ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ДІЛОВОГО ТА ДИПЛОМАТИЧНОГО ПРОТОКОЛУ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ДІЛОВОГО ТА ДИПЛОМАТИЧНОГО ПРОТОКОЛУ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ

21.09.2023 13:03

[15. Психологические науки]

Автор: Прокопчук Наталія Василівна, практичний психолог, Четвертнянський ліцей Колківської селищної ради Волинської області; Мокич Роман Іванович, магістр географічного факультету спеціальності «Готельно-ресторанна справа», Волинський національний університет імені Лесі Українки


Готельно-ресторанний бізнес є одним із найбільш перспективних напрямів економічної діяльності у світі. Щороку зростає кількість як аналогічних так і спеціалізованих закладів розміщення, які потребують для забезпечення комфорту і якісного рівня обслуговування висококваліфікованих працівників. Адже, на сьогоднішній день дуже важко організувати підприємство індустрії гостинності не володіючи теорією і практикою міжкультурної комунікації. Відсутність протоколу в працівників індустрії гостинності відображається на внутрішній роботі закладу, а також може призвести до конфліктних ситуацій якщо не дотримуватися простих етичних норм [1]. 

Розповсюджене явище як відсутність такту, може проявлятися у невмінні людини контролювати свою поведінку й управляти емоціями. Безтактність може виявитися у фамільярності, коли людина спеціально чи несвідомо порушує певну дистанцію спілкування, що існує між людьми різного віку, статі та соціального статусу.

Запорукою успішної діяльності готельно-ресторанного бізнесу є менеджмент (управління). У сучасних теоріях управління значна роль відводиться етичним аспектам управління. Як складова менеджменту організації, етика ділових стосунків визначає систему моральних цінностей, критеріїв та параметрів взаємин між керівником і співробітниками та в організації загалом. Ефективність бізнесу діяльності підприємств значною мірою залежать від психологічних якостей керівника, які виявляються у його діловій поведінці, взаємодії та спілкуванні (це, зокрема, відповідальність за доручену справу, корпоративна солідарність, самовдосконалення, повага до людей тощо).

Однією з найважливіших складових професійного забезпечення готельно-ресторанного бізнесу є дотримання ділового та дипломатичного протоколу. Знання протоколу потрібне не лише дипломатам, але і кожному працівнику сфери послуг, який займається організацією, формуванням, реалізацією туристичного пакету клієнтів. Грамотне володіння правилами і нормами сучасного дипломатичного й ділового протоколу, підвищує престиж готельно-ресторанного бізнесу, тим самим популяризує туристичну сферу серед різних верств населення. 

Ефективну роботу з персоналом фахівці у сфері менеджменту ототожнюють зі здатністю взаємодіяти з колективом і групами фахівців, враховувати мотивацію й психологічний стан працівників, забезпечувати повноцінний інформаційний обмін, досягати точного і вчасного виконання завдань, запобігати і вирішувати конфлікти, спонукати підлеглих до сумісного пошуку способів ефективного досягнення цілей. 

Реалізація різних заходів у готельно-ресторанному бізнесі вимагає певних умовностей і правил, спільність яких називається дипломатичним протоколом. Дипломатичний протокол створює відповідні умови для того, щоб відносини між працівниками в індустрії гостинності могли розвиватися в дружній, мирній атмосфері та в обстановці взаємоповаги [2]. 

Література:

1. Бізнес-етика в індустрії гостинності: методичні рекомендації. / Львів: Видавничий центр ЛНУ ім. І.Франка, 2020. – 50 с.

2. Культура поведінки та діловий етикет працівників ресторанів готельно-туристичного комплексу. URL: https://www.kazedu.kz/referat/122491  (дата звернення 01.09.2023)



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота