РЕФОРМА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я: ПЕРСПЕКТИВИ ТА БАР’ЄРИ ДЛЯ ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

РЕФОРМА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я: ПЕРСПЕКТИВИ ТА БАР’ЄРИ ДЛЯ ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД

29.06.2018 09:16

[Секция 8. Развитие производительных сил и региональная экономика]

Автор: Бас-Юрчишин Мар’яна Андріївна, кандидат економічних наук, науковий співробітник Державної установи «Інститут регіональних досліджень імені М.І. Долішнього Національної академії наук України»


Трансформаційні процеси у сфері охорони здоров’я торкаються кожного громадянина країни. Незважаючи на стратегічні орієнтири, медичне обслуговування має чітко виражений регіональних характер. Часто суттєва різниця у якості та способах надання медичних послуг спостерігається у двох ближніх населених пунктах. Саме тому нові правила організації системи охорони здоров’я несуть як перспективи, так і бар’єри для об’єднаних територіальних громад.

Сьогодні реалізується план реалізації реформи Міністерства охорони здоров’я, де передбачено чотири стратегічні цілі: якісні ліки та вакцини; медичні послуги кращої якості; справедлива система фінансування; нова система громадського здоров’я. Для досягнення третьої стратегічної цілі передбачено здійснювати оплату медичних послуг за принципом «гроші йдуть за пацієнтом», створити систему «єдиного платника» в розподілі бюджетних коштів, визначити і запровадити гарантований обсяг безоплатної медичної допомоги. 

Відповідно до проекту Закону України «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів» держава гарантує («державний гарантований пакет») повну оплату, за рахунок коштів Державного бюджету України, необхідних медичних послуг та лікарських засобів, пов’язаних з наданням екстреної медичної допомоги (у тому числі у стаціонарі); первинної медичної допомоги та паліативної допомоги. Єдиним національним замовником медичних послуг виступатиме Національна служба здоров’я України. 

Об’єднані територіальні громади, які мають достатні фінансові ресурси, отримали можливість гнучкого вибору форми організації надання первинної медичної допомоги населенню та можуть самостійно формувати мережу первинної допомоги (самостійно або у співпраці можуть створювати центри надання первинної медико-санітарної допомоги, розвивати амбулаторії чи ФАПи або ж користуватися послугами лікарів загальної практики – сімейних лікарів (фізичних осіб-підприємців)). Також громадам надано право визначати співвідношення фінансування первинної та вторинної ланки медичної допомоги. 

Водночас, більшість громад стикається з проблемами недостатнього інформування про втілення реформи на місцях, відсутністю кваліфікованих працівників та недостатніми ресурсами для забезпечення належних умов праці для лікарів, які б могли приїхати в громаду працювати. На загальнодержавному рівні активно дискутується впровадження медичного страхування, однак кроків щодо реального втілення не здійснюється, що ставить все більше запитань для громад щодо змін фінансування. Гостро виникає питання закриття медичних закладів, яке отримує значний супротив як у мешканців громад, оскільки відсутні зразки дорожніх карт для їх перепрофілювання та перетворення на самоокупні підприємства. Запровадження змін не забезпечено зв’язком (Інтернетом) у більшості селах, що створює ключовий бар’єр реалізації реформ.

Відсутність методичної документації створює суттєві перешкоди для діяльності громад, оскільки не виставлено правових меж для діяльності громад щодо запровадження змін у медицину. Об’єднані територіальні громади постають перед вибором між можливістю створення конкурентних умов з зростанням якості медичних послуг та ризиком нових змін, які можуть зламати навіть існуючу неякісну систему.

Література:

1. Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення. Закон України. №2168-19 від 19.10.2017 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://bit.ly/2ySZb6M.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота