РЕАЛІЗАЦІЯ ДЕРЖАВНОГО МЕХАНІЗМУ РЕГУЛЮВАННЯ РИНКУ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

РЕАЛІЗАЦІЯ ДЕРЖАВНОГО МЕХАНІЗМУ РЕГУЛЮВАННЯ РИНКУ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ

28.01.2020 15:14

[Секция 1. Экономика, организация и управление предприятиями, отраслями, комплексами]

Автор: Барзилович Анастасія Дмитрівна, кандидат медичних наук, директор медичного центру «КіндерКлінік», м. Київ, Україна


Однією з головних умов, що забезпечують ефективне функціонування ринку медичних послуг, а також загалом сфери охорони здоров’я, є розробка дієвого комплексного механізму державного регулювання ринку медичних послуг в Україні. 

Ринок медичних послуг є складною системою, до якої входять державна, муніципальна і приватна складові та потребує державного регулювання, яке підвищувало б доступність та якість надання медичних послуг. Держава виступає основним замовником медичних послуг, що направлені на зміцнення здоров’я пацієнта, поліпшення якості життя й національної безпеки країни. Платність медичної послуги визначається ступенем її соціальної значущості та доступності до споживача, з урахуванням ранжування доходів населення [1, с. 14].

Стратегічний розвиток галузі охорони здоров’я ускладнюється асиметрією ринкових відносин у ній. Неспроможність ринку забезпечити збереження здоров`я населення вимагає соціальної активності держави щодо розвитку цивілізованої системи медичної допомоги. Найгостріше проблеми проявляються в гуманітарній сфері, зокрема в галузі охорони здоров`я. Потребує вдосконалення підприємницький потенціал системи охорони здоров`я, що вимагає визначення напрямів державного управління у його формуванні та сприянні розвитку ринку медичної допомоги [2].

У свою чергу, механізм державного регулювання ринку медичних послуг є складовою загального механізму управління сферою охорони здоров’я у контексті регулювання національної економіки. Слід зазначити, що в сучасній українській науковій літературі та нормативно-методологічних базах й досі відсутнє чітке визначення поняття «механізм державного регулювання ринку медичних послуг».

Варто зазначити, що сьогодні відбувається реформування системи охорони здоров’я та регулювання ринку медичних послуг (рис.1.).

Ключовими елементами механізму державного регулювання ринку медичних послуг є: об’єктно-суб’єктна складова, мета функціонування, принципи, функції, важелі та інструменти реалізації. 

Головною метою механізму державного регулювання ринку медичних послуг є забезпечення доступного та якісного надання медичних послуг населенню на ринку, на якому діють принципи доброчесної та вільної конкуренції.




В Україні сьогодні, держава недостатньою мірою виступає гарантом покриття витрат на медичне обслуговування громадян. У той же час, навпаки, у більш розвинутих країнах світу, де домінує страхова модель медицини – медичне страхування може надавати держава, особливо для соціально незахищених верств населення. Як свідчить практика західних країн, це позитивно впливає на процес державного регулювання ринку медичних послуг, оскільки страховий сектор є досить складним у регулюванні. Проте, більшість розвинутих країн вважає введення загальнообов’язкового страхового інституту позитивним аспектом, що є інструментом усунення труднощів, пов’язаних із виключно державним фінансуванням національної медицини та наданням безкоштовної державної медичної допомоги. Так, за результатами аналізу звітів міжнародних організацій, що вивчають глобальний ринок медицини, головною метою лібералізації ринку медичного страхування стало поліпшення доступу до медичної допомоги та зменшення при цьому прямого державного фінансування при наданні медичної допомоги [6]. 

Відповідно, для ефективної реалізації регулювання ринку медичних послуг в умовах реформування слід продовжити процес змін в частині фінансування охорони здоров’я, оплати праці медичних працівників,  забезпечити автономну діяльність медичних закладів, урегулювати питання загальнообов’язкового медичного страхування в Україні, провести аналіз впровадження Програми медичних гарантій з 1 квітня 2020р. та впровадити електронний обігу медичної документації.

Список використаних джерел:

1. Бобришева О.В. Ефективний розвиток та функціонування ринку медичних послуг в умовах глобалізації економіки та інтеграційних процесів в охороні здоров’я. Вісник Дніпропетровського університету. Серія “Економіка”. 2014. Вип. 8 (2). С. 12–18.

2. Надюк З. О. Механізми державного регулювання ринку медичних послуг в Україні : Дис... д-ра наук: 25.00.02 - 2009.

3. Задихайло Д. Держава та економічне ринкове середовище: господарсько-правовий аспект. Вісник Академії правових наук України. № 3(42). Харків, 2005. С. 149–161.

4. Пашков В.М. Правове регулювання обігу лікарських засобів. Київ : МОРІОН, 2004. 160 с.

5. Реформа системи охорони здоров'я URL: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/reformi/rozvitok-lyudskogo-kapitalu/reforma-sistemi-ohoroni-zdorovya.

6. PMC «US National Library of Medicine National Institutes of Health Search databaseSearch term Search». Вебсайт URL: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4441071/.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота