РОЛЬ ОСВІТИ В ФОРМУВАННІ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ: ВИХОВАННЯ ПАТРІОТИЗМУ СЕРЕД МОЛОДІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

РОЛЬ ОСВІТИ В ФОРМУВАННІ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ: ВИХОВАННЯ ПАТРІОТИЗМУ СЕРЕД МОЛОДІ

20.11.2023 17:42

[11. Национальная безопасность]

Автор: Черкашина Ксенія Григорівна, студентка 2 курсу, ВСП «Лисичанський педагогічний фаховий коледж Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»


«Національне виховання забезпечує кожній нації найширшу демократизацію освіти, коли його творчі сили не будуть покалічені, а навпаки, дадуть оригінальні самобутні скарби задля вселюдського наступу: воно через пошану до свого народу виховує в дітях пошану до інших народів і тим прирече нас не до вузького відокремлення, а до широкого єднання і світового порозуміння між народами і націями".

(Софія Русова)

На сьогодення національна безпека в Україні стає питанням першочергового значення. Сучасні виклики та загрози вимагають не лише ефективних заходів безпеки, але й активного виховання патріотизму серед молоді як основи національної безпеки. Одним із ключових факторів забезпечення сталості та захищеності держави є виховання патріотизму серед молоді саме через систему освіти. Потрібні нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття і як базової якості особистості. 

Враховуючи, що Україна має давню, багатошарову і різноманітну культуру та історію, які виступають потужним джерелом і міцним підґрунтям виховання дітей і молоді. Ці засади давно увійшли до загальноосвітнього простору, але нинішні процеси вимагають їх переосмислення та новаторства, яке відкриває нові можливості для освітньої сфери.[1]

Освіта має важливе завдання – формування свідомих, відповідальних та патріотично налаштованих громадян. Тому 16 червня 2015 року міністр освіти і науки України Сергій Квіт підписав наказ «Про затвердження Концепції національно патріотичного виховання дітей і молоді, заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та Методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах».[3] Метою національно-патріотичного виховання є становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста і демократа, готового до виконання громадянських і конституційних обов'язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу. Державна національна програма «Освіта» (Україна ХХІ ст.) так визначила головну мету виховання: «Набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, формування у молоді, незважаючи на національну належність, особистісних рис громадян Української держави».

В основу національно-патріотичного виховання мають бути покладені історичні й культурні цінності, традиції і звичаї народу, значення яких висвітлено на світовому тлі. Формування ціннісних орієнтирів і громадянської самосвідомості у дітей та молоді повинно здійснюватися на прикладах героїчної боротьби Українського народу за самовизначення і творення власної держави, ідеалів свободи, соборності та державності. Освіта повинна бути не лише інформативною, але й виховною. Ось кілька аспектів, які можуть сприяти цьому процесу:

- Ретельне вивчення історії своєї країни, зокрема подій, які визначили національний характер та стали символами патріотизму.

- Ознайомлення з великими постатями і героями, які внесли вагомий внесок у розвиток країни, може надихнути молодь.

- Залучення до участі в різних громадських проектах та ініціативах сприяє формуванню відповідальності та патріотичного ставлення до своєї країни.

- Розвивання і глибоке розуміння рідної мови та літературної спадщини може вплинути на формування самосвідомості. 

- Включення патріотичних цінностей у шкільну освіту, формування позитивного ставлення до власної культури та історії.

- Освіта повинна сприяти розумінню та поваги до інших культур, одночасно підкреслюючи унікальність власної.

- Використання сучасних технологій та інтерактивних методів, щоб зробити освіту цікавою та доступною.

Необхідною умовою підвищення ефективності національно - патріотичного виховання молоді є залучення їх до підготовки та проведення позакласних виховних заходів, спрямованих на формування патріотичних якостей, самоосвіту і самовиховання. Важливе місце у патріотичному вихованні займає участь учнів у масових заходах патріотичного змісту. Найбільш поширені масові заходи з тематики патріотичного виховання учнів - це відзначення державних та релігійних свят, знаменних подій у житті школи, малої Батьківщини та самої країни, проведення читацьких конференцій, тематичних вечорів, тижнів з різних навчальних предметів, зустрічей з видатними людьми, конкурсів, олімпіад, фестивалів, виставок тощо.

Створення такого освітнього середовища сприяє вирощуванню патріотизму та національної самосвідомості серед молоді, роблячи їх активними громадянами своєї країни. Освіта є не лише передавачем знань, але й форматором свідомості та цінностей. Виховання патріотизму в молоді – це важливий елемент національної безпеки, що дозволяє створити стійке та згуртоване суспільство, готове викликати будь-які виклики часу. Систематичне та комплексне виховання патріотизму через освіту є важливим елементом національної безпеки. Лише засвоєння цінностей, історії та культури дозволяє молоді розуміти важливість власного внеску у розвиток та захист своєї держави.[2]

Література:

1. Українські педагоги про національно-патріотичне виховання : зб. матеріалів Всеукр. наук. – практ. семінару /ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського; редкол.: Березівська Л. Д. (голова редкол.), Зозуля С. М., Філімонова Т. В. ; літ. ред. Редько-Шпак Л. В. ; рецензенти Сухомлинська О. В., Коляда Н. М. – Київ : ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, 2016. – С.45

2. Національно-патріотичне виховання в Україні.URL:https://uk.wikipedia.org/wiki/Національно-патріотичне_виховання

3. НАКАЗ від 16 червня 2015 року N 641 Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах. URL:https://ips.ligazakon.net/document/MUS24863

_____________________

Науковий керівник: Пивоварова Ганна Сергіївна, завідувач навчально-методичного кабінету, викладач суспільних дисциплін, ВСП «Лисичанський педагогічний фаховий коледж Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота