ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ НУШ ДО ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗЗСО - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ НУШ ДО ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗЗСО

28.02.2024 11:14

[4. Педагогические науки]

Автор: Варченко Марина Валеріївна, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради; Одарченко Вероніка Ігорівна, кандидат педагогічних наук, доцент, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради


ORCID: 0009-0001-5641-5665 Варченко М.В.

ORCID: 0000-0003-1268-0309 Одарченко В.І.

В сучасних умовах становлення України важливе значення має формування творчо та критично мислячих учнів, здатних до власних роздумів та переконань. Для учнів початкової школи, поряд з провідною навчальною діяльністю, залишається актуальною й ігрова діяльність. Застосування в освітньому процесі різноманітних ігрових технологій сприяє формуванню у дітей пізнавальних процесів, оволодінню прийомами та методами навчально-пізнавальної діяльності. Ігри допомагають учням долати пізнавальні труднощі, усувають страх, почуття дискомфорту, що відбивається на успішності дітей та їхній пізнавальній активності.

Використання ігрових технологій на уроках у початковій школі відповідає природним потребам дитини, адже за своєю природою гра – це найвластивіша форма життєдіяльності дітей. У дитячому віці саме в грі відбувається вільний розвиток особистості. У грі за власними правилами діти відчувають себе дійсно вільними та усвідомлюють власне життя як свій вибір. Отже, можна стверджувати, що гра є специфічною формою прояву активності та саморозвитку дитини. 

Для кращого засвоювання певного матеріалу доцільно впровадити «ігрові технології», які включають велику групу методів і прийомів організації педагогічного процесу у формі різних педагогічних ігор [1, с.2].

На думку О. Мицик «технологія ігрового навчання – це така організація навчального процесу, під час якої навчання здійснюється у процесі включення учнів в гру» [3, с. 41].

Погоджуємося з думкою науковиці І. Дичківської, яка під поняттям «ігрові технології» розуміє ігрову форму взаємодії педагога й школярів, що спрямоване на формування вмінь розв’язувати складні завдання на основі компетентного вибору альтернативних варіантів через реалізацію певного сюжету [1, с.45].

Ігрові технології в освіті базуються на принципах інтерактивності, пізнавальної активності та зацікавленості учнів у навчальному процесі. Вони сприяють створенню сприятливого середовища для ефективного засвоєння знань та розвитку ключових компетентностей. 

У рамках НУШ вже існують численні приклади успішного впровадження ігрових технологій в освітній процес. До них відносяться інтерактивні навчальні програми, онлайн-ігри для засвоєння навчального матеріалу, віртуальні лабораторії та симуляції. 

Переваги використання ігрових технологій в НУШ включають підвищення мотивації учнів, збільшення засвоєння матеріалу, розвиток креативності та критичного мислення. Однак, існують виклики, пов’язані з необхідністю підготовки вчителів до використання нових технологій та забезпечення необхідних ресурсів для їх впровадження. 

Таким чином, ігрові технології в освітньому процесі НУШ є важливим інструментом, що сприяють активізації навчального процесу та покращенню якості освіти. Впровадження цих технологій вимагає комплексного підходу та підтримки з боку усіх учасників освітнього процесу для досягнення максимального ефекту.

Література 

1. Дичківська І. Інноваційні педагогічні технології : навч. посібн. Київ : Академвидав, 2004. 218с. С. 45

2. Кравець Н. М., Гречановська О.В. Ігрові технології навчання як одна з інноваційних форм навчально-виховного процесу ВНЗ. 5с. : веб-сайт. URL : https://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/17640/2013.pdf?sequence=3&isAllowed=y  (дата звернення: 26.02.2024).

3. Мицик О.М. Гра як метод навчання іншомовного спілкування учнів початкової школи. Англійська мова та література. 2013. № 22. С. 40-49.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота