МАРКЕТИНГОВЕ ТА ФІНАНСОВЕ УПРАВЛІННЯ ПОТРФЕЛЕМ БІЗНЕСІВ ФІРМИ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

МАРКЕТИНГОВЕ ТА ФІНАНСОВЕ УПРАВЛІННЯ ПОТРФЕЛЕМ БІЗНЕСІВ ФІРМИ

22.12.2017 15:57

[Секция 1. Экономика, организация и управление предприятиями, отраслями, комплексами]

Автор: Павленко Лілія Анатоліївна, студентка Державного вищого навчального закладу Придніпровська державна академія будівництва та архітектури; Галушко Олена Ігорівна, старший викладач кафедри фінансів і маркетингу Державного вищого навчального закладу Придніпровська державна академія будівництва та архітектури


Актуальною проблемою розвитку економіки України на сучасному етапі є підвищення ефективності суспільного виробництва шляхом випуску конкурентоспроможної продукції на базі науково-технічних інновацій, що зумовлює необхідність посилення стратегічного напряму діяльності підприємств. Надзвичайно важливе місце в стратегічній діяльності підприємства посідає його маркетингова стратегія, яка формує ринкові стратегічні орієнтири, а також фінансова стратегія, яка забезпечує ефективне управління фінансовими ресурсами підприємства. 

Основне завдання стратегічного управління портфелем бізнесу - оцінити становище і перспективи кожного стратегічного господарського підрозділу у складі портфеля бізнесу фірми. Управління портфелем бізнесів є особливо актуальнім при прийнятті наступних управлінських рішень: розподіл ресурсів між бізнесами, постановка цілей бізнес-одиницям в межах корпоративної стратегії, пошук сторонніх компаній для поглинання і вибір власних підрозділів для продажу.  Формування оптимального бізнес-портфеля та його структури є основою стратегії компанії. Складність цієї задачі пов’язана з тим, що часто критерії оптимізації суперечать один одному (наприклад, збільшення прибутку – зниження ризику). Тому формування бізнес-портфелю доцільно проводити за принципом збалансованості, що передбачає знаходження балансу між різними цілями організації [1, с.123].

До таких критеріїв збалансованості портфелю бізнесів зокрема відносять: структуру попиту та пропозиції на продукцію, що входить в портфель; структуру ресурсного забезпечення; відповідність цілей окремих складових портфеля цілям організації в цілому [2, с.163]. 

З фінансової точки зору, оптимальний портфель бізнесів має забезпечувати бажане для компанії співвідношення ризику та доходності (оптимальна доходність при прийнятному рівні ризику або оптимальний рівень ризику при відповідній йому доходності). З маркетингової точки зору, портфель бізнесів має відповідати асортиментній політиці та включати бізнеси на різних стадіях життєвого циклу. Тобто збалансований портфель має бути диверсифікованим за різними критеріями.  

Сьогодні в Україні стратегічне планування вже отримало належну оцінку, керівники визнають важливу роль професійного управління програмами та портфелями бізнесів, починаючи з визначення стратегії розвитку та закінчуючи реалізацією окремих проектів. 

Проте, розповсюдженою помилкою є те, що багато хто не звертає уваги на чітку відповідність портфеля стратегії розвитку організації. Отже, проведення портфельного аналізу дозволить узгодити бізнес стратегії різних господарських підрозділів підприємства, забезпечити при цьому рівновагу їх розвитку, оптимально розподілити ресурси між стратегічними підрозділами й обґрунтувати напрямки реструктуризації підприємства. 

Перевагою формування стратегічного портфелю є можливість логічного структурування та наочного представлення стратегічних проблем організації, застосовність в якості основи для генерування стратегій, відносна простота представлення результатів, акцент на якісні сторони аналізу.

Література:

1. Андреева О.Д. Технология бизнеса: маркетинг: Учеб. пособие по курсу «Маркетинг». - М.: Инфра М, 2010. - 224с.

2. Дем’яненко С.І. Менеджмент аграрних підприємств. Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 2010. — 347 с.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота