СТАН ТА СПРОМОЖНІСТЬ КОРПОРАТИВНИХ СТРАТЕГІЙ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНО-ВІДПОВІДАЛЬНОГО БІЗНЕСУ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

СТАН ТА СПРОМОЖНІСТЬ КОРПОРАТИВНИХ СТРАТЕГІЙ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНО-ВІДПОВІДАЛЬНОГО БІЗНЕСУ

15.12.2022 10:17

[1. Экономические науки]

Автор: Купінець Лариса Євгенівна, доктор економічних наук, професор, ДУ «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень НАНУ»; Шершун Ольга Миколаївна, здобувач вищої освіти ступеня доктора філософії, ДУ «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень НАНУ»


Протягом останнього десятиріччя активізується тенденція спрямування корпоративних бізнес-моделей до нового образу ділової практики, в основу якої покладено паритетність двох цілей – прибуткова діяльність та соціальна відповідальність без шкоди для прибутковості. Збільшується кількість компаній, які визначили свою позицію добровільно і своїми діями, що сприяють благополуччю суспільства та навколишнього середовища, зменшуючи при цьому негативний вплив на них, привернули до себе увагу конкурентів та суспільства. Узгоджуючи корпоративні стратегії та методи з цілями сталого розвитку, топові компанії реалізують можливості забезпечення  фінансової віддачі, соціальних та екологічних цінностей. 

В той же час ця тенденція не стала масовою, незважаючи на те, що концепція соціально-відповідального бізнесу виступає вищим рівнем взаємодії між суб’єктом господарювання та суспільством. 

Результати опитувань свідчать про те, що процеси формування соціальної відповідальності бізнесу є хоч і позитивними і добровільними, але представляють скоріше виключення ніж стійку тенденцію. Корпоративні стратегії в цілому слабкі, можливості недостатні, а розуміння цілей сталого розвитку пов’язується із власною стратегією зростання, ресурсами, досвідом та іншими ключовими факторами. Тому цілком зрозуміло, що компанії обирають напрямки, на які можуть впливати тим чи іншим чином, а не ті, за їх розумінням, на які не вистачає ресурсів, можливостей або чіткої стратегії досягнення. Саме тому урядові організації, громадськість, міжнародні агенції 

повинні окреслити шляхи узгодження цілей сталого розвитку через корпоративні стратегії та досягнення за допомогою бізнес-середовища інклюзивного розвитку.

До найпоширеніших напрямків корпоративної соціальної відповідальності, яку демонструють сто найбільш відомих у світі корпорацій, відносяться  зменшення вуглецевого сліду, удосконалення трудової політики, чесний бізнес, благодійність будь-якого рівня, волонтерство, корпоративна політика, що приносить користь навколишньому середовищу, екологічно свідомі інвестиції, пропаганда соціальних проблем, які впливають на суспільство та можуть допомогти іншим. В той же час компанії також можуть розглядати різні форми корпоративної соціальної відповідальності, такі як залучення, управління, добробут своїх працівників.

Як свідчать міжнародні оцінки соціального компонента, кількість компаній, які залучились до цієї ініціативи, збільшилися за останні п’ять років на 8-10%, що оцінюється як позитивна тенденція. Найбільш високі оцінки в області соціальної практики отримали IBM (США), SAP (Німеччина) і Tata Consultancy Services (Індія), все в секторі програмного забезпечення та ІТ-послуг. Також до компаній з високими оцінками в соціальній практиці відносяться компанії, секторів фармацевтики та медичних досліджень, банківських та інвестиційних послуг, виробництва продуктів харчування та напоїв. Треба відмітити, що не тільки компанії, а й люди виявляють соціальну відповідальність, наприклад порядність і чесність. 

Найбільш привабливим варіантом є орієнтація на чотири складові, що формують так звану піраміду соціальної відповідальності - економічну, правову, етичну та філантропічну [1], кожна з яких має соціальний прояв. Тобто точка зору про те, що соціальна відповідальність коштує компаніям гроші, більше не користується популярністю. Навпаки, соціально відповідальна поведінка допомагає компанії заощадити гроші.

В той же час бізнес розглядається як найважливіший партнер для досягнення Цілей сталого розвитку. Кожна компанія може зробити свій внесок у цей процес, не змінюючи своєї основної діяльності. Перед кожною компанією стоїть завдання оцінити свій вплив, поставити перед собою амбітні цілі та відкрито повідомляти про результати. Для досягнення цієї мети варто використовувати інструменти максимізації свого вкладу у реалізацію Цілей сталого розвитку, а саме Компасом ЦУР, розробленим GRI, Глобальною угодою ООН і Всесвітньою радою підприємців зі сталого розвитку (WBCSD) для підприємств будь-якої сфери діяльності та розміру. У відповідності до змістовного наповнення цього документу кожне підприємство буде мати орієнтир для розуміння глобальних цілей світового розвитку, визначення пріоритетів діяльності, постановка цілей соціально відповідального бізнесу, інтеграція обраних цілей у бізнес стратегії та тактичні задачі функціонування. Такий керівний документ дозволяє визначити управлінські кроки компанії у досягненні мети. Тому головним завданням для більшості підприємств є визначення власних конкретних цілей, завдань та інструментів для ефективної роботи в означеному напрямку. 

Ґрунтуючись на цих напрямках бізнес повинен діяти етично, задовольняти очікування суспільства і повертати час, кошти та товари тим, для кого працюють.

Література

1. Гарбар Ж.В., Мазур К.В., Мостенська Т.Г. Корпоративне управління та соціальна відповідальність. Частина 2. Корпоративна соціальна відповідальність: навч. посібник. Вінниця : ВНАУ, 2020. 228 с



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота