ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ КОМПЛЕКСНОГО ЕКОНОМІЧНОГО АНАЛІЗУ ДІЯЛЬНОСТІ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ КОМПЛЕКСНОГО ЕКОНОМІЧНОГО АНАЛІЗУ ДІЯЛЬНОСТІ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

17.10.2019 11:28

[Секция 4. Бухгалтерский учет, анализ и аудит]

Автор: Рішняк Валентина Миколаївна, магістрант кафедри аудиту та оподаткування, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький



Комплексний аналіз передбачає всебічне дослідження господарської діяльності з метою її цілісного розуміння, виявлення проблем та недоліків, обґрунтування заходів щодо поліпшення такої діяльності. Результати комплексного аналізу повинні носити не лише ретроспективний характер, а й слугувати базою для оперативного, тактичного та стратегічного планування, передувати розробці нових управлінських рішень, забезпечувати їх економічне обґрунтування. 

На етапах організації та у процесі безпосереднього проведення комплексного аналізу необхідно враховувати особливості діяльності різних організаційно-управлінських структур, які здійснюють вплив на формування важливих економічних показників. Так, специфічною організаційно-управлінською структурою є сільська рада – орган місцевого самоврядування, який представляє відповідну територіальну громаду, здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України та іншими нормативно-правовими документами [2]. 

Таке управлінсько-владне утворення складається з депутатів, а також сільського голови, його заступника, секретаря, юриста, землевпорядника, головного бухгалтера, спеціаліста-бухгалтера, технічного працівника, інших працівників (з урахуванням особливостей та масштабів діяльності конкретної ради). За поданням сільського голови рада створює виконавчий комітет. У підпорядкуванні сільської ради знаходяться комунальні підприємства, організації, заклади, розміщені на території громади (житлово-експлуатаційні дільниці, відділи освіти, молоді та спорту і т. ін.). Сільська рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

З метою виявлення проблемних аспектів та недоліків у діяльності сільської ради для прийняття рішень щодо їх усунення, а також розробки перспектив розвитку органу місцевого самоврядування доцільно здійснити комплексний аналіз, при проведенні якого, на думку автора, необхідно вирішити такі основні завдання:

- виявити основні тенденції у виконанні дохідної та видаткової частин бюджету сільської території з використанням відповідних економічних показників за попередні та поточний звітні періоди, дослідити процес використання бюджетних коштів з урахуванням напрямів діяльності, бюджетних програм;

- оцінити рівень забезпеченості фінансовими, трудовими, матеріально-технічними, інформаційними ресурсами, їх використання, а також структуру й динаміку доходів та витрат, дебіторської та кредиторської заборгованості, дослідити процес формування фінансових результатів діяльності сільської ради;

- оцінити стан системи управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями), матеріально-технічними та трудовими ресурсами, а також стан системи контролю за наявністю і рухом коштів, майна, використанням ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів;

- здійснити економічне обґрунтування стратегії розвитку села, інвестиційно-інноваційних проектів, оцінку перспектив діяльності апарату й виконавчих органів сільської ради загалом, а також організацій, для яких виконавчий комітет сільської ради є головним розпорядником коштів бюджету громади;

- виявити проблеми у фінансово-господарській діяльності, а також напрями мобілізації внутрішньогосподарських та зовнішніх резервів щодо покращення її результатів, розробити заходи стосовно підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни установ, для яких виконавчий комітет сільської ради є головним розпорядником бюджетних коштів.

Важлива роль у процесі вирішення поставлених завдань повинна відводитись не лише поточному та перспективному аналізу, а й оперативному, при проведенні якого доцільно «не лише виділяти пошук варіантів приведення економічної системи у регламентований вигляд, а й здійснювати оцінювання можливого ресурсного маневрування для мінімізації втрат і упущеної вигоди» [1, с. 192].

Отже, реалізація поставлених у процесі комплексного економічного аналізу діяльності сільської ради завдань у практичній площині передбачає необхідність оперативного реагування на виявлені недоліки, проведення поточного та перспективного аналізу з використанням розробленої з урахуванням особливостей діяльності конкретно взятої ради методики аналізу, а також чітко встановлених послідовності, періодичності виконання аналітичних робіт та їх розподілу за відповідальними виконавцями. 

Література:

1. Лисенко А.М. Теоретико-методологічні та організаційно-прикладні засади розвитку економічного аналізу в умовах інституційних змін. Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету: Економічні науки. 2011. Вип. 20, ч. ІІ. С. 187-194.

2. Про місцеве самоврядування в Україні : Закон України від 21.05.1997 р. № 280/97 ВР (у редакції від 01.05.2019 р.). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97 (дата звернення: 16.10.2019).


__________________________


Науковий керівник: Лисенко Алла Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри аудиту та оподаткування, Центральноукраїнський національний технічний університет




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота