УМОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ АУДИТОРСЬКИХ ПОСЛУГ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

УМОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ АУДИТОРСЬКИХ ПОСЛУГ

20.12.2017 19:01

[Секция 4. Бухгалтерский учет, анализ и аудит]

Автор: Яремчук Ірина Володимирівна, студентка 6 курсу, Навчально-наукового інституту обліку, аналізу та аудиту Університету Державної фіскальної служби України


Проблеми умов забезпечення якості надання аудиторських послуг за сучасних умов господарювання набувають все більшої актуальності. Адже, аудиторська діяльність має забезпечувати гарантії прозорості, надійності та достовірності фінансової інформації, що надається фірмами. Лише в разі якісного виконання аудиторських перевірок користувачі інформації будуть упевнені в реальності перевіреної фінансової звітності, а отже, створюватимуться умови для вірного прийняття рішень, що в свою чергу підвищуватиме загальний добробут населення.

Вагомий внесок в дослідженні якості аудиторських послуг зробили такі вітчизняні вчені та аудитори-практики: А. Г. Загородній, Н. І. Дорош, В. В. Сопко, Н. М. Проскуріна, Б. Ф. Усач, Д. В. Єременко, В. С. Рудницький та інші. Але аналіз вітчизняних наукових публікацій свідчить, що проблема якості аудиту досить обмежено розкривається, тому є актуальною.

Якщо використати визначення аудиту, наведене в Законі України «Про аудиторську діяльність» , то якість аудиту – це тотожність думки аудитора про достовірність в усіх суттєвих аспектах даних бухгалтерського обліку і показників фінансової звітності та відповідність вимогам законів України, положень бухгалтерського обліку й інших правил (внутрішніх положень) суб’єктів господарювання дійсному рівню їх достовірності (викривлення) [1].

Нині в науці визначають наступні умови забезпечення підвищення якості аудиторських послуг в Україні:

1. Забезпечення високого рівня кваліфікації та підвищення професійних знань фахівців аудиторської фірми. Перш за все, удосконалити: політику прийняття на роботу; політику призначення виконавців; організацію службового росту аудиторів; політику внутрішнього контролю якості. Також слід проводити підвищення кваліфікації молодих співробітників аудиторської фірми досвідченими аудиторами [2, с. 37].

2. Застосування методів зниження аудиторського ризику. Аудиторський ризик зумовлює можливість підготовки неналежного аудиторського висновку. Тому аудитору необхідно володіти вмінням застосувати професійні знання і навики для зменшення ризику невідповідної оцінки стану діяльності суб’єкта господарювання [2, ст. 55].

3. Якісне планування роботи. Удосконалення планування аудиторських процедур на рівні тверджень для кожного суттєвого класу операцій, залишків на рахунках та розкриття інформації відповідно до оцінених ризиків [3, с. 26]. Якісне планування можливе лише при виконані положення МСА № 300, № 330, № 500 та інші.

4. Виконання аудиторами вимог нормативних документів. Критерієм якості під час проведення аудиту вважається, дотримання вимог Закону України «Про аудиторську діяльність», МСА та Кодексу професійної етики. Якість аудиторських послуг залежить від виконання аудитором принципів професійної етики, які створені для забезпечення високої якості аудиту та достовірного аудиторського висновку. Етичні вимоги: незалежність аудитора, чесність перед суспільством, об’єктивність судження, компетентність дій, професіоналізм аудитора, конфіденційність інформації та інші [2, с. 37].

5. Належне документування всіх стадій проведення аудиту. Ведення робочих документів – є основою підтримання якості процесу аудиту. Документування процесу створює умови для контролю своєчасності і повноти виконання аудиторських процедур, дозволяє своєчасно виявляти недоліки в контрольних діях аудитора [2, с. 37].

Відповідно кожна аудиторська фірма має розробити внутрішньо-фірмові стандарти, які мають базуватися на вище перелічених умовах підвищення якості аудиторських послуг та виконувати такі завдання: удосконалення процесу аудиту; удосконалення організаційної структури фірми; зменшення трудомісткості перевірок; розширене залучення асистентів до перевірок; підвищення внутрішньої культури на фірмі; стимулювання підвищення компетентності персоналу; створення система заохочення до підвищення якості аудиту [4, с. 336].

В цілому аудиторським фірмам слід запроваджувати політику та процедури контролю якості, що забезпечують виконання усіх аудиторських завдань відповідно до Міжнародних стандартів аудиту, професійних, національних й законодавчих вимог.

Література:

1. Закон України «Про аудиторську діяльність» від 22 квітня 1993 року № 3126-ХІІ (у редакції Закону України від 14 вересня 2006 року №140-V) (зі змінами та доповненнями) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ show/2121-14.

2. Бондар В. П. Якість в аудиті та деякі аспекти в управлінні якістю / В. П. Бондар, Ю. В. Бондар // Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу. Сер: Бухгалтерський облік, контроль і аналіз. - 2015. - Вип. 1. - С. 36-66.

3. Василюк М. М. Прагматика контролю якості аудиторських послуг в умовах глобалізації економіки/ М. М. Василюк //Бухгалтерський облік, аналіз та аудит: проблеми теорії, методології, організації. - 2014. - № 1. - С. 25-31. 

4. Шалімова Н. С. Якість аудиту як ключовий критерій оцінки його результативності в системі соціально-економічних відносин/Н. С. Шалімова //Бізнес Інформ. - 2014. - № 4. - С. 335-340.

____________________

Науковий керівник: Шевчук Олег Анатолійович, доктор економічних наук, професор, Університет державної фіскальної служби України

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота