ОСОБЛИВОСТІ ПОВЕДІНКИ ДИТИНИ - ЖЕРТВИ НАСИЛЬСТВА В СІМ'Ї - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ОСОБЛИВОСТІ ПОВЕДІНКИ ДИТИНИ - ЖЕРТВИ НАСИЛЬСТВА В СІМ'Ї

12.04.2024 00:25

[15. Психологические науки]

Автор: Ташматов Вячеслав Абдуллайович, кандидат психологічних наук, Національний університет «Одеська юридична академія»; Панченко Валерія Володимирівна, Національний університет «Одеська юридична академія»


ORCID: 0000-0002-3786-9004 Ташматов В.А.

ORCID: 0009-0006-5670-4332 Панченко В.В.

Особливості поведінки дитини-жертви насильства в сім'ї є складною та багатогранною проблемою, яка вимагає уважного аналізу та розуміння. Насильство в родині не лише травмує фізично, але й залишає глибокі психологічні шрами, особливо на дитячій психіці. У таких умовах поведінка дитини може виявляти ряд особливостей, які варто розглянути.

По-перше, дитина, що пережила насильство в сім'ї, часто проявляє страх та тривогу. Вона може стати замкнутою та нерішучою у спілкуванні з іншими, відчуваючи страх перед можливими наслідками виявлення своїх емоцій.

По-друге, такі діти часто розвивають внутрішні конфлікти та поглиблену самокритичність. Вони можуть відчувати вину за те, що не змогли захистити себе або інших членів сім'ї від насильника, що може призвести до проблем зі здоров'ям та самооцінкою.

По-третє, дитина-жертва насильства може виявляти агресивну поведінку у відносинах з іншими дітьми або навіть у школі. Це може бути спробою відчайдушно зберегти контроль над ситуацією або спосіб висловити свою образу[2, с.32].

Крім того, дитина може виявляти певні реакції на стимули, що виходять за межі звичайних для її віку. Наприклад, вона може реагувати на певні слова або жести, які нагадують їй про насильство, з великою тривогою або панікою.

Отже, особливості поведінки дитини-жертви насильства в сім'ї можуть бути різноманітними та складними. Розуміння цих особливостей є важливим для надання адекватної підтримки та допомоги цим дітям, а також для запобігання подальшому насильству в їхньому житті.

Крім перерахованих особливостей, важливо зазначити, що дитина-жертва насильства може також демонструвати симптоми посттравматичного стресового розладу (ПТСР). Це може включати в себе відчуття тривоги, випадки відчуженості, нав'язливі спогади про події насильства, а також зміни в настрої та поведінці.

Дитина може втратити інтерес до школи, занять або інших звичних активностей, що можуть вказувати на внутрішні проблеми, що її турбують. Крім того, вона може мати проблеми зі сном, здоров'ям або соціальною адаптацією через вплив насильства на її фізичне та емоційне здоров'я[1, с.8].

Важливо також враховувати, що дитина-жертва насильства може виростати в дорослу особистість з рядом складнощів у міжособистісних відносинах, здатністю до емоційного контролю та вирішення конфліктів. Отже, вчасна підтримка та інтервенція важлива для забезпечення психологічного та емоційного благополуччя дитини та підтримки її подальшого розвитку. Взагалі, дитина-жертва насильства не може повноцінно зайти в суспільство та стати адекватною його частиною, виникає «комплекс неповноцінності», який вкрай важко корегувати. Така дитина може піти по шляху гіперкомпенсації, що проявлятися в демонстрації своєї сили, прояві агресії та жорстокості. 

Для подальшого розвитку думки, слід також звернутися до можливих стратегій та методів допомоги дитині-жертві насильства в сім'ї. Важливо підкреслити роль психологічної та психіатричної підтримки, яка може включати в себе терапевтичні сесії, підтримку від кваліфікованих фахівців та програми реабілітації для дитини та її сім'ї.

Додатково, освіта та навчання батьків та вихователів щодо проблеми насильства в сім'ї, її наслідків для дітей та можливих методів попередження є важливими аспектами підтримки. Створення безпечних просторів у сім'ї, школі та громаді загалом є також важливим для захисту дітей від насильства та підтримки їхнього фізичного та емоційного благополуччя.

Нарешті, важливо підкреслити значення вивчення та вдосконалення систем захисту прав дитини на рівні держави. Це включає в себе розробку та виконання законодавчих актів, які забезпечують захист та підтримку дітей, а також надання фінансової та інфраструктурної підтримки для організацій, що надають послуги для дітей-жертв насильства[3, с.21].

У висновку можна сказати, що особливості поведінки дитини-жертви насильства в сім'ї є складною проблемою, яка вимагає комплексного підходу для розв'язання. Дитина, яка пережила насильство, може проявляти різноманітні симптоми та реакції, включаючи страх, тривогу, агресію та посттравматичний стресовий розлад.

Для підтримки таких дітей важливо забезпечити доступ до психологічної та психіатричної підтримки, проведення терапевтичних сесій та реабілітаційних програм. Також необхідно звернути увагу на освіту батьків, вчителів та інших дорослих щодо проблеми насильства в сім'ї та захисту прав дитини.

Розвиток ефективних систем підтримки та захисту прав дитини на рівні держави є також важливим аспектом вирішення цієї проблеми. Забезпечення безпеки та підтримки дітей-жертв насильства в сім'ї вимагає спільних зусиль усіх суспільних сфер та рівнів уряду[4, с.5].

Отже, лише через комплексний підхід та спільні зусилля можна забезпечити ефективну підтримку та захист дітей-жертв насильства в сім'ї та сприяти їхньому фізичному та емоційному відновленню.

Література:

1. Зинов’єва В. Є. "Соціально-психологічна робота з жертвами насильства в кризових умовах." (2023).

2. Лемко Г. (2023). СОЦІАЛЬНА РЕАБІЛІТАЦІЯ ДІТЕЙ, ЯКІ СТАЛИ ЖЕРТВОЮ СІМЕЙНОГО НАСИЛЛЯ. Актуальні питання у сучасній науці, (10 (16)).

3. Мілорадова Н. Е., Доценко В. В.,  Червоний П. Д. "Ретроспективний аналіз науково-психологічних концепцій домашнього насильства." (2023).

4. Хлівна О. М. (2021). Психологічна профілактика насилля в сім’ї.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота