ГЕНДЕРНЕ ПИТАННЯ У МАРКЕТИНГОВІЙ СТРАТЕГІЇ СОЦІАЛЬНОЇ МЕРЕЖІ ДЛЯ НАУКОВЦІВ SCIENTIFIC SOCIAL COMMUNITY - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ГЕНДЕРНЕ ПИТАННЯ У МАРКЕТИНГОВІЙ СТРАТЕГІЇ СОЦІАЛЬНОЇ МЕРЕЖІ ДЛЯ НАУКОВЦІВ SCIENTIFIC SOCIAL COMMUNITY

28.12.2018 15:56

[Секция 3. Маркетинг]

Автор: Лавренко Валерія Сергіївна, Дніпровський державний аграрно-економічний університет


Наукова соцмережа www.Science-Community.org об’єднує понад 40.000 вчених з України, Росії, Білорусії, Казахстану та інших країн, серед яких: 2264 докторів наук, 12052 кандидатів наук, 3258 наукових співробітників, 776 інженерів, 8588 аспірантів, 5165 магістрів, 7641 студентів. 

Проект надає сервіси для моніторингу грантів, конференцій, наукових вакансій, журналів і науково-популярних подій, а також можливості для пошуку партнерів для наукових досліджень. В межах проекту існують сервіси пошуку інформації по фахових наукових виданнях України та країн СНД. Невід’ємною складовою власне сайту є email-розсилка по підписниках. Серед тематики листів: актуальні зарубіжні вакансії; вакансії СНД для науковців; конкурси, гранти та літні школи; навчання та стажування за кордоном; конференції СНД та закордонні конференції.

Щоденна середня відвідуваність сайту складає 3500 тис. осіб, при чому пік відвідуваності спостерігається у вересні-жовтні і досягає у середньому 4200 відвідувачів на день, найнижчі за показниками відвідування такі місяці як липень-середина серпня, у які показники відвідуваності падають до числа в 2700 унікальних відвідувачів на день. Окрім сайту проект має потужну групу у Facebook, яка нараховує понад 11 тис. осіб https://www.facebook.com/ScientificSocialCommunity/?ref=bookmarks.

Сайт заробляє на продажах реклами, але ці угоди є дуже індивідуалізованими, а тому у маркетинговій стратегії сайту дуже важливе місце посідає іміджева політика, в тому числі і зважена позиція керівництва щодо гендерного питання [1; 2; 3; 4].

Окрім онлайн-діяльності, проект часто виходить у сферу організації подій наукового, освітнього та науково-популярного характеру, серед яких і заходи, що присвячені проблемам латентної гендерної дискримінації у науці.

Говорячи про команду соціальної мережі для науковців, то вона є гендерно збалансованою, включаючи двох чоловіків та трьох жінок. Керівником проекту є чоловік, однак дві посади його заступників обіймають жінки. Механізм підбору кадрів та кадрова політика в межах проекту не містять формальних перепон для кар’єрного зростання жінок, тому на прикладі проекту ми можемо говорити про відсутність ефекту «скляної стелі».

«Скляна стеля» — термін американського менеджменту, що описує невидимий та формально ніяк не визначений бар’єр, який обмежує просування жінки службовими сходинками. Синонім — вертикальна ґендерна сегрегація праці.

Вже два роки поспіль в рамках Соціальної мережі для науковців відбувається відзначення міжнародного Дня жінок та дівчат у науці 11 лютого.

В рамках Дня жінок та дівчат у науці 2016 р. було опубліковано серію інтерв’ю «7 жіночих поглядів на науку і своє місце у ній» (https://www.science-community.org/ru/node/164689). Ця публікація окрім головної сторінки сайту була продубльована у офіційній сторінці ресурсу на Facebook. На той момент інформації про нове гендерно орієнтоване свято було небагато, фактично названа публікація була «першою ластівкою» в українському медійному просторі щодо даного інформаційного приводу.  Публікація набула понад 2000 репостів у Facebook, вона була пере публікована у ряді видань – зокрема, журналом WoMo та ресурсі Гендер в деталях. За підсумками рекламної кампанії сторінка Science-community.org отримала приріст підписників у 360 осіб. Кількість унікальних відвідувачів на сайт за посиланням на публікацію склала понад 4000, що вище середніх добових показників по ресурсу в цілому.

Окрім того, на сторінці https://www.facebook.com/ScientificSocialCommunity/ було опубліковане привітання для жінок-науковиць з використанням прийому інфографіки, що характеризувало недопредставленість жінок у науковому середовищі на вищих щаблях ієрархії. Ця публікація також набула локального резонансу та була поширена понад 200 разів, що в 15 разів перевищувало середню кількість репостів контенту інформаційної сторінки на той момент.

Відзначенню Дня жінок та дівчат у науці у 2017 р. передувало Всеукраїнське опитування в рамках розсилки соціальної мережі для науковців стосовно візії вченими питань латентної гендерної дискримінації у науці. Загалом до опитування долучилося 716 підписників, але відкриваність розсилки була більше за середньостатистичну (27 % проти 16 %). Переважна більшість опитаних говорила про важливість гендерного питання та перешкоджання сексизму у науці і активно йшла на заповнення відкритих питань стосовно методів відзначення Дня жінок та дівчат у науці і ключових месиджів, які мають бути озвучені в рамках даного свята.

Також в переддень свята на ресурсі було опубліковано 3 статті з гендерно орієнтованими добірками можливостей:

- 5 можливостей для жінок на здобуття освіти з бізнес-адміністрування та менеджменту (https://www.science-community.org/ru/node/175435);

- 5 можливостей для жінок на здобуття освіти та проведення досліджень в руслі STEM (https://www.science-community.org/ru/node/175652);

- 5 можливостей для жінок у сфері ІТ та журналістики (https://www.science-community.org/ru/node/175717). 

Сумарно статті набрали 1200 поширень. Без використання додаткового бюджету на просування статей у Facebook кількість їх репостів становила 243, 120 та 76 відповідно. Кінцеві показники по поширенням статей були досягнуті із використанням бюджету у 10 долл.

Окрім того, з нагоди Дня жінок та дівчат у науці 2017 р. на ресурсі було опубліковано 2 інтерв’ю з жінками-науковицями.

- Беседа с Екатериной Андрусевич ко Дню женщин и девушек в науке (https://www.science-community.org/ru/node/176366);

- Бесіда з Ларисою Жеребцовою з нагоди Дня жінок та дівчат у науці (https://www.science-community.org/ru/node/176397).

В переддень Дня жінок та дівчат у науці на ресурсі пройшов фотоконкурс жінок-вчених на своїх робочих місцях. До фотоконкурсу долучилося понад 100 учасниць з усієї України, світлини яких розвіювали стереотипи про візуальну непроглядність науки та образи жінок-дослідниць як архітипічної «сірої лабораторної миші».  Фотоконкурс мав своїм опосередкованим наслідком зростання кількості підписників сторінки https://www.facebook.com/ScientificSocialCommunity/ на 200-250 осіб.

Серед поширених публікацій соціальної мережі для науковців – гранти, які спрямовані суто на підтримку жіночої освіти та досліджень молодих жінок-вчених. Як доводить практика, зацікавленість аудиторії у таких публікаціях в середньому на 20-45 % вище, ніж у публікаціях грантівських можливостей без акценту на гендерну приналежність реципієнта. Так, наприклад, публікація щодо гранту імені Маргарет Мак-Намари на підтримку магістрської освіти жінок з країн, що розвиваються, та жінок з країн з низьким рівнем доходу здобула 18 поширень у мережі Facebook та 753 заходи унікальних відвідувачів за відповідним посиланням. Подібну ситуацію демонструє і статистика переходів за посиланням на грант Університету Аахена для здобуття жінками інженерної освіти. Публікація здобула 14 поширень у мережі Facebook та 547 заходів унікальних відвідувачів за відповідним посиланням.

Своєрідним «рецептом» успіху є висунення грантівських можливостей для дівчат та жінок на перші позиції у розсилках по базі підписників соціальної мережі для науковців. Судячи з аналізу статистики сайту за ресурсом Google Analitics, протягом останніх 6 місяців наявність гендерно обумовлених грантів збільшує переходи з розсилки на сайт на 7-10 %, а перебування подібних грантів на перших позиціях – додає ще 3-5 % до переходів унікальних відвідувачів на сайт. 

Про збалансованість рекламної стратегії ресурсу з питань гендеру свідчить і наявність медіа-партнерів соціальної мережі для науковців https://www.science-community.org, які є об’єднаннями жінок у науці, інженерії та технологіях. Зокрема, це спільнота Women Techmakers Ukraine на чолі з Ксенією Шумельчик, яка неодноразово була респонденткою ресурсу та власне має досвід перемоги у конкурсі на здобуття премії Аніти Борг, а також спільнота IEEE Women in Engineering, яку в Україні очолює Дарина Песіна, а її заступницею є Ксенія Семенова, яка окрім цієї посади є заступницею керівника соціальної мережі для науковців з зовнішніх зв’язків. 

Таким чином, на заміну девізу «секс продає» команда https://www.science-community.org поставила гасло «толерантність продає».

Література:

1. Астанина И. В. Нормативный и лингвоэтический аспекты изучения рекламных текстов / И. В. Астанина // Вестник Воронежского университета.  Серия: филология, журналистика. – 2014. − №4. – С. 80−85.

2. Грицюта Н. М. Етичні перверзії сучасної реклами / Н. М. Грицюта // Наукові записки інституту журналістики. – Т.48. – 2012. – С. 114−122.

3. Суворова А. Гендерна дискримінація в SMM: як реагують на критику маркетологи і чи справді сексизм продає? / А. Суворова [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://genderindetail.org.ua/season-topic/osvita-i-prosvita/genderna-diskriminatsiya-v-smm-134123.html

4. Твара Д. Сексизм в рекламі: чому час перестати використовувати тіло? / Д. Твара [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dniprograd.org/2017/10/19/seksizm-v-reklami-chomu-chas-perestati-vikoristovuvati-tilo_61514



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота