ДЕРЖАВНИЙ БОРГ УКРАЇНИ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ДЕРЖАВНИЙ БОРГ УКРАЇНИ

16.11.2016 16:16

[Section 7. Tax system. Budget system]

Author: Горденко Анастасія Вадимівна, студентка Університету митної справи та фінансів


Управління та обслуговування державного боргу є одним із пріоритетних завдань фінансової політики держави. Незважаючи на ряд позитивних зрушень у даній сфері, які відбулися протягом останніх років, необхідність вирішення проблеми оптимізації управління державним боргом є надзвичайно актуальною.

Державний борг – це загальна сума боргових зобов'язань держави з повернення отриманих та непогашених кредитів станом на звітну дату [1]. 

Розглянемо історію росту державного боргу України:

1. Період 2008-2010 рр. – борг сектору загальнодержавного управління практично збільшився удвічі  (з 12 до 25 млрд. дол. США). 

2. 2014 р – Політична криза в Україні, пізніше початок бойових дій на Сході України спричинили негативний вплив на економіку України.

3. 2015 рік - джерелом обслуговування боргу значною мірою є нові запозичення, які лише погіршують фінансовий стан держави (Україна мала сплатити 238,819 млрд. гривень)

4. Вересень 2015 р. – величина державного боргу досягла критичного рівня  ( 90% ВВП).

5. 2016 р. – Законом «Про Державний бюджет України на 2016 рік» визначено на 31 грудня 2016 року граничний обсяг державного боргу у сумі 1.501.479.663,5 тисяч гривень [2].

Згідно прогнозам МВФ, до кінця 2016 роки державний борг України може досягти величини 90,3% від ВВП, а до кінця 2017 - 91,7%. В той час, як для країн, що розвиваються, граничним безпечним рівнем держборгу є 60% від ВВП [2].

Над вирішенням кредитної проблеми України тісно співпрацюють Кабінет Міністрів України, Міністерство фінансів України, Національний банку України та Державне казначейство України, які несуть відповідальність за розробку та реалізацію ефективної боргової стратегії держави [1].

На сьогоднішній день підписано Угоду про реструктуризацію боргу. Нею передбачено списання Україні 20% боргу (3,6 млрд. дол.) та збільшення терміну погашення українських єврооблігацій на чотири роки (з 2015–2023 рр. до 2019–2027 рр.) [3]. Разом з цим в угоді вказаний так званий інструмент відновлення вартості. Під ним розуміються додаткові виплати (4,54 млрд. грн.) Україною кредиторам протягом 20 років, в тому разі, якщо наш реальний ВВП зростатиме на понад 3% [2].

 Тож, після 2019 року боргова відповідальність України повернеться з додатковим навантаженням, через збільшення ставки і додатковими виплатами в рамках інструменту відновлення вартості з 2021 року. Одночасно невиплаченим залишається «російський борг» (3 млрд. дол.) і збільшуються кредитні зобов’язання перед МВФ [3].

 Ми вважаємо, що для виходу з «боргової ями» нам потрібно, в першу чергу, припинити брати нові кредити. Далі, привести в норму політичну ситуацію країни, врегулювати податкову політику, задати сприятливі умови для розвитку внутрішнього ринку і одночасно посилити роль внутрішніх ринкових позик у процесі фінансування дефіциту бюджету та інвестиційного клімату.




Література:

1. Офіційний сайт Міністерства фінансів України [Електронний ресурс].– Режим доступу : http://www.minfin.gov.ua/news/borg

2. Госдолг Украины превысил безопасные для государства размеры [Електронний ресурс].– Режим доступу : http://vognebroda.net/gosdolg-ukrainy-prevysil-bezopasnye-dlya-gosudarstva-razmery

3. Спеціальне дослідження стану державного боргу України за підсумком 2015 року [Електронний ресурс].– Режим доступу : http://www.rurik.com.ua/documents/analytic_articles/Gov_debt_2015.pdf

4. Угода про реструктуризацію боргів України [Електронний ресурс].– Режим доступу : http://finbalance.com.ua/news/Uhoda-pro-restrukturizatsiyu-borhiv-Ukrani-osnovni-parametri-ta-analiz-Minfinu

5. Закон України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» [Електронний ресурс].– Режим доступу :  від 25.12.2015 № 928-VIII. - http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/928-19



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота