АКАДЕМІЧНА КУЛЬТУРА ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

АКАДЕМІЧНА КУЛЬТУРА ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

20.01.2023 14:11

[4. Педагогические науки]

Автор: Губіна Світлана Іванівна, кандидат педагогічних наук, доцент, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського; Фрицюк Валентина Анатоліївна, доктор педагогічних наук, професор, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського


Трансформаційні процеси в освітній системі України передусім визначаються станом академічної культури вищої освіти та мають орієнтуватися на розвиток професійної компетентності здобувачів освіти. Нажаль, відсутність дієвих механізмів взаємозв’язку вищої школи та ринку праці призводить до того, що майбутні фахівці у навчанні віддають перевагу отриманню оцінок, стипендій, дипломів, тобто вони демотивовані «формальними атрибуціями вищої освіти» [2, с. 70]. 

Варто відзначити, що триває деформація академічної культури в закладах формальної, неформальної, інформальної освіти, а разом з нею гальмується впровадження освітніх змін. Ці процеси призводять до невирішення проблем з формування академічної доброчесністі, як важливої складової трансформації освіти. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень [1]. 

Відомо, що закон «Про освіту» регламентує правила дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками. Вони мають робити посилання на першоджерела інформації; дотримуватися норм законодавства про авторське право; користуватися достовірною інформацією; контролювати дотримання академічної доброчесності майбутніми фахівцями; об’єктивно оцінювати результати навчальної діяльності. Здобувачі освіти також мають дотримуватися принципів академічної доброчесності під час самостійного виконання завдань різної складності.

Серед порушень академічної доброчесності у статті 42 Закону «Про освіту» визначаються наступні: академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, обман, хабарництво, необ’єктивне оцінювання. За порушення академічної доброчесності суб’єкти освітнього процесу можуть бути притягнуті до академічної відповідальності: від відмови в присудженні наукового ступення чи звання до позбавлення права займати відповідні посади. 

У Вінницькому державному педагогічному університеті імені Михайла Коцюбинського відповідально ставляться до дотримання міжнародних стандартів академічної доброчесності. Учасники освітнього процесу у своїй діяльності керуються «Положенням про дотримання академічної доброчесності науково-педагогічними працівниками та здобувачами вищої освіти» та «Кодексом академічної доброчесності». Відповідальність за дотримання здобувачами вищої освіти норм академічної доброчесності несуть керівники кваліфікаційних досліджень. У випадках виявлення плагіату здобувачі не допускаються до захисту наукових робіт. 

Отже, чесна праця, навчання та дослідження в освіті означає, що всі суб’єкти освітніх процесів свідомо приймають до виконання правила академічної доброчесності, які полягають у виконанні принципів академічної культури. Академічній доброчесності притаманні принципи чесності в усіх сферах діяльності, а несанкціоноване запозичення чужих напрацювань є неприйнятним у світовій спільноті. 

Література:

1. Закон України «Про освіту»: Мін-во освіти і науки України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/law/2231/ (дата звернення: 8.12.2019). 

2. Хоружий Г. Ф. Академічна культура: цінності та принципи вищої освіти: Тернопіль : Навчальна книга Богдан, 2012. 320 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота