ПРАВОСВІДОМІСТЬ ФАХІВЦЯ ЯК ВИЗНАЧАЛЬНИЙ ЧИННИК ПРАВОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ПРАВОСВІДОМІСТЬ ФАХІВЦЯ ЯК ВИЗНАЧАЛЬНИЙ ЧИННИК ПРАВОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

22.12.2020 19:01

[Секция 1. Теория и история государства и права. Философия права. История политических и правовых учений]

Автор: Бабенко Анастасія Вікторівна, студентка ІІІ курсу Таращанського державного технічного та економіко-правового коледжу


Право – зовнішній закон, порядок, який повинен панувати у людському суспільстві. Правосвідомість – це внутрішній соціально-психологічний феномен фахівця права, основа внутрішнього «Я». Правосвідомість – це прояв свідомості у більш вузькому конкретному напрямі, це специфічна форма свідомості. Правосвідомість проявляється в певних ідеях, поглядах, уявленнях, принципах, оцінках дійсності, прийнятті правових норм, вирішенні проблем у правовій ситуації.  Рівень правосвідомості людини, тобто знання чи незнання правових норм і їх прийняття-неприйняття, ставлення до відповідних державних інститутів формує правову поведінку особистості.

Слід також розрізняти правосвідомість громадянську (громадян суспільства, їх обізнаність своїх прав та обов’язків, відповідальність перед суспільством, дотримання правових норм) та професійну. Професійна правосвідомість включає знання чинного права та законодавства, правові вміння і навички, правове мислення, правові орієнтації, мотиви, правові переконання, які синтезуються в прийнятих рішеннях і спрямовані на пізнання, спілкування і взаємодію в процесі правової діяльності й поведінки у сфері правовідносин. Активним і важливим є формування правосвідомості майбутніх фахівців права в процесі навчальної діяльності.

На процес формування правосвідомості впливають як внутрішні так і зовнішні чинники (суб’єктивні та об’єктивні). До внутрішніх чинників належать: інтереси, задатки, емоційні стани та почуття, воля, інтелект, досвід і, очевидно, найсильнішим чинником, - є мотивація. Інтерес і мотивація переважно спонукають абітурієнтів вибирати спеціальність «право» та опановувати нею.

Зовнішніми чинниками може бути сім’я, яка формує мотивацію, близьке оточення , але домінуючим є процес навчання у ВНЗ. В процесі навчальної діяльності майбутніх юристів найбільш значимим зовнішнім фактором є організація навчально-виховної діяльності: створення умов для навчання, виховні заходи, забезпечення умов для практичної навчальної діяльності, де вони як юристи отримують знання, що ґрунтуються на єдності обов’язку і права. Процес формування правосвідомості майбутнього юриста має бути а) цілеспрямованим; б) орієнтованим на право як найефективніший засіб соціального регулювання; в) пов’язаний з практичною діяльністю; г) ефективним, тобто з використанням усіх форм і методів навчання та виховання.

Сьогоднішні українські реалії внесли корективи в начальний процес, використання традиційних методів навчання та виховання. COVID-19 став причиною переходу ВНЗ на довготривале дистанційне навчання. Тому проблему формування правосвідомості необхідно розглядати з інформаційної позиції, тобто як координаційну систему багато вимірності одержання, використання, зберігання інформації у правовому полі, трансформації її в знання, переконання, принципи.

Виникла потреба розробляти нові навчальні моделі, упроваджувати на базі концепції стійкого розвитку адекватну модель інформаційної безпеки особистості не тільки як підсистеми інформатизованого соціуму, але і як здобувача професійних знань. Сьогоднішній студент – це завтрашній фахівець-юрист, якість підготовки якого вплине  на подальший розвиток українського соціуму до громадянського суспільства та правової держави.

Література:

1. http://lsej.org.ua/1_2019/8.pdf

2. http://library.nlu.edu.ua/POLN_TEXT/MONOGRAFII_2010/Daniljan_2009.pdf

________________ 

Науковий керівник: Чуприк Надія Василівна, викладач гуманітарних дисциплін вищої категорії Таращанського державного технічного та економіко-правового коледжу



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота