МОТИВАЦІЙНО-ІРРАЦІОНАЛЬНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ НЕДОЛІКІВ НАВЧАННЯ ЖИВОПИСУ ОНЛАЙН - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

МОТИВАЦІЙНО-ІРРАЦІОНАЛЬНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ НЕДОЛІКІВ НАВЧАННЯ ЖИВОПИСУ ОНЛАЙН

29.01.2024 09:23

[7. Искусствоведение]

Автор: Яланський Андрій Вікторович, професор, викладач кафедри живопису та композиції Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури



Онлайн-навчання живопису  має низку недоліків, що потребує їхнього постійного моніторингу та  врахування під час планування та реалізації освітнього процесу. 

Недоліки навчання живопису онлайн можна розділити на дві групи: матеріально-прагматичні (обмеження доступу до фізичних інструментів, матеріалів, специфічного обладнання і под., проблеми зі зв'язком та технічні ускладнення) та мотиваційно-ірраціональні.  

Враховуючи специфіку художньої освіти, на нашу думку, особливу увагу потрібно звертати на мотиваційно-ірраціональні недоліки онлайн-навчання, які мають принципові особливості та суттєво відрізняються від матеріально-прагматичних недоліків:

1) відсутність фізичної взаємодії, безпосереднього спілкування, які у  традиційних мистецьких школах визначають чи не пріоритетною умовою розвитку певних художніх навичок через можливість взаємодіяти особисто з викладачами та однокурсниками, обмінюватися думками та отримувати зворотний зв'язок. Це позбавляє навчання не лише необхідного емоційно-емпатичного  забарвлення, підтримки, а й допомоги у виборі засобів реалізації своєї художньої ідеї, а почасти безпосередньої корекції технічних вмінь та навичок. Такої ж думки дотримується і С. Лопухова, яка вважає, шо «основну частину практичних занять, де важливим завданням є формування в студентів мотивації, професійних цінностей і самостійного нестереотипного мислення, неможливо проводити без живого спілкування між викладачем та студентом» [1];

2) недостатня мотивація та самодисципліна, які часто страждають в умовах  фактичної відсутності  викладача та реального навчального середовища. Без безпосереднього нагляду з боку  викладача студенту може бути важко дотримуватися розкладу і виконувати завдання. Крім того, не всім людям для збереження рівня продуктивності та зосередження потрібне усамітнення, особливо якщо це стосується процесу набуття спеціальних навичок;

3) відсутність специфічної творчо-художньої атмосфери, якої апріорі потребують деякі мистецькі дисципліни, орієнтовані на творче середовище. Звичайно, його неможливо відтворити вдома або через онлайн-платформи. Це може вплинути на інспірацію та творчість студентів. 

Прикметно, що фактично на подібних мотиваційно-ірраціональних недоліках онлайн-навчання наголошують і  українські вчені, хоча й не виокремлюють їх як виключно негативні: «опосередкована взаємодія дистантних учасників навчального процесу, обмеження прямого контакту «вчитель-учень»; відсутність безпосередньої можливості викладача підтримувати навчальну діяльність студентів традиційними засобами на достатньому рівні, надзвичайна складність підтримки мотивації студентів до навчання» [2, с. 116]. 

При цьому й існуючі матеріально-прагматичні недоліки тісно пов’язані з мотиваційно-ірраціональними, оскільки можуть викликати стрес і вплинути на натхнення майбутніх художників. 

На нашу думку, мотиваційно-ірраціональні недоліки навчання живопису онлайн важливо враховувати у першу чергу, оскільки відшукати способи їх подолання для покращення якості навчання живопису онлайн.

Література:

1. Лопухова С. Рисунок і живопис для майбутніх графічних дизайнерів в умовах дистанційного навчання. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну. 2021. № 4(2), С. 265–275. 

2. Олефіренко О., Москаленко В. Теоретичні аспекти впровадження дистанційного навчання у закладах освіти. Open educational e-environment of modern University. 2023. № 15. С. 116-129.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота