ЩОДО СУБ’ЄКТІВ ЗДІЙСНЕННЯ КОНТРОЛЮ ЗА СТВОРЕННЯМ ШТУЧНИХ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК ВОДНОГО ФОНДУ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ЩОДО СУБ’ЄКТІВ ЗДІЙСНЕННЯ КОНТРОЛЮ ЗА СТВОРЕННЯМ ШТУЧНИХ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК ВОДНОГО ФОНДУ

26.10.2019 17:24

[Секция 6. Экологическое право. Земельное право. Аграрное право]

Автор: Найда Данило Іванович, здобувач кафедри цивільно-правових дисциплін, Одеський національний університет імені І.І. Мечникова


Законодавець не розкриє поняття та змісту заходів (робіт), спрямованих на «штучне утворення земельної ділянки». Таким чином без уваги, залишається процес саме створення такої ділянки (будівельні, гідротехнічні чи якісь інші роботи зі зміни рельєфу поверхні, заходи з благоустрою тощо) будуть кваліфіковані як штучне утворення ділянки. Виходячи з того, що саме процес утворення штучної земельної ділянки, слід розглядати як комплекс будівельних, гідротехнічних робіт та інших робіт зі зміни рельєфу поверхні. Згідно з проектом закону України “Про штучно створені земельні ділянки на водних об'єктах в межах акваторії морських портів” штучне утворення земельної ділянки має відбуватись за певною процедурою: 1) отримання дозволу на створення штучної території; 2) розроблення проектної документації для створення штучної території. Проект будівництва штучної території підлягає обов'язковій екологічній експертизі. Порядок розроблення та затвердження проектної документації для створення штучної території затверджується Кабінетом Міністрів України; 3) проведення робіт по створенню штучної території; 4) прийняття штучної території в експлуатацію; 5) формування та реєстрація земельної ділянки. Отже вказана процедура передбачає низку технічних аспектів, такі як розробка проектної документації із будівництва, прийняття штучної території в експлуатацію, тощо [1]. 

На такому етапі органом який має здійснювати державний контроль та надавати відповідні дозвільні документи із будівництва та прийняття штучної території в експлуатацію, має бути Державна архітектурна-будівельна інспекція України та Адміністрація морського порту. 

Так, відповідно до Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України від 09 вересня 2014р. № 294, Держархбудінспекція здійснює державний контроль за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів та правил тощо. У визначених законодавством випадках Держархбудінспекція проводить перевірки об’єктів будівництва щодо відповідності підготовчих та будівельних робіт, матеріалів, виробів і конструкцій, що застосовуються, вимогам державних будівельних норм, стандартів і правил, а також технічним умовам, затвердженим проектним вимогам і рішенням. Крім того, на ДАБІ України покладено функції перевірки належного оформлення нормативно-технічної та проектної документації. Важливим аспектом контрольної функції Держархбудінспекції [2] є дотримання порядків прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, проведення обстеження об’єктів та реалізації заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час їх експлуатації. Інспектори ДАБІ України та територіальних інспекцій фіксують порушення законодавства, відповідно до закону складають протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладають штрафні санкції. У визначених законодавством випадках зупиняють підготовчі та будівельні роботи.

На нашу думку, вимоги щодо проектування та будівництва таких штучних ділянок в залежності від їх подальшого функціонального використання мають міститись у спеціальних державних будівельних нормах, присвячених будівництву та експлуатації таких споруд до моменту їх визнання штучно створеною земельною ділянкою із відповідною реєстрацією у державному земельному кадастрі. 

Якщо штучно створені земельні ділянки на землях водного фонду створено в акваторії морського порту, то контролюючим суб'єктом в даному випадку виступає ДП “Адміністрація морського порту”. Згідно із ст.15 Закону України “Про морські порти” серед основних завдань Адміністрації морських портів України, можна виділити: утримання та забезпечення ефективного використання державного майна, переданого їй в господарське відання, у тому числі модернізації, ремонту, реконструкції та будівництва гідротехнічних споруд, інших об’єктів портової інфраструктури, розташованих у межах території та акваторії морського порту;організації та забезпечення безпечної експлуатації об’єктів портової інфраструктури державної власності, у тому числі гідротехнічних споруд, систем забезпечення безпеки мореплавства, розташованих у межах території та акваторії морського порту; забезпечення дотримання законодавства про охорону навколишнього природного середовища, у тому числі шляхом участі в межах визначеної законодавством компетенції у виявленні випадків скидання суднами (плавзасобами) забруднюючих речовин у межах акваторії порту.

Література:

1. Проект Закону про штучно створені земельні ділянки на водних об'єктах в межах акваторії морських портів №2968 від 13.05.2013 р. URL http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=46878.

2. Про затвердження Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України : Постанова Кабінету Міністрів України; Положення від 09.07.2014 № 294. URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/294-2014-%D0%B

____________________________

Науковий керівник: Масін Віктор Миколайович, кандидат юридичних наук, доцент, доцент кафедри цивільно-правових дисциплін, Одеський національний університет імені І.І. Мечникова



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота