ЕЛЕКТРОННЕ ДЕКЛАРУВАННЯ МАЙНОВОГО СТАНУ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ЕЛЕКТРОННЕ ДЕКЛАРУВАННЯ МАЙНОВОГО СТАНУ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД

20.09.2019 17:35

[Секция 9. Антикоррупционная деятельность]

Автор: Кушнір Ірина Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент кафедри обліку і аудиту, професор кафедри економіки та підприємництва Міжнародної Кадрової Академії; Покотиленко Елла Дмитрівна, студентка ПрАТ «ВНЗ «МАУП»


Характерною рисою XXI ст. є становлення і розвиток інформаційного суспільства, яке найчастіше асоціюється із станом розвитку інформаційних технологій і засобів телекомунікації. 

В інформаційному суспільстві всі галузі, пов'язані з інформатизацією, розвиваються швидшими темпами, домінують у його економічному розвитку [1, с. 22; 2,с.63].

Все це є дуже важливим для створення у суспільстві дієвої антикорупційної системи. І одним з найбільш ефективних методів профілактики корупції є посилення фінансового контролю осіб, уповноважених на виконання державних та інших, прирівняних до них функцій, у тому числі й шляхом запровадження електронного декларування майнового стану цих осіб.

Відсутність дослідження електронного декларування в окремих країнах Європи з різними моделями інформаційного суспільства зумовлює недостатність даних при формуванні подібної системи в Україні, що впливає на нераціональне витрачання бюджетних коштів при пошуках оптимальної системи е-декларування.

Україна більше тяжіє до західноєвропейського типу інформаційного суспільства. Розглянемо особливості  системи електронного декларування майнового стану державних службовців у деяких європейських державах.

Законодавством Великої Британії не визначений обов’язок декларування майнових активів державних службовців. Водночас, відповідно до Кодексу управління державною службою, державні службовці повинні задекларувати за місцем своєї роботи відомості про будь-який матеріальний/нематеріальний конфлікт інтересів, який може виникнути у зв’язку із займаною посадою. 

Ще більш складна система декларування функціонує в Португалії. Слід зазначити, що в Португалії немає поняття подання декларацій державними службовцями — усі португальські громадяни, підприємства та державні установи зобов’язані декларувати свої доходи в електронному вигляді. Усі дані та відповідні бланки декларацій заповнюються в електронному форматі у режимі он-лайн під особистим кодом доступу.

У Швеції система декларування подібна до португальської. Усі питання, що стосуються оподаткування в цій країні, знаходяться у компетенції Національної Податкової Ради. Подання декларацій регламентується шведським законодавством. Посадові особи не заповнюють спеціальних декларацій. Декларування здійснюється на загальних підставах кожним громадянином країни.

Для України актуальним є своєчасне забезпечення перевірки достовірності даних е-декларацій державних службовців, яке передбачене Законом України «Про запобігання корупції». Саме тому, слід вдосконалити національну систему електронного декларування майнового стану державних службовців з максимальним її наближенням до стандартів ЄС.

Література:

1. Белл Д. Грядущее постиндустриальное общество. Опыт социального прогнозирования / Д. Белл; пер. с англ.– М.: Academia, 2004. – 788 с.

2. Скалацький В.М. Концептуальні побудови та практичні моделі інформаційного суспільства / В.М. Скалацький // Гуманітарний часопис. –2012. – № 4. – С. 62-69.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота