СУЧАСНІ ЛАЙФХАКИ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДИСТАНЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ ЗІ СТУДЕНТАМИ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

СУЧАСНІ ЛАЙФХАКИ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДИСТАНЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ ЗІ СТУДЕНТАМИ

26.04.2023 20:48

[4. Педагогические науки]

Автор: Вакулович Лариса Леонідівна, викладач, кафедра української та іноземних мов, Національний університет фізичного виховання і спорту України, м. Київ; Назаренко Наталія Гаврилівна, старший викладач, кафедра української та іноземних мов, Національний університет фізичного виховання і спорту України, м. Київ; Регушевська Ірина Анатоліївна, старший викладач, кафедра української та іноземних мов, Національний університет фізичного виховання і спорту України, м. Київ


ORCID: 0000-0003-2189-6275 Вакулович Л.Л. 

Сучасні комп’ютерні технології здатні забезпечити передання знань і доступ до різноманітної навчальної інформації нарівні з традиційними засобами навчання, а іноді й набагато ефективніше за них. Запровадження тривалого карантину, згодом військовий стан і змушений перехід закладів освіти на дистанційне навчання продемонстрував і успіхи, і проблеми новітніх освітніх технологій [5, с.39].

 Загалом за останні три-чотири роки онлайн-навчання в Україні пройшло шлях від незвичного  явища, що викликало певні перестороги, до звичного для кожного закладу вищої освіти способу організації освітнього процесу. Воно має свої вади й переваги, тому не є ні панацеєю, ні катастрофою. Важливо, що досвід організації освіти за допомогою онлайн-технологій додає аргументів на користь відмови від певних застарілих практик, час яких минув, і відкриває перед нами новіобрії та форматироботи.

Сьогодні одним з основних завдань, які стоять перед викладачами, є забезпечення позитивного впливу нових технологій на освітній процес, тобто потреба розвитку сильних сторін і мінімізація негативних. Як виявилося, така система освіти має низку переваг і не менший перелік недоліків, які слід усунути з метою її поліпшення. Щодо позитивних факторів,  то насамперед - це доступність бажаної освіти для кожного без винятків, а також мобільність, можливість поєднувати навчання з роботою тощо. Крім того, дистанційна освіта відкриває студентам доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищує ефективність самостійної роботи, допомагає віднайти нові можливості для творчості,опанувати і закріпити різні професійні навички,  а викладачам дає змогу реалізовувати принципово нові форми і методи навчання.

Незважаючи на велику кількість переваг дистанційної освіти, вона має певні недоліки. Передусім викладачеві складно визначити, чи робота конкретного студента підготовлена ним самостійно: під час виконання домашнього завдання він може скористатися відповідями з Інтернету або ж видати чужу роботу за свою. У такому випадку викладачеві майже неможливо довести факт плагіату.

Часто можна почути, що офлайн заняття набагато ефективніші, що студенти незадоволені навчанням за монітором тощо. Все ж сучасні технології дають можливість провести заняття цікаво й ефективно.

По-перше, студенти мусять розуміти, як працювати з платформою, за допомогою якої проводиться заняття: налагодити звук, камеру, вміти користуватися записом екрану та демонстрацією.

По-друге, викладач має частіше залучати студентів до дискусій на цікаві теми, обговорювати проблемні питання, будувати своєрідний діалог. Теоретичні питання можна залишити на самостійне опрацювання. Також важливо, щоб камери у всіх були ввімкнені, адже так і викладачеві легше вести заняття, і студенти відчують, що вони присутні на занятті й не будуть займатися особистими справами.

Для того, щоб студенти могли трохи розслабитися й перепочити під час пари, можна підготувати якийсь доречний жарт чи коротку цікаву історію, можливо, навіть руханку, відеосюжет тощо – такийвідступ послабить напруження, позитивно вплине на аудиторію та подальший перебіг навчання.  

Дистанційне навчання, за умови відсутності живого контакту викладача зі студентами, потребує активізації пізнавальної діяльності студентів. Особливу увагу звертають на використання таких інтерактивних й активних методів навчання, як ділова гра, метод кейсів, метод роботи в малих групах, аналіз ситуацій [6]. Можна створити кейси різних  ситуаційних або проблемних завдань, які необхідні для моделювання ситуацій, схожих на реальні. Крім того, є чимало різновидів завдань, які можна запропонувати студентам: презентації, відео, есе, вірші, малюнки і т.д.

З огляду на те, що освітній процес дає змогу застосовувати нові способи для здобування знань у позааудиторний час, багато наукових статей, джерел та публікацій стали доступними студентам на просторах Інтернету. Кожен студент має змогу створити індивідуальну траєкторію засвоєння знань та підготовки до занять, і це сприяє підвищенню зацікавленості та можливості здобувати знання навіть у такий доволі непростий час відсутності живих комунікацій.

Отже, дистанційне навчання надає студентам різноманіття вибору й оступу до нетрадиційних джерел інформації, стимулює підвищення ефективності самостійної роботи і спонукає поглиблювати знання, а для викладачів створює можливості впроваджувати нові форми й методи навчання.

Література:

1. Гороховський О.І. Методичні аспекти створення навчальної літератури для дистанційного навчання / О.І. Гороховський – Київ, 2007.  543 с.

2. С. О. Карплюк, «Особливості цифровізації освітнього процесу у вищій школі», Інформаційно-цифровий освітній простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку: матеріали методологічного семінару, с. 188–197, 2019.

3. Кучеренко Н. Дистанційне навчання як виклик сучасної університетської освіти: філософсько-правовий вимір / Вісник Національного університету “Львівська політехніка”.Серія : Юридичні науки. – 2018. – № 906. – С. 34-40.

4. С. О. Сисоєва, К.П. Осадча, «Стан, технології та перспективи дистанційного навчання у вищій освіті України», Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання, 70(2), С. 271–284, 2019.

5. Хапченкова Д. С. Особливості стану здоров’я студентів у період дистанційного навчання в умовах СОУЮ 19 / Д. С. Хапченкова, С. О. Дубина, С. В. Розумієнко // Матеріали науково-практичної конференції «Медичні науки: історія розвитку, сучасний стан та перспективи досліджень», м. Львів, 25-26 вересня 2020 року. - С. 38-41.

6. Проблеми і суперечності у впровадженні дистанційного навчання в освітньому процесі закладів вищої освіти. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://sno.udpu.edu.ua/index.php/naukovometodychna-robota/95-innovatsiini-pedahohichni-tekhnolohii-v-zahalnoosvitnii-shkoli-teoriia-tapraktyka/409-problemi-i-superechnosti-u-vprovadzhenni-distantsijnogo-navchannya-v-osvitnomu-protsesizakladiv-vishchoji-osviti.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота