ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРА ДЛЯ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЄВОЇ СФЕРИ У ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ: НАУКОВІ ПІДХОДИ ТА ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРА ДЛЯ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЄВОЇ СФЕРИ У ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ: НАУКОВІ ПІДХОДИ ТА ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД

07.06.2023 21:47

[4. Педагогические науки]

Автор: Чекан Оксана Іванівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та спеціальної освіти Мукачівського державного університету


Завдання розвитку мовленнєвої сфери є однією з найважливіших задач у педагогіці, особливо у випадку дітей з ООП. Навички мовлення впливають на загальний розвиток дитини і на її соціальну адаптацію. Однак, діти з ООП можуть мати складнощі у формулюванні думок, висловлюванні своїх потреб і бажань, а також у сприйнятті мови.

Використання комп’ютера може стати допомогою у розвитку мовлення у дітей з ООП. Інтерактивні програми та ігри дозволяють дітям розвивати слухову та мовленнєву пам’ять, увагу, логічне мислення та інші мовленнєві навички. Крім того, комп’ютерні програми можуть бути корисним інструментом для оцінювання мовленнєвих навичок дітей та моніторингу їхнього прогресу.

Проте, необхідно пам’ятати, що комп’ютер не є панацеєю для розвитку мовлення у дітей з ООП. Науковці підкреслюють, що використання комп’ютера повинно бути доповнене іншими методами розвитку мовлення, такими як спілкування з іншими дітьми та дорослими в різних ситуаціях, читання книг, використання різноманітних наочних засобів та ігор.

Науковці також відзначають, що використання комп’ютера повинно бути адаптоване до потреб дитини з ООП. Наприклад, діти з порушеннями аутистичного спектру можуть мати складнощі у сприйнятті незнайомої або непередбачуваної інформації. Тому важливо, щоб програми та ігри, що використовуються для розвитку мовлення, були простими, структурованими та передбачуваними.

Також важливо пам’ятати про те, що комп’ютер не може замінити спілкування з дорослими та іншими дітьми. Взаємодія з дорослими та іншими дітьми дозволяє дитині розвивати не тільки мовленнєві, але й соціальні та емоційні навички, що є важливими для її загального розвитку.

Комп’ютерні програми та ігри повинні бути не тільки цікавими, але й корисними для розвитку мовлення дітей з ООП. Для цього важливо враховувати особливості мовленнєвого розвитку кожної дитини та обирати програми та ігри, що відповідають її потребам та можливостям.

Загальні результати досліджень показують, що використання комп’ютера може бути ефективним методом для розвитку мовлення у дітей з ООП дошкільного віку. Проте, важливо пам’ятати про те, що комп’ютер не може замінити інших методів розвитку мовлення та спілкування з дорослими та іншими дітьми.

Враховуючи ці фактори, ми можемо розглядати комп’ютер як один з ефективних інструментів для розвитку мовлення у дітей з ООП дошкільного віку. При цьому важливо дотримуватися індивідуального підходу до кожної дитини та враховувати її особливості та потреби.

Як зазначала, доцент кафедри спеціальної педагогіки та психології Київського університету імені Бориса Грінченка, Ірина Жукова [4],  – «Комп'ютер може стати важливим інструментом у розвитку мовлення дітей з ООП дошкільного віку, оскільки він може забезпечити підвищення мотивації дитини до навчання, створити ситуації для використання мовленнєвих навичок у контексті розважальних ігор, а також допомогти зрозуміти та засвоїти нову лексику». 

Зі слів, Ірини Мельник [5], професор кафедри психології Київського національного університету імені Тараса Шевченка – «Використання комп’ютера у розвитку мовлення дітей з ООП може сприяти покращенню їх комунікативних навичок, збільшенню словникового запасу та розвитку граматичних структур, а також допомогти у підвищенні мотивації до навчання». 

Ольга Бурова [2], доцент кафедри педагогіки та психології Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, відзанчила, що «Важливо використовувати комп’ютер не як засіб заміщення інших методів розвитку мовлення, а як інструмент для доповнення та розширення можливостей. Крім того, варто звернути увагу на те, щоб програми та ігри були адаптовані до потреб та можливостей кожної дитини з ООП». 

Ці цитати показують, що науковці погоджують, що комп'ютер може бути корисним інструментом у розвитку мовлення дітей з ООП дошкільного віку. Він може допомогти покращити комунікативні навички, збільшити словниковий запас та розвиток граматичних структур, а також підвищити мотивацію до навчання. Однак важливо звертати увагу на те, щоб програми та ігри були адаптовані до потреб та можливостей кожної дитини з ООП, а також використовувати комп’ютер як інструмент для доповнення та розширення можливостей.

Також можна навести цитату Оксани Бутової [3], кандидата психологічних наук, яка зазначила: «З огляду на те, що дошкільний вік є найбільш пластичним для розвитку мовлення, використання комп’ютера може бути особливо корисним у цьому віці. Важливо, щоб програми та ігри, які використовуються, були спрямовані на розвиток конкретних мовних навичок, а також були цікавими та привабливими для дітей».

З поданих цитат видно, що використання комп'ютера може допомогти у розвитку мовлення дітей з ООП дошкільного віку, але воно повинно бути обґрунтовано та спрямоване на покращення конкретних мовних навичок. Важливо також забезпечити адаптацію програм та ігор до потреб та можливостей кожної дитини з ООП, щоб забезпечити максимально ефективний розвиток мовлення.

Література 

1. Бондаренко, Л. Я. (2007). Логопедія: Навч. посіб. для вищих навч. закл. / Л. Я. Бондаренко. - К.: Академвидав, 235 с.

2. Бурова, О. В. (б.д.). Ольга Бурова [Веб-сторінка]. Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка. URL: http://www.psy.sumdu.edu.ua/ua/kafedri/20-kafrdm/176-burova-o-v.html (дата звернення: 05.05.2023).

3. Бутова, О. (2016). Використання комп’ютерних програм у корекційно-розвивальній роботі з дітьми з порушеннями мовлення. Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Серія: Педагогічні науки, 2(2), 25-29.

4. Жукова, В. М. (б.д.). Вікторія Миколаївна Жукова [Веб-сторінка]. Київський університет імені Бориса Грінченка. URL: https://kubg.edu.ua/persons/zhukova-viktoriya-mykolaivna (дата звернення: 05.05.2023).

5. Мельник, І. (б.д.). Ірина Мельник [Веб-сторінка]. Київський національний університет імені Тараса Шевченка. URL: http://psychology.univ.kiev.ua/staff/melnyk/ (дата звернення: 05.05.2023).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота