОМАШНІХ ТВАРИН, ЯК МОЖЛИВИЙ ШЛЯХ УДОСКОНАЛЕННЯ ДОХІДНОЇ ЧАСТИНИ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ

20.12.2017 18:19

[Секция 7. Хозяйственное право. Хозяйственное процессуальное право. Финансовое право. Банковское право]

Автор: Мороз Інна Василівна, студентка 3 курсу Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого


На даному етапі розвитку фінансової системи України існує низка проблем, які потребують нагального вирішення, зокрема, проблема удосконалення дохідної частини місцевих бюджетів. Доходи місцевого бюджету складаються, в основному, з вичерпних нестабільних джерел. Податок з доходів фізичних осіб практично залишається єдиним стабільним джерелом доходів місцевих бюджетів. 

Саме тому пошук шляхів забезпечення стабільності надходжень до Державного і місцевих бюджетів необхідно здійснювати шляхом аналізу та оцінки бюджетної політики, ефективності суспільно-економічних відносин і фінансово-економічних реформ. Насамперед, дохідна частина місцевого бюджету, на мою думку, залежить від загальної кількості населення, яке потребує соціального захисту. Адже саме планування бюджету на наступний бюджетний період має бути з урахуванням цих показників. Я вважаю, що для місцевого бюджету несприятливим є те, що більша частина коштів з податків прямує у державний бюджет, а подальший розподіл цих коштів на наступний бюджетний період може бути не раціональним.

Актуальним є пошук додаткових джерел доходів, які б могли стимулювати збільшення обсягів виробництва, залучення інвестицій, збільшення рівня доходів населення та підвищення рівня життя. Саме через те, що в казну місцевого бюджету напряму потрапляє лише невелика частина коштів, я вважаю, доцільним переглянути розподіл коштів з певних видів податків між державним бюджетом та місцевим. 

Нещодавно у Верховній Раді України був зареєстрований Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо запровадження обліку домашніх та безпритульних тварин) від 20.10.2017 № 7220, у випадку прийняття якого українці повинні будуть сплачувати кошти за реєстрацію домашніх тварин (котів та собак). Але це не новинка, адже у Декреті Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 р. № 56-93, у ст. 6 також передбачався збір з власників собак. Наразі цей нормативно-правовий акт втратив чинність, але можна зробити висновок, що «все нове – добре забуте старе».

Як зазначено у пояснювальній записці до Законопроекту, реєстрація безпритульних тварин відбуватиметься за рахунок місцевої адміністрації, а домашніх – за рахунок їх господарів. Тому, я вважаю, що грошові суми з цього податку мають надходити саме до місцевого бюджету, адже нагляд та контроль за процесом реєстрації покладається саме на місцеві державні адміністрації. Виходячи з того, що відповідно до статистичних даних, наведених компанією Research & Branding Group більше половини українців (57%) в даний час тримають домашніх тварин, а ще в 21% жителів країни домашні тварини були раніше, роблю висновок, що запровадження такого збору значно збільшить дохідну частину місцевого бюджету.

Так, у Законопроекті пропонується справляти адміністративний збір у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб за державну реєстрацію домашніх або безпритульних тварин; за внесення змін до записів електронної бази даних обліку домашніх та безпритульних тварин, які мають власників або опікунів, у тому числі виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника, у розмірі 0,04 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Підсумовуючи, хочу зазначити, що нововведення у податковій сфері – це один з рушійних методів збільшити дохідну частину місцевого бюджету. З огляду на те, що гроші, які потрапляють у казну місцевого бюджету потім використовуються на потреби громади, я вважаю, що органам місцевого самоврядування треба проводити прозору політику стосовно коштів, які їм ввірені громадою.

Література:

1) Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо запровадження обліку домашніх та безпритульних тварин) від 20.10.2017 № 7220. Режим доступу : http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62763.

2) Декрет КМУ «Про місцеві податки і збори» від 20.05.1993 р. № 56-93. Режим доступу : http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/56-93.

3) https://dt.ua/UKRAINE/bilshe-polovini-ukrayinciv-trimayut-domashnih-tvarin-v-osnovnomu-sobak-i-kishok-117917_.html/.

4) https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2330905-radi-proponuut-uzakoniti-reestraciu-vsih-domasnih-tvarin.html.

____________________

Науковий керівник: Дуравкін Павло Михайлович, доцент, кандидат юридичних наук, Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота