СТАБІЛЬНІСТЬ ВИРОБНИЦТВА ЯК КЛЮЧОВИЙ АСПЕКТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВІТЧИЗНЯНИХ АВТОМОБІЛЕБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

СТАБІЛЬНІСТЬ ВИРОБНИЦТВА ЯК КЛЮЧОВИЙ АСПЕКТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВІТЧИЗНЯНИХ АВТОМОБІЛЕБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ

21.10.2017 16:06

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Шевченко Інна Юріївна, кандидат економічних наук, Харківський національний автомобільно-дорожній університет


Важливою та невід’ємною підгалуззю вітчизняного машинобудування є автомобілебудування − галузь транспортного машинобудування, що виробляє моторизовані нерейкові транспортні засоби, зокрема легкові автомобілі, вантажні автомобілі, а також автобуси [1].

Нині вітчизняне автомобілебудування представлене невеликою кількістю виробників, серед яких такі підприємства як ПАТ «ЗАЗ», корпорація «БОГДАН», ПрАТ «ЄВРОКАР», ПАТ «КрАСЗ», ПАТ «АвтоКрАЗ», ПрАТ «БАЗ», ПАТ «Часівоярські автобуси», ПрАТ «Чернігівський автозавод» та інші.

Не дивлячись на значні відмінності в конкурентних позиціях зазначених автовиробників на національному ринку продажу автомобілів, дані підприємства об’єднує спільна проблема нестабільності виробництва.

Нестабільність виробництва є вельми небезпечною проблемою функціонування будь-якого підприємства, так як призводить до простою виробничих потужностей, втрати кадрового потенціалу організації, зниженню обсягів виробництва продукції, зменшенню фінансового результату підприємства та, як наслідок, послабленню його конкурентних позицій на ринку та суттєвого обмеження можливостей для подальшого розвитку.

На даний момент на підприємствах вітчизняного автомобілебудування гостро стоїть проблема досягнення стабільності виробництва як ключового аспекту забезпечення конкурентоспроможності цих підприємств.

Як свідчать статистичні дані Асоціації автовиробників України «УкрАвтопром» у період 2010-2016 рр. виробнича активність провідних вітчизняних виробників легкових автомобілів, вантажних автомобілів і автобусів характеризувалася такими показниками (рис. 1-3).




Ідентифікувавши наявність проблеми нестабільності виробництва автомобілебудівної продукції в Україні, наступним етапом дослідження є виявлення причин такої нестабільності. 

Нестабільність виробничого процесу може бути викликана як зовнішніми, так і внутрішніми факторами. 

Основним фактором зовнішнього середовища, що призводить до нестабільності виробничої діяльності підприємства, є мінливість попиту на продукцію підприємства на ринку. Така ситуація, як правило, має місце у разі, коли підприємство функціонує в умовах жорсткої конкуренції на ринку та не має власної ринкової «ніші».

Внутрішніми факторами, що спричиняють нестабільність виробничого процесу на підприємстві, найчастіше є неефективні система організації виробництва та система управління процесами постачання та збуту, й, у першу чергу, застаріла техніко-технологічна база виробництва.

Зрозуміло, що не можна однозначно стверджувати, що нестабільність виробничої активності вітчизняних підприємств автомобілебудування викликана виключно факторами зовнішнього середовища чи факторами внутрішнього середовища, адже існує певна взаємопов’язаність цих факторів. Так, відсутність попиту на продукцію автомобілебудівного підприємства на ринку мінімізує його можливості для розвитку, в тому числі щодо оновлення техніко-технологічної бази. В той же час застарілі техніка та технологія не дозволяють підприємствам вітчизняного автомобілебудування створювати високо конкурентну продукцію, що негативно впливає на конкурентоспроможність таких підприємств.

Література:

1. Автомобільна промисловість (інколи також автомобілебудування) [Електронний ресурс]. − Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/ Автомобільна_промисловість. − Заголовок з екрану.

2. Статистика  2010 [Електронний ресурс].  Режим доступу: http://ukrautoprom.com.ua/statistika/statistika-2010.  Заголовок з екрану.

3. Статистика  2011 [Електронний ресурс].  Режим доступу: http://ukrautoprom.com.ua/statistika/statistika-2010.  Заголовок з екрану.

4. Статистика  2012 [Електронний ресурс].  Режим доступу: http://ukrautoprom.com.ua/statistika/statistika-2012.   Заголовок з екрану.

5. Статистика  2013 [Електронний ресурс].  Режим доступу: http://ukrautoprom.com.ua/statistika/statistika-2013.  Заголовок з екрану.

6. Статистика  2014 [Електронний ресурс].  Режим доступу: http://ukrautoprom.com.ua/statistika/statistika-2014.  Заголовок з екрану.

7. Статистика  2015 [Електронний ресурс].  Режим доступу: http://ukrautoprom.com.ua/statistika/statistika-2014-2.  Заголовок з екрану.

8. Статистика  2016 [Електронний ресурс].  Режим доступу: http://ukrautoprom.com.ua/statistika/statistika-2016.  Заголовок з екрану.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота