ПРОБЛЕМИ НИЗЬКОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ТОВАРІВ ТА НАПРЯМКИ ЇЇ ПІДВИЩЕННЯ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ПРОБЛЕМИ НИЗЬКОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ТОВАРІВ ТА НАПРЯМКИ ЇЇ ПІДВИЩЕННЯ

09.05.2014 13:08

[Section 3. Marketing]

Author: Чечота Тетяна Олександрівна, студентка, ДВНЗ Українська академія банківської справи Національного банку України


Досягнення конкурентних переваг для українських товарів має важливе значення як для товаровиробника так і для країни в цілому, адже ефективно діюче підприємство гарантує прибутковість та високі економічні показники для країни. Прибутковість та ефективність діяльності будь-якого підприємства можливо визначити за рівнем  конкурентоспроможності його товарів.

Конкурентоспроможним вважається такий товар, який може виділятися серед товарів аналогів, може бути заміченим і, в результаті, придбаним. 

Для того щоб оцінити конкурентоспроможність товару, необхідно проаналізувати такі фактори, які мають безпосередній вплив, як ціна, якість, особливі споживчі властивості, унікальність та реакцію споживачів на товар [3].

Аналізуючи фактори товарів українських виробників, можна виявити головні проблеми низької конкурентоспроможності:

-   недосконале вивчення потреб ринку виробниками товарів;

- невідповідність товарів нормам  міжнародних стандартів. Товари українських виробників, не можуть конкурувати через те, що мають низький рівень якості, матеріаломісткості, з причини використання морально застарілого обладнання. Понад 90 % продукції, не має сучасного технічного забезпечення [2];

- слабка збутова логістика. Відсутність чіткого планування й просування товарів до споживача, що в свою чергу значно знижує конкурентоспроможність товару;

- не визначена стратегічна діяльність підприємств щодо підвищення конкурентоспроможності товарів.

Високим рівнем конкурентоспроможності товарів, виробник гарантує собі особливу нішу на споживчому ринку. 

Для того щоб українським виробникам закріпити місце на ринку та товари українських виробників мали змогу конкурувати з іншими аналогами, необхідно провести заходи на рівні підприємства та на рівні держави. 

Заходи на рівні підприємства, повинні сприяти: удосконаленню параметрів якості, впровадженню у виробництво нових технологій; сприяти оновленню дизайну упаковки; поліпшенню каналів збуту товарів; покращенню презентації товарів в магазинах; застосовуванню ефективної рекламної компанії, завдяки якій виробник завоює особливу нішу на ринку; вдосконаленню організації виробництва і праці, підвищенню кваліфікації кадрів [1].

Заходи на рівні держави повинні сприяти створенню сприятливого клімату для товаровиробників; контролюванню екологічності виробництв та безпечності товарів; удосконаленню законодавчої бази.

Отже, проблеми низької конкурентоспроможності українських товарів, закладені з початку виробництва, підприємствами, товару, застаріле обладнання спричиняє низьку якість, що в свою чергу знижує рівень своєї унікальності та особливих споживчих властивостей. Проблеми збутової логістики впливають на несвоєчасне потрапляння товарів до торгових точок, і в залежності від виду товару, слабка збутова логістика може і зіпсувати товар. Невстановлений чіткий контроль з боку держави, не дає змогу в повному обсязі українським виробникам просувати товари на світовий ринок. Таким чином сукупність взаємопов’язаних проблем повинна вирішуватися із двох сторін, зі сторони підприємства, і зі сторони держави.




Джерела:

1. Гарачук Ю.О. Підвищення ефективності діяльності підприємства за рахунок управління конкурентоспроможністю // Актуальні проблеми економіки. [Текстовий ресурс]  – 2008. – №2 (80). – с.60-65.

2. Звіт про конкурентоспроможність України [Електронний ресурс] Режим доступу: http://www.feg.org.ua/docs/Competitiveness_report_2010_ua.pdf.

3. Котлер Ф. Основи маркетингу / пер. з англ. В.Б.Боброва. – Санкт-Петербург: АОЗТ «ЛИТЕРА ПЛЮС», [Текстовий ресурс] –1994.  – 110-111 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота