СТАБІЛЬНІСТЬ ВИРОБНИЦТВА ЯК КЛЮЧОВИЙ АСПЕКТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВІТЧИЗНЯНИХ АВТОМОБІЛЕБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

СТАБІЛЬНІСТЬ ВИРОБНИЦТВА ЯК КЛЮЧОВИЙ АСПЕКТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВІТЧИЗНЯНИХ АВТОМОБІЛЕБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ

21.10.2017 16:06

[Секция 1. Экономика, организация и управление предприятиями, отраслями, комплексами]

Автор: Шевченко Інна Юріївна, кандидат економічних наук, Харківський національний автомобільно-дорожній університет


Важливою та невід’ємною підгалуззю вітчизняного машинобудування є автомобілебудування − галузь транспортного машинобудування, що виробляє моторизовані нерейкові транспортні засоби, зокрема легкові автомобілі, вантажні автомобілі, а також автобуси [1].

Нині вітчизняне автомобілебудування представлене невеликою кількістю виробників, серед яких такі підприємства як ПАТ «ЗАЗ», корпорація «БОГДАН», ПрАТ «ЄВРОКАР», ПАТ «КрАСЗ», ПАТ «АвтоКрАЗ», ПрАТ «БАЗ», ПАТ «Часівоярські автобуси», ПрАТ «Чернігівський автозавод» та інші.

Не дивлячись на значні відмінності в конкурентних позиціях зазначених автовиробників на національному ринку продажу автомобілів, дані підприємства об’єднує спільна проблема нестабільності виробництва.

Нестабільність виробництва є вельми небезпечною проблемою функціонування будь-якого підприємства, так як призводить до простою виробничих потужностей, втрати кадрового потенціалу організації, зниженню обсягів виробництва продукції, зменшенню фінансового результату підприємства та, як наслідок, послабленню його конкурентних позицій на ринку та суттєвого обмеження можливостей для подальшого розвитку.

На даний момент на підприємствах вітчизняного автомобілебудування гостро стоїть проблема досягнення стабільності виробництва як ключового аспекту забезпечення конкурентоспроможності цих підприємств.

Як свідчать статистичні дані Асоціації автовиробників України «УкрАвтопром» у період 2010-2016 рр. виробнича активність провідних вітчизняних виробників легкових автомобілів, вантажних автомобілів і автобусів характеризувалася такими показниками (рис. 1-3).




Ідентифікувавши наявність проблеми нестабільності виробництва автомобілебудівної продукції в Україні, наступним етапом дослідження є виявлення причин такої нестабільності. 

Нестабільність виробничого процесу може бути викликана як зовнішніми, так і внутрішніми факторами. 

Основним фактором зовнішнього середовища, що призводить до нестабільності виробничої діяльності підприємства, є мінливість попиту на продукцію підприємства на ринку. Така ситуація, як правило, має місце у разі, коли підприємство функціонує в умовах жорсткої конкуренції на ринку та не має власної ринкової «ніші».

Внутрішніми факторами, що спричиняють нестабільність виробничого процесу на підприємстві, найчастіше є неефективні система організації виробництва та система управління процесами постачання та збуту, й, у першу чергу, застаріла техніко-технологічна база виробництва.

Зрозуміло, що не можна однозначно стверджувати, що нестабільність виробничої активності вітчизняних підприємств автомобілебудування викликана виключно факторами зовнішнього середовища чи факторами внутрішнього середовища, адже існує певна взаємопов’язаність цих факторів. Так, відсутність попиту на продукцію автомобілебудівного підприємства на ринку мінімізує його можливості для розвитку, в тому числі щодо оновлення техніко-технологічної бази. В той же час застарілі техніка та технологія не дозволяють підприємствам вітчизняного автомобілебудування створювати високо конкурентну продукцію, що негативно впливає на конкурентоспроможність таких підприємств.

Література:

1. Автомобільна промисловість (інколи також автомобілебудування) [Електронний ресурс]. − Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/ Автомобільна_промисловість. − Заголовок з екрану.

2. Статистика  2010 [Електронний ресурс].  Режим доступу: http://ukrautoprom.com.ua/statistika/statistika-2010.  Заголовок з екрану.

3. Статистика  2011 [Електронний ресурс].  Режим доступу: http://ukrautoprom.com.ua/statistika/statistika-2010.  Заголовок з екрану.

4. Статистика  2012 [Електронний ресурс].  Режим доступу: http://ukrautoprom.com.ua/statistika/statistika-2012.   Заголовок з екрану.

5. Статистика  2013 [Електронний ресурс].  Режим доступу: http://ukrautoprom.com.ua/statistika/statistika-2013.  Заголовок з екрану.

6. Статистика  2014 [Електронний ресурс].  Режим доступу: http://ukrautoprom.com.ua/statistika/statistika-2014.  Заголовок з екрану.

7. Статистика  2015 [Електронний ресурс].  Режим доступу: http://ukrautoprom.com.ua/statistika/statistika-2014-2.  Заголовок з екрану.

8. Статистика  2016 [Електронний ресурс].  Режим доступу: http://ukrautoprom.com.ua/statistika/statistika-2016.  Заголовок з екрану.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота