ВПЛИВ БАРБІЗОНСЬКОЇ ШКОЛИ НА УКРАЇНСЬКИЙ ПЕЙЗАЖ У ТВОРЧОСТІ ВОЛОДИМИРА ОРЛОВСЬКОГО - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ВПЛИВ БАРБІЗОНСЬКОЇ ШКОЛИ НА УКРАЇНСЬКИЙ ПЕЙЗАЖ У ТВОРЧОСТІ ВОЛОДИМИРА ОРЛОВСЬКОГО

22.02.2023 20:24

[7. Искусствоведение]

Автор: Погорілий Анатолій Володимирович, аспірант, Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури


ORCID: 0000-0002-9381-9204 Anatolii Pohorilyi 

Володимир Донатович Орловський народився 20 січня 1842 року у місті Київ.  За підтримки Тараса Шевченка вступив до Петербурзької академії мистецтв у 1861 році, де у 1863 отримав велику срібну медаль. А вже у 1868 році її закінчив зі званням класного художника 1-го ступеню і отримав велику золоту медаль роком раніше за кримські пейзажі. За такі видатні досягнення у навчанні був відправлений у відрядження у 1869 році до Європи. З цього часу починається його знайомство з пейзажами художників барбізонської школи які вплинули на усю його подальшу творчість він вперше побачив у Парижі.

Майже вся наступна творчість,

В. Д. Орловського була пов'язана з Україною.  Постійно проживаючи в Києві, він систематично приймав участь у виставках київських художників і неодноразово успішно виступав зі своїми роботами за кордоном.

Мистецтвознавець В. В. Стасов у статті «Наші підсумки на Всесвітній виставці» (Париж, 1878), розповідаючи про те, як високо (на відміну від журі виставки) французька художня преса оцінила українську школу пейзажистів, наводить слова критика Манца про «чудове золотисте освітлення  у художника В. Орловського» і зазначає, що критик Вашон, який приділяв велику увагу українському пейзажу, також дуже «хвалив пейзаж Орловського».  У 1891 р. на Міжнародній виставці в Берліні успішно експонувалася картина В. Д. Орловського «Зрубаний ліс».

Його монументальні композиції, створені на основі численних етюдів, написаних на півдні України, в Криму, під Києвом, сповнені епічного спокою, яскравого, південного сонця, безкрайнього простору та широти.  Так само, як барбізонці, а слідом за ними і художники-пейзажисти інших країн Європи, В. Д. Орловський прагнув перш за все створити образ національної природи.  Про його картини, виставлені на академічній виставці, «Петербурзька газета» писала: «Високо Обдарований майстер зображує у своїх полотнах роздільні луки в гирлах Прип'яті та Дніпра... Вміння бачити природу, їй співчувати та пробуджувати почуття глядачів до неї в нього просто чудове».Під час стажування у Парижі  він познайомився з творчістю багатьох художників Барбізону, зокрема Жана-Франсуа Мілле та Теодора Руссо.

Орловського особливо привернув акцент Барбізонської школи на реалістичному та правдивому зображенні світу природи.  Він почав експериментувати з пленерним живописом, працюючи безпосередньо з натури і використовуючи вільні, виразні мазки, щоб передати світло, колір і атмосферу пейзажу.

Як і багато барбізонських художників, Орловський також цікавився соціально-політичними темами, зокрема тяжким становищем селян і робітників.  Він написав ряд робіт, які зображували сцени сільського життя та сільськогосподарської праці, часто зосереджуючись на труднощах і боротьбі, з якою стикається робітничий клас.

Окрім інтересу до Барбізонської школи, Орловський також перебував під впливом імпресіоністів, зокрема їхнього використання світла та кольору для вловлювання швидкоплинних ефектів природи.  Він поєднав техніку та стилі обох рухів, щоб створити свій власний унікальний стиль, який характеризується вільною, виразною манерою та чутливим і спостережливим підходом до природи.

Загалом барбізонська школа справила значний вплив на мистецький розвиток Орловського, сформувавши його інтерес до природи, використання пленерного живопису, інтерес до соціально-політичних тем.

Література:

1. Т. І. Лазанська. Орловський Володимир Донатович // Енциклопедія історії України : у 10 т. / редкол.: В. А. Смолій (голова) та ін. ; Інститут історії України НАН України. — К. : Наукова думка, 2010. — Т. 7 : Мл — О. — С. 640. — 728 с. : іл. — ISBN 978-966-00-1061-1.

2. Філімонова А. С. Творчість Володимира Орловського: еволюція стилю в контексті розвитку пейзажного живопису другої половини ХІХ = ХХ століття. Автореф. дис. канд. мистецтвознавства. 17.00.05 — образотворче мистецтво. Київ: Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури, 2019. 19 с.

3. Володимир Орловський (1842-1914). Микола Пимоненко (1862-1912): альбом / Нац. худож. музей України. - Хмельницький:Галерея, 2006. - 192 с. : іл.

4. Орловський Володимир Донатович // Шевченківська енциклопедія: — Т.4:М—Па : у 6 т. / Гол. ред. М. Г. Жулинський.. — Київ : Ін-т літератури ім. Т. Г. Шевченка, 2013. — С. 718-719.

5. Асеева Н. Ю. Українське мистецтво і європейські художні центри. Кінець 19 – поч. 20 ст. Київ: 1989. 198 с.

6. В. Сусак. Українські художники у Парижі. 1900–1939. Kиїв: Родовід, 2010. 408 с.

_______________

Науковий керівник: Чернявський К.В., кандидат мистецтвознавства, доцент, Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота