ГЛЕМПІНГ - НОВИЙ ФОРМАТ ЗАСОБІВ РОЗМІЩЕННЯ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ГЛЕМПІНГ - НОВИЙ ФОРМАТ ЗАСОБІВ РОЗМІЩЕННЯ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ

14.03.2023 01:37

[1. Экономические науки]

Автор: Бойко Вікторія Олександрівна, кандидат економічних наук, доцент, Херсонський державний аграрно-економічний університет, м. Кропивницький



Глемпінг є одним із нових форматів засобів розміщення, що має ряд переваг для комфортного відпочинку споживачів екологічного туризму [1-6]. Сучасні люди, які звикли до численних зручностей міського життя і хочуть насолоджуватися виїзним дозвіллям, не готові залишатися без теплого ліжка, душу та електрики, тому для них є модерний тип дозвілля – глемпінг, який поєднує переваги  природи  та  цивілізаційні  вигоди.  Саме через це на сьогодні можливо класифікувати глемпінг як один із різновидів екологічного туризму поряд з уже зі звичними його видами, як: екологічні тури з використанням екозасобів пересування (або взагалі виключаючи будь-які засоби пересування); сафарі-тури для спостереження за тваринним і рослинним світом по прокладених маршрутах/екостежках у межах природоохоронних територій; відпочинок в агросадибах.

Повномасштабна війна внесла свої корективи практично у всі сфери національного господарства України і у тому числі у розвиток глемпінгу. Надавачам послуг з відпочинку на природі необхідно було перелаштовувати свій бізнес. У 2021 р. компанією Glamping UA був представлений проєкт будівництва глемпінгів на території Бакотської затоки Національного парку «Подільські Товтри». Компанія не відмовилась від свого задуму і влітку 2022 р. звели та облаштували три люкс-намети, в яких уже були відпочиваючі в кінці літнього сезону.

2022 - рік викликів, рестартів та нетипових проєктів. Як і для більшості бізнесів в Україні, цей рік для компанії EcoSpace став надзвичайно важким і непередбачуваним. Та, завдяки ЗСУ та оптимізму українських підприємців, компанія продовжила будувати геокуполи на території всієї України та за кордоном. Впродовж 2022 р. підприємством було реалізовано близько 290 геокуполів різних розмірів та призначення. Було відновлено роботу глемпінгу у Київській області. Переживши окупацію території, на якій знаходиться цей комплекс, компанії вдалося вже у липні відновити роботу глемпінгу, здійснити реставрацію та оновлення куполів, а також змонтувати додаткові 2 куполи для відпочинку збільшеного розміру. Також, побудовано новий глемпінг мережі EcoSpace у Карпатах та протестовано нову модель еко-споруди [7].

Ще одним із прикладів розвитку засобів розміщення є виробництво глемпів у Рівненській області. Компанія на Млинівщині започаткувала український ринок глемпінгу. І сьогодні ці рішення набувають нового значення. По-перше це мобільність, адаптивність і швидкозмінність. Це те, що важливо в нинішніх умовах. Адже такі конструкції можна звести за кілька годин і використовувати не лише як туристичну інфраструктуру, а й для прийому ВПО та як пункти обігріву [8].

Із настанням миру країна почне поступово відбудовувати свою зруйновану економіку, відновлювати сотні зруйнованих  міст та тисячі сільських населених пунктів, тому зросте потреба у відпочинкових видах туризму. Роки пандемії Covid -19 та місяці війни негативно вплинули на психіку громадян. Відновити свій емоційний стан можливо буде з допомогою релакс-турів відпочиваючи у глемпах. Вони сприятимуть отриманню позитивних емоцій та енергії, що буде спрямована на відновлення наших зруйнованих міст і громад, а також створення пам’ятних місць для майбутніх поколінь як згадку про руйнівну війну.

Література:

1. Boiko, V. (2020), Rural green tourism in Ukraine: problems and prospects, Agrosvit, vol. 22, pp. 58–65. DOI: 10.32702/2306-6792.2020.22.58 URL: http://www.agrosvit.info/?op=1&z=3333&i=8  

2. Бойко В.О. Екологічний туризм як складова зеленої економіки. Ефективна економіка. 2021. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8773   DOI: 10.32702/2307-2105-2021.4.73 

3. Бойко В.О., Ключник А.В., Півньова Л.В. Зміцнення конкурентоспроможності підприємств екологічного (зеленого) туризму. Вісник Херсонського Національного Технічного Університету. 2020. №3. С. 213—222. URL: https:// doi.org/10.35546/kntu2078&4481.2020.3.28     

4. Бойко В.О., Драгота І.П. Глемпінг – ексклюзивний туристичний продукт сьогодення. The I International Science Conference on Multidisciplinary Research (January 19–21, 2021). Berlin, Germany, 2021. P. 219–221. https://isg-konf.com/i-international-science-conference-on-multidisciplinary-research/ 

5. Бойко В.О. Глемпінг – новий тренд індустрії гостинності. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (8). 2021. С. 22-28. URL: https://doi.org/10.32851/2708-0366/2021.8.3 

6. Бойко В.О., Драгота І.П. Інноваційні форми туристичного продукту в готельному бізнесі. The III International Science Conference on E-Learning and Education, February 2 –5, 2021, Lisbon, Portugal. 47-51 p. https://lib.lntu.edu.ua/sites/default/files/2021-03/Португалія_Тези_III-Conference-February-2-52021-book.pdf 

7. 2022 рік з геокуполами ECOPOD. URL: https://ecopod.ua/blog/ecopod-projects-2022 

8. Глемпінг: інноваційне виробництво на Рівненщині. URL: https://www.rv.gov.ua/news/glemping-innovacijne-virobnictvo-na-rivnenshchini 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота