ДЕЯКІ АСПЕКТИ СКОЄННЯ ШАХРАЙСТВ У МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ ШЛЯХОМ ПРОДАЖУ НЕІСНУЮЧИХ ТОВАРІВ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ДЕЯКІ АСПЕКТИ СКОЄННЯ ШАХРАЙСТВ У МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ ШЛЯХОМ ПРОДАЖУ НЕІСНУЮЧИХ ТОВАРІВ

01.02.2020 18:26

[Секция 4. Уголовное право. Уголовное процессуальное право. Криминалистика. Криминология. Уголовно-исполнительное право. Судоустройство. Правоохранительные органы, прокуратура и адвокатура]

Автор: Луцкевич Дмитро Олександрович, магістр права, оперуповноважений СКП Амур-Нижньодніпровського відділення поліції Дніпровського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області


У світі сучасних технологій інтернетом користується кожен другий українець. Хтось використовує інтернет для перегляду новин, хтось для розваг, хтось для спілкування, але є і такі, що використовують інтернет для власного збагачення шляхом скоєння шахрайських дій.

Шахрайство - це заволодіння чужим майном або придбання права на майно шляхом обману чи зловживання довірою.

Для таких осіб передбачена кримінальна відповідальність статтею 190 Кримінального кодексу України.

Стоїть питання щодо скоєння шахрайства через мережу інтернет. Його різноманіття має свої певні прояви та особливості. Наразі хочу висвітлити особливості скоєння шахрайства у мережі інтернет шляхом продажу імітованого товару.

Через тяжке фінансове становище не всі громадяни можуть придбати нові речі у магазинах, та нерідко звертаються до платформ на яких здійснюється продаж речей, так як там можна придбати речі, які вже знаходились в обігу, але зберегли всі свої функції. Найпопулярнішими платформами, в Україні, є OLX.ua, та Prom.ua. 

Особи, які скоюють такі злочини, насамперед, є непоганими економістами та методом фільтрації можуть визначити, що є найбільш актуальним у продажі, а також профільтрувати цінову політику на даний вид товару.

Існує певний алгоритм підготовки до такого злочину:

1) Реєстрація власного профілю на платформі;

2) Аналіз платформи на предмет встановлення найбільш актуальних видів товару;

3) Аналіз цінової політики даного товару на цій же платформі та у інтернет-магазинах;

4) Пошук фотокарток з товаром на просторах інтернету або ж фотографування власного (якщо такий є в наявності);

5) Створення оголошення про продаж товару.

Зупиняючись на останній дії у підготовці хочу зазначити, що вартість товару визначається завдяки проведеному аналізу цінової політики. Зазвичай вартість такого на 20-30 % менша за середню ціну. Таким чином проявляються психологічні тонкощі. 

Покупець обираючи товар звертає увагу на якість фотокарток запропонованого товару та власне його вартість. Але ж знижена ціна викликає певні побоювання серед покупців та вони починають шукати в цьому певний підступ. Для цього автор оголошення при його створенні може зазначити, що продати треба терміново та тому ціна низька. 

Все ж таки обравши товар необхідно зв’язатись з продавцем (для цього зазначається мобільний телефон або електронна поштова скринька). Під час розмови такий продавець буде розповідати про свій товар у позитивному руслі на 80%, а у негативному на 20%. Це пов’язано з тим, що коли особа почує, що товар повністю новий без будь-яких недоліків коштує набагато нижче ніж у магазині, то в неї з’явиться внутрішнє переконання, що від неї щось приховують та обиратиме інший товар. 

Шахраї є гарними психологами, які діють на відстані та за відносно короткий проміжок часу в процесі розмови визначають для себе яким чином вести її надалі, щоб продати товар якого не існує, так би мовити «продаж повітря». 

В процесі розмови, якщо покупець дуже прискіпливий та буде торгуватись за товар, шахраї або знизять ціну, або будуть спочатку відмовлятись від цього, а потім погодяться, або ж взагалі не будуть знижати наполягаючи на тому, що ціна і так значно низька – це залежить від кожного шахрая окремо, так як кожен обирає свою тактику замовляння та скоєння злочину в цілому.

Після переконання покупця, що товар є йому необхідним, життєво важливим та товар, за таку ціну, він більше не знайде на просторах всього інтернету слідує наступний крок – умова про оплату та доставку товару.

Саме на цій стадії покупці ведуться на умови шахраїв після довгої розмови. Шахрай висовує вимогу про передплату даного товару, а покупець, не завжди знаючи про всі поштові послуги, або не бажає переплачувати за послуги післяплати, погоджується на дану умову. 

Власне після перерахування коштів на визначений продавцем рахунок 1-2 дні він повідомляє про те, що відправити не встигає через велику завантаженість на роботі, а на третій день вимикає телефон та знищує SIM-картку. Злочин можна вважати закінченим.

Отже, досліджуючи дане питання можна прийти до висновку, що жертвами таких злочинів, зазвичай, стають надто довірливі та/або необізнані особи. Так, звичайно не кожен продавець, який вимагає передплату є шахраєм, але для збереження власних коштів необхідно перестраховуватись та замовляти товар післяплатою, що значно знизить ризик того, що покупець його не отримає та значно знизить рівень скоєння таких злочинів, так як чим менше осіб у такий спосіб будуть купувати товар, то знизиться кількість таких шахраїв, тому що витрата часу себе не виправдає.

Список літератури:

1. Кримінальний кодекс України від 01.09.2001 р.;

2. http://help.olx.ua/hc/ru/articles/360000011320-Пользовательское-соглашение-сервисов-OLX-ua#r2.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота