ОБЛІКОВА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ОБЛІКОВА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА

30.10.2018 14:34

[Секция 4. Бухгалтерский учет, анализ и аудит]

Автор: Федорчук Марія Анатоліївна, магістрант Національного університету водного господарства та природокористування


У соціально-економічному розвитку кожної країни важливу роль відіграє держава. Так, в умовах ринкових відносин держава не може залишатися осторонь в процесах організації та здійснення господарської діяльності між різними суб’єктами господарювання. Окрім регулюючої і контрольної функції у сфері господарювання, держава, з іншої сторони, – власник багатьох суспільно важливих економічних ресурсів країни, галузей господарювання і підприємств. 

Державні підприємства, як господарські організації, – це суб’єкт господарювання. На державні підприємства покладається обов’язок вести господарський облік згідно вимог чинного законодавства. 

Ефективна та раціональна організація бухгалтерського обліку на підприємстві починається з розроблення облікової політики [3, с. 247]. Облікова політика – це сукупність принципів, методів і процедур, що використовуються підприємством для складання та подання фінансової звітності [4].

Значною мірою, ефективність управління господарською діяльністю компанії та стратегія її розвитку в майбутньому багато в чому залежать від вдало сформованої облікової політики [2, с. 163].

Особливості обліку на державних підприємствах узагальнені у Положенні про порядок бухгалтерського обліку окремих активів та операцій підприємств державного, комунального секторів економіки і господарських організацій, які володіють та/або користуються об’єктами державної, комунальної власності, від 19.12.2006 р. № 1213. Відповідно до Положення № 1213 облікова політика підприємств державного, комунального секторів економіки визначається у розпорядчому документі, який приймається підприємством і погоджується органом, до сфери управління якого воно належить, або уповноваженим органом відповідно до установчих документів. У розпорядчому документі про облікову політику має бути встановлено методи оцінки, обліку і процедур, які має застосовувати підприємство та щодо яких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку передбачено більш ніж один їх варіант [5].

Узагальнюючим фінансовим показником результатів господарської діяльності підприємства, безперечно, є прибуток. Розподіл прибутку державних підприємств, у статутних фондах яких більше ніж 50% акцій належить державі, здійснюється відповідно до фінансового плану, затвердженого органом, у сфері управління якого перебуває підприємство [5]. Порядок відображення в обліку операцій розподілу чистого прибутку державного підприємства на квартальну і річну дату балансу наведено в табл.1.







Отже, через розподіл прибутку реалізується одна з його найважливіших функцій – стимулювання діяльності підприємств. Якщо це підприємство державне чи приватне, то частину прибутку отримує держава у вигляді податків, зборів або платежів. 

Таким чином, можна зауважити, що якісно визначена облікова політика є однією з найважливіших складових бухгалтерського обліку державного підприємства. Вдало сформована облікова політика здатна забезпечити конкурентномпроможність тієї ланки народного господарства, у якій здійснює свою діяльність державне підприємство.  

Список використаних джерел

1. Господарський кодекс України, від 06.11.2017 [Електронний ресурс]. – Верховна Рада України. — Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/436-15/page3

2. Засадний Б. А. Формування облікової політики в системі бухгалтерського обліку підприємств / Б. А. Засадний // Бухгалтерський облік, аналіз, аудит. – 2016. – № 12-2. – С. 159–164.

3. Петрицька О. С. Особливості формування облікової політики на державних підприємствах / О. С. Петрицька // Вісник Чернігівського  державного технологічного університету. – 2014. – № 1(72). – С. 247–252.

4. Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні: Закон України від 01.7.2018 № 2210- VIII [Електронний ресурс]. –  Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14

5. Про порядок бухгалтерського обліку окремих активів та операцій підприємств державного, комунального секторів економіки і господарських організацій, які володіють та/або користуються об’єктами державної, комунальної власності, від 19.12.2006 р. № 1213 (із змінами і доповненнями) [Електронний ресурс]: Міністерство фінансів України. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1363-06

6. Рудченко Ю. С. Організація обліку на державних та комунальних підприємствах / Ю. С. Рудченко // Облік і фінанси АПК: бухгалтерський портал [Електронний ресурс]: [Інтернет-портал]. – Режим доступу: http://magazine.faaf.org.ua/organizaciya-obliku-na-derzhavnih-ta-komunalnih-pidpriemstvah.html

_____________________

Науковий керівник: Бондарєва Тетяна Григорівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри обліку і аудиту Національного університету водного господарства та природокористування



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота