СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВИХ ІГОР ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВИХ ІГОР ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

26.04.2023 22:47

[4. Педагогические науки]

Автор: Звєкова Вікторія Корніївна, кандидат педагогічних наук, доцент, Ізмаїльський державний гуманітарний університет



Педагогічні технології на сьогодні є найбільш актуальними. Відомо, що сюжетно-рольові ігри є найбільш важкими в класифікації усіх видів ігор. В останні десятиліття в низці програм із великого розмаїття видів ігор, включно з рольовими, дидактичними, руховими та іноді музичними, основна увага приділяється винятково сюжетним іграм.  Це свідчить про недооцінку гри як традиційного засобу виховання дітей і як форми організації дитячого життя [ 1 ].

Багато педагогів-практиків не мають чіткого уявлення про розмаїття дитячих ігор і, відповідно, не розуміють їх сутності. Як наслідок, ігри не повною мірою використовуються в освітньому процесі. У результаті в освітніх установах гра часто замінюється навчанням [ 1 ].

По суті гра зводиться до ігрових прийомів і «обігравання» навчального матеріалу. Підпорядкування гри навчальному завданню призводить   лише до того, що  самостійна  гра зникає з   життя дитини, що  призводить до    зниження пізнавальної мотивації, яка є основою для формування навчальної діяльності [ 2 ].

В основі класифікації лежить уявлення про те, хто є ініціатором гри. Виділяють три класи ігор: ініційовані дітьми; самостійна гра, що є своєрідним відображенням дитиною навколишньої природної та соціальної дійсності; ініційовані дорослими (навчальні та дозвілля), що передаються дітям від дорослих, але діти, які оволоділи ними, можуть грати в них самостійно; ігри, що походять з традиції, що склалась історично у народні традиції; ігри, що можуть виникати з ініціативи і дорослих, і дітей. У дошкільному віці ігри відбуваються з ініціативи самої дитини. Інші класи ігор здебільшого «корисні» для процесу навчання та виховання [ 3, с. 34 ].

При формуванні цілеспрямованої діяльності у грі необхідно вирішити чотири основні завдання:

1. Знайомити дітей із різноманітністю ігрових цілей;

2. Заохочувати самостійно, ставити ігрові цілі, таким чином виявляти ігрову ініціативу;

3. Поступово підводити дітей до самостійного пошуку коштів та способів досягнення цілей;

4. Практикувати ігри з двома-трьома пов'язаними між собою цілями.

Тема розвитку сюжетно-рольової гри є дуже актуальною в наш час, оскільки гра є основною діяльністю дошкільнят і зумовлює розвиток усіх суттєвих сторін особистості дитини. Вона є потребою зростаючого організму. Дитина завжди грає, і її гра дуже важлива. Гра є джерелом розвитку, вона створює зону найближчого розвитку, тобто визначає розвиток дитини, стверджував Л. С. Виготський [1].

Для дітей з особливими освітніми потребами, різного віку гра є основним змістом життя, вона виступає як провідна діяльність, тісно пов'язана з працею і навчанням. У грі задіяні всі сторони особистості: дитина рухається, говорить, сприймає, мислить; під час гри у неї активно працюють усі психічні процеси: активізуються мислення, уява, пам'ять, емоційно-вольові прояви; гра стимулює розвиток пізнавальної сфери дитини; гра створює реальні умови для розвитку багатьох умінь і навичок, необхідних дитині для успішного переходу до навчальної діяльності.

Література:

1. Богуш А. М. Мовленнєво-ігрова діяльність дошкільників. Мовленнєві ігри, ситуації, вправи. К.: Слово, 2008. 187 с.

2. Великий тлумачний словник сучасної української мови / [уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел]. К.; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2009. 1736 c.

3. П’ятакова Г. П. Сучасні педагогічні технології та методика їх застосування у вищій школі : навчально-методичний посібник для студентів та магістрантів вищої школи [Електронний ресурс] / Львів : Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2003.  55 с.

Режим доступу : http://tourlib.net/books_others/pedtehnol1.htm

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота