ОСОБЛИВОСТІ ФОРМ ОПЛАТИ КОНСАЛТИНГОВИХ ПРОЕКТІВ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ОСОБЛИВОСТІ ФОРМ ОПЛАТИ КОНСАЛТИНГОВИХ ПРОЕКТІВ

07.09.2017 20:41

[Секция 1. Экономика, организация и управление предприятиями, отраслями, комплексами]

Автор: Бортнікова Мар'яна Григорівна, старший викладач кафедри зовнішньоекономічної та митної діяльності, Національний університет «Львівська політехніка»


Важливим моментом при підготовці остаточного договору є встановлення форми і способи оплати за надані послуги. З одного боку світова практика знає чимало способів оплати консалтингових послуг, однак з іншого – існує багато підстав для конфліктів і судових суперечок навколо питання фінансових зобов’язань сторін. Остаточна ціна консалтингових проектів формується в процесі переговорів консультанта з клієнтом. При цьому важливим є визначення особливостей різних форм оплати консалтингових послуг, а також можливостей і загроз, які несе кожна з цих форм (табл.1).




Результати досліджень ринку консалтингових проектів довели, що в загальній їх кількості лише 5,1% оплачуються часткою власності і 9,8% – участю у прибутку. Результат цілком очікуваний, оскільки обсяг виконання навіть великих комплексних консалтингових проектів на кілька порядків нижчий від обсягу доходу великого промислового підприємства, тому останні не мають потреби ризикувати власністю через потребу додаткового фінансування консалтингових послуг. Відносно невелика частка роялті (13,5%) пояснюється тим, що замовник не може точно визначити сподіваний приріст прибутку внаслідок реалізації консалтингового проекту.

Паушальні платежі (28,4%) частіше супроводжують вузькоспеціалізовані консалтингові проекти, які впроваджуються протягом короткого періоду (до 3 місяців). Такі проекти легко діагностувати, відхилення планових показників від очікуваних переважно незначні, а коливання цін та валютних курсів протягом одного кварталу рідко можуть суттєво спотворити прогнозований ефект. Очевидно, що для тривалих комплексних проектів оптимальною буде комбінована форма оплати, як дозволяє гнучко реагувати на результати проміжних етапів виконання проектів, а також враховувати зміни ринкової кон’юнктури чи фінансового становища контрагентів. Здебільшого в основі все ж лежить мінімальний паушальний платіж, який консалтингова фірма отримує навіть у випадку визнання проекту неуспішним. Часто виконавець просить авансувати його видатки на передпроектну стадію виконання робіт, щоб не опинитися в ситуації, коли в результаті остаточних перемовин буде обрано іншу консалтингову фірму.

Основними факторами визначення вартості консалтингових проектів є величина та динаміка попиту і пропозиції консалтингових послуг, репутація та досвід роботи на ринку, наявність конкуренції, забезпечення необхідного рівня дохідності та гонорарів консультантів. Вартість консалтингових проектів є важливим чинником формування і планування бюджету консалтингової компанії. 

Література:

1. Верба В.А., Решетняк Т.І. Організація консалтингової діяльності: Навч. посібник. – К.: КНЕУ, 2000. – 244 с. 

2. Воронкова В.Г. Маркетинг соціальних послуг: навч. посібник для внз / ред. В. Г. Воронкова; М-во освіти і науки України. – К. : Професіонал, 2008. – 575 c. 

3. Єжова Л. Ф. Інформаційний маркетинг: Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 2002. — 560 с.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота