ШКІЛЬНА АНІМАЦІЯ, ЯК ЕФЕКТИВНА ФОРМА ОРГАНІЗАЦІЇ ДИТЯЧОГО ДОЗВІЛЛЯ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ШКІЛЬНА АНІМАЦІЯ, ЯК ЕФЕКТИВНА ФОРМА ОРГАНІЗАЦІЇ ДИТЯЧОГО ДОЗВІЛЛЯ

18.10.2022 17:47

[16. Физическое воспитание и спорт]

Автор: Дем’янчук Олена Григорівна, кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент кафедри теорії фізичного виховання та рекреації, Волинського національного університету ім. Лесі Українки


Поняття «анімація» означає наснагу, натхнення, залучення до руху, до активної діяльності, стимулювання життєвих сил [1]. Розглядається як робота над розробкою спеціальних програм проведення дозвілля та включає в себе спортивні ігри і змагання, танцювальні вечори, тематичні заходи й тренінги.

Анімація – явище інтернаціональне, але розвивається вона в кожній країні з урахуванням національної специфіки та існуючих систем соціального виховання. Це треба пам'ятати, використовуючи її в організації дозвілля школярів, а також враховувати вікові і індивідуальні особливості дітей [3].

В останнє десятиліття серед найбільш поширених і найефективніших форм організації дитячого дозвілля виділилася педагогічна анімація, яка об'єднує різноманітні форми дозвіллєвих занять: гру, театралізацію, психологічні, пізнавальні тренінги, масові свята, тощо. На думку Н. Ф. Аксютіна, за цілеспрямованого педагогічного керівництва дозвілля сприяє здійсненню основної мети виховання – всебічного гармонійного розвитку особистості.

Сидорук А. В. вважає, що позитивний ефект від анімаційних занять залежить від методично правильно підібраного чергування навантажень і відпочинку з урахуванням фізіологічно очікуваного рівня рухової активності відповідно до віку дітей. Розробкою цих занять займається аніматор – спеціаліст, діяльність якого спрямована на стимулювання та організацію соціокультурної активності населення у сфері вільного часу. Мета аніматора – не тільки та не стільки виявляти проблемну ситуацію, допомагати в її вирішенні, а насамперед — стимулювати, «надихати» людину на саморозкриття, саморозвиток і самодопомогу, створити середовище, у якому людина може успішно розвиватися. Особливо важливо це для дітей, оскільки правильно організоване соціальне середовище помітно впливає на підвищення рівня культури особистості [2].

Практично в усіх великих містах Європи й США діють молодіжні й дитячо-юнацькі дозвільні центри, у котрих докладно представлена вся палітра соціокультурної і педагогічної анімації. Основні напрями анімаційної діяльності в країнах Європи – шкільна анімація, театральна, муніципальна, психотерапевтична анімація (арт-терапія, комунікативна реабілітація).

У нашій країні шкільна анімація також починає набувати популярності як ефективна форма організації дитячого дозвілля. Шкільна анімація спрямована, насамперед, на організацію допомоги учням у подоланні навчальних труднощів, організацію шкільних канікул, а також на зменшення негативних наслідків соціальних явищ, що сприяють поширенню серед дітей й молоді агресії, відчуженості та інших форм деструктивної поведінки. Шкільна анімація покликана допомагати вирішенню проблем шкільної освіти за допомогою нових педагогічних технологій у вигляді театралізованих, ігрових, тренінгових коштів.

Отже, для ефективної реалізації шкільної анімації, аніматор-вчитель повинен систематично вивчати потреби, бажання і запити школярів. Забезпечувати виконання основних завдань з самореалізації, підвищення інтелектуального, духовного, фізичного, емоційного рівня вихованців; створити найбільш сприятливі умови для емоційно-психологічної захищеності та душевного комфорту, які дозволяють не тільки розумно провести дозвілля, а й компенсувати потреби вихованців у позитивних емоціях.

Література:

1. Байлик С. І., Кравець О. М. Організація анімаційних послуг в туризмі. Харків: ХНАМГ. 2008. 176 с.

2. Сидорук А. В. Анімація як форма організації дозвілля школярів. Вісник Запорізького національного університету. Серія Фізичне виховання та спорт: зб. наук. ст. Запоріжжя : Запорізький національний університет. 2013. No 2. С. 108–112.

3. Шульга І.І. Педагогічна анімація на практиці соціального виховання. Шкільні технології. 2006. No 3. С. 134-136.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота