ДОГОВІР ФРАНЧАЙЗИНГУ У США - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ДОГОВІР ФРАНЧАЙЗИНГУ У США

07.05.2014 02:36

[Секция 7. Хозяйственное право. Хозяйственное процессуальное право. Финансовое право. Банковское право]

Автор: Криницький Костянтин Ігорович, студент Полтавського юридичного інституту Національного юридичного університету ім. Ярослава Мудрого


У своєму сучасному вигляді франчайзинг зародився в США у другій половині XIXст., після завершення Громадянської війни 1861-1865 рр.Вважається, що першою наближений до сучасного франчайзинг у 1863 р. почала практикувати фірма винахідника знаменитих швейних машинок Й. Зінгера. Вона почала стягувати плату з роздрібних продавців своїх виробів за наданеїм виключне право збувати продукцію і обслуговувати покупців на відведеній для кожного з них території. Іншою віхою в розвитку сучасного франчайзингу став 1898 р., коли корпорація GeneralMotors стала залучати незалежні дилерські фірми для збуту своїх автомобілів на території, закріпленої за кожною з них. Дилери повинні були вкласти власний капітал, щоб забезпечити високий рівень обслуговування покупців і тим самим підтримувати імідж фірми-виробника. Крім того, вони зобов'язувалися не продавати на закріпленій за ними території автомобілі інших виробників. Тим самим GeneralMotorsрозширила свою дистриб'юторську мережу способом, що не вимагає витрат власного капіталу. 

У 1899 р. франчайзинг стала практикувати корпорація Coca-Cola. Пізніше, вже на початку XX ст., франчайзинг в США проник у сферу роздрібної торгівлі товарами масового попиту. Зокрема, на його основі вперше була організована загальнонаціональна мережа універмагів F.W. WoolworthCompany. Потім франчайзинг утвердився в сферах побутового обслуговування,дозвілля та розваг. Виникли нові загальнодержавні мережі і "ланцюжки" кіосків з продажу морозиваBaskinRobbins, хімчисток килимових виробів, танцювальних залів A. Мюррея та інші. Помітне прискорення у розвитку франчайзингу в США довелося на післявоєнні роки, починаючи з 1950-х. Поштовхом до швидкого зростання найбільш популярних і поширених форм франчайзингу в США послужили масова автомобілізація населення, будівництво мережі високоякісних міжштатних автомагістралей, виникнення постійних потужних міграційних та туристичних потоків, що опосередкувало створення адекватного дорожнього господарства, авторемонтних і заправних систем, організації індустрії відпочинку, побуту, розміщення, харчування та обслуговування десятків мільйонів автомобілістів. Саме в 1950-ті роки виникли всесвітньо відомі «імперії» громхарчування, що об'єднуються такими потужними франчайзерами, як McDonald’s, KentuckyFriedChicken, 7-Upтощо. У готельному бізнесі широку популярність здобули такі гіганти франчайзингу, як Hilton, Sheraton, Holiday-Inn.Але справжній бум у розвитку франчайзингу настав у 70-80-ті роки XX ст. і пізніше, коли антитрестовське законодавство США істотно переглянуло свої позиції по відношенню до цього нового різновиду бізнесу. 

Так, в 1988 р. в США налічувалося 3000 компаній-франчайзерів приблизно в 45 галузях економіки, які об'єднували 416878 точок. Нині число франшізірованих галузей перевищило 60. Серед цих точок - бензозаправні станції, автомайстерні і автошколи, пункти прокату різноманітної техніки, універсальні і спеціалізовані магазини, ремонтно- будівельні підприємства, сервісні, маркетингові та консалтингові агентства для підприємців, лікувально-відновлювальні та оздоровчі центри, салони моди і косметичних послуг, аптеки, центри профорієнтації та перепідготовки робочої сили, приватні служби працевлаштування і розшукні бюро, агентства з надання послуг вдома, групи і центри дошкільного виховання та багато інших. Всі вони діють під фірмовим найменуванням або комерційним позначенням одного з флагманів своєї галузі, що виступає в ролі центру франшизної спільноти. За оцінками Комітету по малому бізнесу Палати представників Конгресу СШАфранчайзинг становить приблизно половину обсягу роздрібної торгівлі в США.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота