РОЗВИТОК КОНТРЕЙЛЕРНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ ВАНТАЖІВ І ПРОБЛЕМИ ЇХ ВПРОВАДЖЕННЯ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

РОЗВИТОК КОНТРЕЙЛЕРНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ ВАНТАЖІВ І ПРОБЛЕМИ ЇХ ВПРОВАДЖЕННЯ

30.11.2017 12:09

[Секция 9. Логистика и транспорт]

Автор: Чапенко Оксана Сергіївна, викладач, Кременчуцький льотний коледж Національного авіаційного університету


Сучасний розвиток транспортної системи країни вимагає від перевізників здійснювати заходи щодо оптимізації витрат на перевезення. Важливими напрямками зниження транспортної складової сьогодні є застосування сучасних технологій перевезень, реорганізація транспортної інфраструктури, інтеграція транспортних систем [1].

Таким чином, головним інструментом цього процесу є розвиток змішаних перевезень, що базуються на ефективному використанні та взаємодії декількох видів транспорту при доставці вантажів.

З метою підвищення ефективності транспортного обслуговування господарських зв’язків на міжнародному рівні й досягнення рівномірності використання всіх елементів національної транспортної системи розробляються принципи змішаних сполучень. Серед останніх поширення одержали інтермодальні перевезення, які передбачають транспортування залізницею завантажених автотранспортних засобів на магістральній частині маршруту з подальшим їх використанням на місцевих перевезеннях – контрейлерне сполучення [2].

На шляху реалізації контрейлерного способу доставки вантажів виникають проблеми, пов’язані із специфічними умовами перевезень, які виявляються у відсутності вивчених характеристик транспортного процесу, критеріїв ефективності, які відповідають ринковим умовам, теоретичних розробок в області створення контрейлерних технологій перевезень.

Головна мета активізації перевезень в контрейлерному сполученні полягає в переключенні частини вантажопотоків з автомагістралей на залізничний транспорт і у створенні більш збалансованої транспортної системи, що знижує екологічне навантаження і підвищує ефективність міжнародних перевезень.

Переваги контрейлерних перевезень наступні: 

- висока швидкість і гарантія доставки вантажів відповідно до графіка руху поїзда;

- гарантована безпека перевезення за будь-яких погодних умов;

- гарантована охорона транспортних засобів і вантажів під час руху та стоянки поїзда;

- значне скорочення часу проходження прикордонного та митного контролю;

- збереження транспортного засобу, заощадження його моторесурсу й економія палива;

- збереження автомобільних шляхів; 

- економія витрат на оформлення товаросупровідних документів;

- дотримання режиму праці і відпочинку водіїв;

- задоволення екологічних вимог у різних країнах до автомобільного транспорту.

Ефективність контрейлерних перевезень визначається також технологією навантажувально-розвантажувальних робіт, які  виконують за допомогою тягача, що накочує вантажний модуль з апарелі на платформу або з використанням навантажувально-розвантажувальних пристроїв. 

До об'єктивних чинників, що сприяють розвитку контрейлерних перевезень в Україні, поряд з економією палива і ресурсного пробігу автомобільних транспортних засобів, зниженням ймовірностей дорожньо-транспортних подій і схоронністю автодоріг, відноситься також усунення обмежень на масу автопоїздів, зниження залежності перевізних процесів від погодних умов, готовність Укрзалізниці до виконання таких перевезень, завдяки наявності спеціалізованих платформ. 

Перспективність розвитку контрейлерних перевезень в Україні пов'язана із можливістю: по-перше, забезпечувати високі швидкості доставки при дотриманні режиму праці i відпочинку водіїв; по-друге, задовольняти екологічні вимоги в різних країнах до автомобільного транспорту; по-третє, знизити собівартість перевезень, що підвищить конкурентоспроможність національних перевізників; по-четверте, поступово інтегрувати національну транспортну систему до європейської. 

Для автоперевізника економічний ефект передбачається у вигляді економічного ефекту експлуатаційних витрат у порівнянні з автомобільним перевезенням, а також капітальних затрат на рухомий склад. 

Методика обґрунтування застосування системи контрейлерних перевезень включає необхідність проведення економічного аналізу, послідовність якого включає: формування і обґрунтування технологічних варіантів впровадження контрейлерних перевезень; підготовку інформаційної бази для оцінки ефективності критеріям і розрахунок показників (собівартості, одноразових витрат за видами транспорту, учасникам перевезення, екологічного збитку і економічних результатів по всіх суб'єктах контрейлерної перевезення);  оптимізацію технічних, технологічних і економічних параметрів варіанту контрейлерної перевезення з метою досягнення максимального ефекту від впровадження системи контрейлерного перевезення в цілому.

Література:

1. Матюшин Л.Н., Стрекалов Б.Н. Комбинированные перевозки – технология будущого. Вестник ВНИИЖТ. – 1998. – 30 с.

2. Кирпа Г.Н., Демин Ю.В. О возможных путях развития комбинированных перевозок грузов в Украине. Работы Западного научного центра ТАУ. – 1995. – 65 с.

3. Нефедов Н.А., Харченко Т.В., Пономарева Н.В. Применение контрейлерных поездов при международных перевозках грузов. Сб.науч.трудов. – Харьков, 2003. – 91 с. 

4. Милославская С.В., Плужников К.И. Мультимодальные и интермодальные перевозки. – М.: РосКонсульт, 2001. – 368 с.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота