СИНЕРГІЧНИЙ ЕФЕКТ МАРКЕТИНГОВО-ЛОГІСТИЧНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

СИНЕРГІЧНИЙ ЕФЕКТ МАРКЕТИНГОВО-ЛОГІСТИЧНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ

14.12.2019 16:27

[Секция 9. Логистика и транспорт]

Автор: Ганштель Вікторія Вадимівна, студентка факультету менеджменту та маркетингу, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»


У сучасній економіці відбувається постійна взаємодія одних суб’єктів господарювання з іншими, які в свою чергу намагаються досягнути власної мети. В умовах росту конкуренції та росту ринкової економіки досить ефективним та актуальним буде поєднанням маркетингу та логістики, які утворюють взаємодію концепцій і перетворюються в маркетингово-логістичний синергізм [1].

Забезпечення конкурентоспроможності підприємства та підвищення збутової політики на основі синергії маркетингу та логістики є досить актуальним завданням в умовах нестабільної економічної системи .

Логістичну синергію можна описати як цілеспрямовану та взаємну дію двох або більше компонентів логістичної системи спрямованої на досягнення спільних цілей, в процесі якої виникає інтегрований результат взаємодії цих складових, який, як правило, є більшим за звичайний результат суми цих компонентів. Таким чином створюється так званий синергічний (додатковий) ефект, що виникає за рахунок узгодженої взаємодії елементів.

Саме завдяки взаємодії концепцій відбувається створення цілісної концепції маркетингово-логістичного управління.

Сутність логістичної концепції полягає в управлінні та регулюванні потоковими процесами, спрямованих на ефективне використання можливостей підприємства для вирішення внутрішніх та зовнішніх завдань з метою задоволення транспортно-експлуатаційних потреб споживачів і постачальницько-збутових робіт [2].

В межах маркетингового впливу логістична концепція спрямовує підприємницьку діяльність на мінімізацію сукупних витрат на переміщення та зберігання товарів, починаючи від вибору постачальників та закінчуючи орієнтацією на споживача та стимулювання збуту.

Завдяки використанню маркетингової концепції можна стимулювати, змінити та підвищити попит на продукцію. У свою чергу  логістична концепція дасть змогу задовольнити цей попит з мінімальними витратами на транспортування .

Відповідно до інтеграційних процесів маркетингу та логістики та їх синергічного ефекту можемо отримати наступні переваги:

1. Мінімізуються загальні витрати при заданому рівні обслуговування клієнтів;

2. Максимізується корисність маркетингу та логістики (корисність місця , часу , володіння і т.д.);

3. Прискорення матеріальних потоків, зокрема прискорення реакції економічних систем, спрямованих на активізацію чинників конкурентних переваг [3];

4. Збільшення обсягів продаж і забезпечення вищого рівня обслуговування споживачів за рахунок більш точного розміщення запасів і контролю над ними.

5. Швидка реакція на зміни ринкової ситуації, в тому числі за зміну потреб споживачів, що забезпечить скорочення часу на обслуговування споживачів;

6. Зміцнення та посилення зв’язків між постачальником та споживачем;

7. Підвищення конкурентоспроможності підприємства, що дає можливість прибутковіше вести свою діяльність на віддалених ринках;

8. Розробка більш ефективних методів «фізичного розподілу», що призводить до суттєвої економії витрат;

9. Синхронізація руху всіх ресурсів;

10. Формування більш ефективної організаційної структури управління.

Проаналізувавши вище зазначені переваги можемо зазначити, що обидві концепції характеризуються орієнтацією на споживачів, а не на виробника. До того ж, правильне поєднання маркетингу і логістики забезпечить прийняття швидких та раціональних рішень щодо взаємодії внутрішнього та зовнішнього середовища підприємства. 

Таким чином, маркетинг і логістика є складовими частинами єдиного процесу задоволення потреб споживачів відповідно до цілей та виконуваних завдань. Проте слід зауважити, що маркетингово-логістична інтеграція має відбуватися на всіх ієрархічних рівнях, що забезпечить розширення маркетингової концепції, орієнтованої на споживача, логістичною концепцією у вигляді логістичних правил «7R» (відповідний продукт, відповідна кількість, відповідна якість, відповідний час, відповідне місце, відповідна інформація, відповідна вартість реалізації замовлення). 

Завдяки синергічного ефекту взаємодії маркетингу і логістики можна досягти оптимізації збутової діяльності за рахунок використання аналізу, прогнозування та контролю ринку; взаємовідносин постачальників із споживачами. 

Список літератури:

1. Джур Є.Ю. Колеснікова К.С Інтеграція маркетингу та логістики в Україні [Електронний ресурс]. – URL: https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2017/01/353.pdf

2. Інфраструктура товарного ринку: Теоретичні засади: 3.6 Взаємозв’язок концепцій логістики і маркетингу: Підручник / За ред. О.О. Шубіна. К.: Знання, 2009. — 379 с. [Електронний ресурс]. – URL: https://westudents.com.ua/glavy/35857-36-vzamozvyazok-kontseptsy-logstiki-marketingu.html

3. Крикавський Є. Логістика та маркетинг: точки взаємодії / Є.Крикавський // Журнал Транспорт  і Логістика. – № 10/24 октябрь 2007 / Логистика / ТЕОРІЯ ДЛЯ ПРАКТИКИ [Електронний ресурс]. – URL: http://translogistics.com.ua/archive/484/number22



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота