АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПРАВОПОРУШЕННЯ У СФЕРІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПРАВОПОРУШЕННЯ У СФЕРІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ

24.11.2021 20:09

[Секция 5. Административное право. Административное процессуальное право. Таможенное и налоговое право. Муниципальное право]

Автор: Шаталов Владислав Юрійович, студент Університету митної справи та фінансів


Дорожній рух – найбільш характерна і невід’ємна частина сучасного життя в світі. Автомобільний транспорт, транспортні коридори, дороги, мости, тунелі перевернули світ та наше життя. Вони мають в собі багато життєвий  науково-технічний прогрес і значною мірою впливає на темпи економічного і соціального розвитку кожної країни і всього людства зокрема. З кожним роком автомобільний транспорт стає все швидше і швидше, мотори стають все потужніше та потужніше. Виходячи з цього багато водіїв автомобільних транспортів перевищують швидкість, тим самим порушують правила дорожнього руху.

Серед засобів, які застосовує держава для боротьби з порушеннями законодавства про дорожній рух, найважливіше місце посідає адміністративна відповідальність.

Серед найбільш поширених деліктів у зазначеній сфері є перевищення встановлених обмежень швидкості. 

Перевищення швидкості та проїзд на червоне світло фіксується радаром і підтверджується фотознімком. На світлофорах розміщені стаціонарні радари і фотоапарати, їх видно і про них відомо всім. У населених пунктах Європейських країн швидкість руху обмежена – 50 км/год, а на деяких ділянках і до 30 км/год. Поза межами населених пунктів обмеження залежить від законодавства кожної країни і становить 80-100 км/год..

Крім того, за допомогою автоматичних приладів фіксується таке правопорушення, як перевищення дозволеної середньої швидкості руху транспортного засобу на визначеній ділянці автошляху (прилад фіксує час та швидкість транспортного засобу на початку та в кінці ділянки. Якщо транспортний засіб подолав цей відрізок шляху за час менший, ніж визначено встановленим нормативом, то вважається, що водій перевищив середню швидкість руху транспортних засобів на цій ділянці).

Усього з 18.10.2018 по 31.03.2021 поліцейськими за допомогою приладів „TruCAM” здійснено більш як півтора мільйона (1 537 тис.) вимірювань, під час яких зафіксовано 995,4 тис. перевищень швидкості водіями транспортних 18 „Про організацію проведення пілотного проєкту”. 23 засобів та складено 936,6 тис. матеріалів про адміністративні правопорушення, або 94,1 відсотка. За цей період за 58,8 тис. випадків перевищення швидкості (5,9 відс.) поліцейськими не було складено матеріали про адміністративні правопорушення. При цьому в УПП у Дніпропетровській області за 27,1 тис. випадків перевищення швидкості водіями транспортних засобів складено 28,2 тис. матеріалів про адміністративні правопорушення. Протягом 2019–2020 років та І кварталу 2021 року рівень складення матеріалів про адміністративні правопорушення у кількості зафіксованих перевищень швидкості становив 94–95 відсотків. Найвищий відсоток (98,3) складення матеріалів про адміністративні правопорушення (13,8 тис.) у кількості зафіксованих перевищень швидкості (14 тис.) встановлено в УПП у Кіровоградській області (після УПП у Миколаївській області), найнижчий – в УПП у м. Києві (85,3 відс.) (зафіксовано 59,8 тис. випадків перевищень швидкості, складено 51 тис. матеріалів).

Частинами першою–шостою статті 122 КУпАП (перевищення встановлених обмежень швидкості руху, проїзд на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху та порушення інших правил дорожнього руху), притягнуто майже 4 млн осіб, накладено 1 205 млн грн штрафів, з яких до бюджету сплачено 1 066,2 млн грн (або 88,5 відс.);

За останні 3 роки підвищились штрафи за перевищення швидкості від 20 до 50 км/год штрафуватимуть на 340 грн (замість 255 грн), більше 50 км/год - штраф 1,7 тис. Грн (замість 510 грн). За ненадання переваг у русі буде загрожувати штраф 680 грн (раніше було 510 грн).

Встановлено, що за ККДБ 21081300 дані Казначейства щодо сум надходжень до державного бюджету адміністративних штрафів протягом 2018–2020 років та І кварталу 2021 року на 709 млн грн перевищують дані Нацполіції.

Основними причинами ДТП (2018 рік – 55,7 відс., 2019 рік – 55,4 відс., 2020 рік – 59,4 відс.) було перевищення водіями безпечної швидкості руху та порушення правил маневрування.

Отже, протягом останніх п’яти років стан забезпечення дорожнього руху залишається на недостатньому рівні. Зниження аварійності та тяжкості наслідків ДТП залежить від впровадження дієвих заходів контролю за забезпеченням безпеки дорожнього руху та, відповідно, належного їх виконання усіма учасниками. Таким чином, незважаючи на неодноразове підвищення протягом 2018–2020 років розмірів штрафів за перевищення швидкості, встановлення допустимих нормативів швидкості, впровадження системи відеофіксації порушень на автодорогах, збільшення кількості лазерних вимірювачів швидкості „TruCAM”, статистика кількості ДТП, смертності та травматизму внаслідок ДТП продовжує зростати. Для підвищення рівня безпеки на дорогах України, зменшення кількості ДТП і, відповідно, рівня смертності та травматизму, необхідно з урахуванням світового досвіду вжити дієвих заходів щодо максимального удосконалення системи застосування та стягнення адміністративних штрафів та поширення системи автоматичної фіксації порушень Правил дорожнього руху на всій території країни.




Література:

1. Звіт «Про результати аудиту ефективності виконання державними органами повноважень в частині контролю надходжень до державного бюджету адміністративних штрафів у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху» : затв. рішенням Рахункової палати України від 13.07.2021. № 15-2.

2. Коллер Ю.С., Собакарь А.ОАдміністративна відповідальність за правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху : монографія. Київ : «МП Леся», 2015. 204 с.

3. Про затвердження Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі : наказ Міністерства внутрішніх справ України від 13.01.2020 р. № 13. Офіційний вісник України. 2020. № 12. С. 235.

4. Запуск системи автоматичної фіксації порушень Правил дорожнього руху : офіц. веб-портал Міністерства внутрішніх справ України. URL: https://mvs.gov.ua/uk/ministry/projekti-mvs/avtofotovideofiksaciya-porusen-pdr/zapusk-sistemi-avtomaticnoyi-fiksaciyi-porusen-pravil-doroznyogo-ruxu-1 (дата звернення 20.10.2021 р.)

5. Статистика ДТП в Україні за період з 01.01.2021 по 31.10.2021 : офіц. веб-портал патрульної поліції України. URL: http://patrol.police.gov.ua/statystyka/ (дата звернення 02.11.2021 р.)

__________________

Науковий керівник: Доненко Валерій Вікторович, д.ю.н., доцент, професор кафедри адміністративного та митного права Університету митної справи та фінансів



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота