ТРАНСФОРМАЦІЯ ДУХОВНОГО ВЕКТОРУ АКСІОСФЕРИ УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА ПІД ВПЛИВОМ ПОЛІТИЧНИХ РІШЕНЬ ПРЕЗИДЕНТІВ УКРАЇНИ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ТРАНСФОРМАЦІЯ ДУХОВНОГО ВЕКТОРУ АКСІОСФЕРИ УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА ПІД ВПЛИВОМ ПОЛІТИЧНИХ РІШЕНЬ ПРЕЗИДЕНТІВ УКРАЇНИ

24.01.2023 15:42

[5. Исторические науки]

Автор: Яковлєв Ігор Васильович, кандидат історичних наук, м. Одеса, Україна


Духовне життя як одна з невід’ємних складових аксіосфери українського суспільства начало зазнавати значних трансформації  в  другій половині нульових про, що свідчать соціологічні дослідження з даних питань, та найбільший вплив відбувся під час президенства П.О. Порошенко, який докорінно змінив вектор релігійного направлення в аксіосфері українського народу.

Всім добре відомо, що завдячуючи державницькій політиці п’ятого президента незалежної України  Петра Олексійовича Порошенка, Український народ нарешті отримав Томос на автокефалію наприкінці 2018 року. Проте мало хто знає, що першим президентом який переймався даним питанням був Віктор Андрійович Ющенко. Ідею створити всеукраїнську помісну церкву В. Ющенко виношував з початку двохтисячних. Чудово розуміючи вплив закордонних сил на  керівників української православної церкви московського патріархату, а разом з цим значення православної віри для українців, неможливо було б говорити про незалежність як країни так і її народу, коли віряни продовжують ходити до храмів де вшановують іноземних царів, вождів, диктаторів и при цьому відносять себе до іноземної культури. Актуальність даного дослідження ґрунтується на суспільно-політичному інтересі до даного питання. Завдання статті є визначення та дослідження впливу  політичних рішень на трансформацію релігійного фактору як складового аксіосфери українського суспільства. 

В Одному зі своїх інтерв’ю В. Ющенко зазначив, що навколо цього питання необхідно консолідуватися не тільки політикам, а всім без винятку. "Це велика національна справа. Давайте дивитися на горизонт, бо це стосується інтересів 45 мільйонів людей", - заявив третій Президент України.[1]

Віктор Андрійович Ющенко був першим президентом незалежної України, який намагався створити автокефальну православну церкву на території України. Нажаль, через втручання в хід переговорів щодо отримання Томосу від Вселенського патріарху, зовнішніх політичних сил, не вдалось довести справу до кінця. Проте, цей досвід послугував основою для Петра Олексійовича Порошенко, який пройшовши тяжкі випробування долі домігся надання автокефалії, і український народ нарешті отримав свою православну церков України.

В статті к.п.н. Бокоч В.М. робиться акцент на тому що боротьба за надання автокефалії Україні це в першу чергу  боротьба  між Українськими та Російськими політичними силами, а проблема церковної єдності та незалежності в України зберігатиме актуальність доти, поки усі православні українці не згуртуються довкола Православної церкви України» [2] 

Як показав час, українська автокефальна церков не несе значного інтересу як для представників УПЦ МП, УПЦ КП чи інших релігійних парафій. Так як не маючи чітко налагодженої ієрархії в даній релігійній структурі, відсутність кадрів духовенства та матеріально-технічної бази виникла проблема з підпорядкуванням православних парафій під знаменами Української автокефальної церкви. Ні миряни, а тим більш не настоятелі УПЦ МП та УПЦ КП на забажали зраджувати своїм традиціям побудованих на багаторічній роботі церков в Україні заради виконання політичної волі п’ятого президента незалежної України.

Отже вплив політичних ініціатив В. Ющенка та активна політична діяльність П. Порошенко щодо надання Томосу для Української православної церкви, призвела до змін в релігійному векторі аксіосфери українського суспільства про що свідчать соціологічні дослідження з даного питання. Питання релігії відіграє вкрай важливе значення як для цільного образу аксіосфери українського суспільства так і для політичного світу країни І в цьому питані вкрай важливо використовувати політизованість теми релігійного фактору для формування внутрішньополітичної політики держави,  яка в свою чергу дозволяє в повній мірі впливати і на геополітичні стосунки з іноземними країнами. Тому процедура отримання Томосу на автокефалію зіграла значну роль в питаннях досягнення партнерських взаємовідносин з Європейським Союзом та країнами заходу, хоч при цьому погіршились стосунки з Російською Федерацію  та загострилась  ситуація між православними конфесіями в середині країни. Головну ж роль в процесі отримання Томосу зіграли українські президенти В.А. Ющенко та П.О. Порошенко, будучи керманичами країни й несучи пряму відповідальність за зовнішньополітичні зв’язки, вони використовували релігійний фактор як метод в досягненні тих цілей та задач, що ставили перед собою. Нажаль, процес з надання Україні Томосу призвів до ще більшого розколу серед православних громадян України про що свідчать відкриті виступи керівників церков. 

Література

1. Ющенко - про автокефалію: Це стосується 45 мільйонів людей URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2456465-usenko-pro-avtokefaliu-ce-stosuetsa-45-miljoniv-ludej.html (дата звернення 14.10.2021)

2. Бокоч В. М. Політична боротьба за незалежність української церкви //Гілея: науковий вісник. – 2019. – №. 145 (3). – С. 7-11.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота