ЩОДО ОСОБЛИВОСТЕЙ ВРАХУВАННЯ ЛЮДСЬКИХ РЕСУРСІВ РЕГІОНАЛЬНИХ СУСПІЛЬНИХ СИСТЕМ ПРИ ОЦІНЦІ ЕФЕКТИВНОСТІ РЕГІОНАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ЩОДО ОСОБЛИВОСТЕЙ ВРАХУВАННЯ ЛЮДСЬКИХ РЕСУРСІВ РЕГІОНАЛЬНИХ СУСПІЛЬНИХ СИСТЕМ ПРИ ОЦІНЦІ ЕФЕКТИВНОСТІ РЕГІОНАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ

28.11.2015 15:37

[Section 8. Productive forces development and regional economy]

Author: Варцаба Віра Іванівна, кандидат економічних наук, завідувач кафедри фінансів і банківської справи ДВНЗ «Ужгородський національний університет»


Суттєві динамічні, багатовекторні і важко прогнозовані зміни в зовнішньому оточенні нашої держави та її регіональних утворень формують у соціуму потребу та мотивують пошук і використання нових, адекватних цим змінам методів управління з метою забезпечення адекватних відповідей викликам, генерованим цим оточенням.

Аналіз досвіду країн пострадянського простору, які успішно наздоганяли в своєму розвитку демократичні держави з сучасною ринковою економікою, незаперечно свідчить, що тим країнам, які знаходяться на цьому шляху, в першу чергу необхідна навіть не модернізація, а кардинальна модифікація процесів та процедур управління і менеджменту (в т. ч. регіональними складовими) в напрямку забезпечення їх ефективності, прозорості, зрозумілості і доступності для громадянського суспільства. Адже, саме регіональний менеджмент, як та складова системи, яка наділена прерогативою вироблення, прийняття і реалізації рішень щодо гармонізації цілей та інтересів учасників ринкових стосунків суб’єктів регіональної економіки, необхідний для створення умов розвитку, модернізації, підвищення якості і рівня життя населення, для адаптації регіональної економіки до нових умов, до нових схем субординації і реординації цілей та інтересів всіх груп суспільства. 

Вочевидь слід визначитись із основними характеристиками регіональної суспільної системи (РСС) як об`єкта регіонального менеджменту (ОРМ), різноманітність яких визначальним чином диктує необхідну різноманітність управляючої підсистеми регіонального менеджменту (РМ), яка повинна бути не меншою, ніж різноманітність РСС. Забезпечення ж різноманітності РМ досягається за рахунок підключення до процесу управління всіх інших ключових складових РСС.

У зв’язку з цим, аналізування та оцінювання характеристик об’єкта регіонального менеджменту слід виконувати не за традиційними сценаріями, які рекомендовані адаптованими до вітчизняних умов методиками [1; 2], а за схемою, яка реалізує алгоритм управління через складові:

1. Суб’єкт управління – влада (державні органи регіонального управління та органи місцевого самоврядування);

2. Об’єкт управління – регіональні ключові групи впливу (Бізнес – Наука – Громадські організації – Громадянське суспільство);

3. Ресурси РСС – людські, фінансові, сировинні ресурси та основні засоби;

4. Рівень економічного розвитку регіону - як результат трансформування ресурсів регіональної суспільної системи людськими ресурсами в рамках типової управлінської пари РМ – РСС, який позиціонує регіон в його оточенні (індекс економічного розвитку, індекс сталого розвитку, інноваційний розвиток, інвестиційна привабливість, конкурентоспроможність, якість і безпека життя тощо).

Присутність у п. п. 1, 2 і 3 такого виду ресурсів, як людські ресурси, радикально змінює обов’язкові для аналізу складові ресурсного потенціалу регіону в зв’язку з тим, що виводить завдання з дослідження і оцінки людських ресурсів РМ і РСС, інтерпретованих автором [3], як ключові групи впливу регіональної економіки, на пріоритетний рівень.

Абсолютно не ставлячи під сумнів перелік рекомендованих складових РСС (природні ресурси, демографія, економіка, сільське господарство і території, бюджет тощо, які підлягають аналізу за вказаними методиками [для прикладу, 1, п.7; 2, Ч.1, п. 1.1.2]), звернемо увагу на практично повну відсутність в цих документах рекомендацій і вимог щодо аналітичних оцінок людських ресурсів (за винятком традиційних соціально-демографічних характеристик) і, особливо, в розрізі врахування стану та готовності останніх до використання інноваційних інструментів управління і менеджменту їх управлінських і виконавчих складових.

У зв’язку з цим, вважаємо за цілком доцільне обов’язково доповнити існуючі методики і рекомендації відповідними оцінками людських ресурсів РСС, від стану і професійного рівня яких, в першу чергу, залежить якість прийнятих і реалізованих рішень, а також отриманих від цього результатів.




Література:

1. Постанова КМ України «Про затвердження Порядку розроблення, проведення моніторингу та оцінки реалізації регіональних стратегій розвитку» від 16 листопада 2011 р. № 1186 і «Порядок розроблення, проведення моніторингу та оцінки реалізації регіональних стратегій розвитку» [Електронний ресурс] / Рада. Закон. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1186-2011-%D0%BF

2. Методологія планування регіонального розвитку в Україні. Інструмент для розробки стратегій регіонального розвитку і планів їх реалізації [Електронний ресурс] / Проект ЄС «Підтримка політики регіонального розвитку України». – Режим доступу: http://surdp.eu/uploads/files/ Methodology_of_RD_planning.pdf

3. Трансформаційні процеси економічної системи в умовах сучасних викликів: монографія / за заг. ред. д.е.н.,проф. В. І. Гринчуцького. – Тернопіль: Крок, 2014. – 544 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота