РОЗУМНЕ МІСТО ЯК УРБАНІСТИЧНА ІННОВАЦІЯ: ФОКУС НА МЕНЕДЖМЕНТІ, ПОЛІТИЦІ ТА КОНТЕКСТІ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

РОЗУМНЕ МІСТО ЯК УРБАНІСТИЧНА ІННОВАЦІЯ: ФОКУС НА МЕНЕДЖМЕНТІ, ПОЛІТИЦІ ТА КОНТЕКСТІ

30.04.2018 21:01

[Section 2. Management]

Author: Миколайчук Вікторія Володимирівна, студентка ІІ курсу магістратури, спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» Національного університету «Острозька академія»


«Розумне місто» - термін, що описує не тільки ступінь відповідності тому, наскільки місто є прогресивним в технологіях, благоустрої чи комунікаціях, а саме ті зусилля, які докладаються, щоб зробити його таким. Тому одночасно варто розглядати інновації та тих суб’єктів, що їх впроваджують, або ж сприяють чи запобігають урбаністичним змінам. Місто зараз набуває свого унікального контексту, що формується при взаємодії новітніх технологій, менеджменту та політики. Багато уваги в наукових працях приділяється саме технологічним аспектам, і недостатньо – організаційним.

Рівень урбанізації населення з кожним роком зростає. Зараз більше половини жителів Землі мешкають в містах. Такі швидкі темпи вимагають реорганізації комунікаційних мереж, ресурсів, мобільності. Розширення міст призводить до різноманітних проблем та викликів. Особливих змін зазнає базовий функціонал місця проживання – з’являється дефіцит ресурсів, проблеми з екологією, транспортна перевантаженість, старіння та погіршення стану інфраструктури. На безпосередній стан цих викликів впливають стейкхолдери, рівень самостійності громади в місті, конкурентні переваги, політична система. Тому задля вирішення певної проблеми в місті потрібно враховувати ці нюанси [3; 6]. 

Щоб запобігти кризовим станам в місті потрібно впроваджувати в менеджмент інноваційні механізми. Таким чином, переведення міста в розряд «смарт сіті» вже є новим підходом в урбаністичному розвитку.

Задля кращого розуміння ключових аспектів поняття «смарт сіті» варто розглянути декілька його визначень:

1) Це місто, що активно розвивається за великою кількістю параметрів, побудоване на принципах автономії та залучення громадян до інноваційних процесів [5];

2) Місто, що контролює критичні для міста фактори та оптимізовує їх [3];

3) Місто, що поєднує матеріальну інфраструктуру, Інтернет-технології, соціальну та бізнес-сфери таким чином, щоб підвищити загальну ефективність [1];

4) Місто, що поєднує комунікаційні системи та технології Web 2.0 з іншими організаційними та творчими зусиллями, щоб прискорити процеси впровадження інновацій та підвищити рівень життєздатності міста [7];

5) Це використання розумних комп’ютерних технологій в ключових та критичних сферах, а саме в компонентах послуг сервісу міста – адміністрації, освіті, охороні здоров’я, транспорті – щоб зробити їх більш ефективними [6].

Отже, систематизувавши ці поняття, можна виокремити певні ключові характеристики «розумного міста»: по-перше, інфраструктура є центральним поняттям концепції смарт сіті, по-друге, технології важливі, проте не обов’язково є ключовими в місті [4]. Поєднання, взаємозв’язок та інтеграція різних систем і інфраструктур є основоположними для розумного міста [7]. Смарт сіті повинно орієнтуватись на майбутнє: розумний уряд, мобільність, люди, довкілля, проживання [5].

Інновації в простому варіанті трактування означають «нові ідеї в роботі» [2]. Таке визначення є досить поширеним, адже пояснює, що важливий саме практичний аспект, а не аспект новизни. За Хартлі, інновації можуть бути втілені в продукті, сервісі, процесі, стратегії розвитку, адмініструванні та риториці [4].

Усі інноваційні процеси передбачають певні можливості та ризики. Розумне місто фактично стає майданчиком-лабораторією для інноваційних експериментів, а також дає змогу моніторити нові проблеми, що виникають в процесі впровадження змін.

Майже 85% ІТ-проектів зазнають невдач в реалізації через нетехнічні фактори – ризики, пов’язані з політикою, організацією, адміністрацією [4]. Найпоширеніші причини – непродумане планування, слабка підтримка бізнесу, нестача професійних навичок та навіть гіперактивність влади в провадженні інновацій [3; 6].

Більше того, часто урбанізаційні інновації схожі на оксиморон: тоді як проекти, зорієнтовані на громадський сектор, фактично не мають сприятливих умов для своєї реалізації. Влада часто надто хвилюється через можливість невдачі і надає перевагу стабільності, адже вона грає більш позитивну роль в політичному іміджі. Таким чином уникнення провалу є пріорітетнішим в політиці. Розглянемо основні ризики та шляхи їх нівелювання (табл. 1).

Таблиця 1

Структура смарт сіті інновацій





Таблиця допомагає зрозуміти ключові концепти поняття смарт сіті та акцентувати увагу на зусиллях, які доводиться прикладати задля впровадження інновацій та їх підтримки.

Отже, при використанні інноваційних технологій в будівництві смарт концепції в перспективі для міста, варто пам’ятати про технічну та організаційну складові, при чому, дослідити всі можливі ризики, адже в більшості випадків саме вони стають причиною неуспішності проектів. Варто налагоджувати тісну співпрацю між ключовими стейкхолдерами, - це  дозволить пришвидшити прогресивні урбаністичні зміни.    

Література:

1. Borja, J. Counterpoint: Intelligent cities and innovative cities [Electronic resource] //  E-Journal on the Knowledge Society. – Mode of access: WWW.URL: http://www.uoc.edu/uocpapers/5/dt/eng/mitchell.pdf. - Last access: 2007. – Title from the screen.

2. Dawes, S. S., Bloniarz, P. A., Kelly, K. L., Fletcher, P. D. Some Assembly Required: Building a Digital Government for the 21st Century [Electronic resource] //  Center for Technology in Government University at Albany, State University of New York. – Mode of access: WWW.URL: http://www.ctg.albany.edu/publications/reports/some_assemb ly/some_assembly.pdf. . - Last access: 2012. – Title from the screen.

3. Dawes, S. S., Pardo, T. A., Simon, S., Cresswell, A. M., LaVigne, M. F., Andersen, D. F., Bloniarz, P. A.  Making Smart IT Choices: Understanding Value and Risk in Government IT Investments [Electronic resource] //  Albany, NY: Center for Technology in Government.  – Mode of access: WWW.URL: http://www.ctg.albany.edu/publications/guides/smartit2/smar tit2.pdf. - Last access: 2004. – Title from the screen.

4. Delivering the Smart City: A 21st Century Government Action Plan [Electronic resource] // City of Edinburgh Council. – Mode of access: WWW.URL: http://download.edinburgh.gov.uk/smartcity/. - Last access: 2001. – Title from the screen.

5. Dirks, S., Gurdgiev, C., & Keeling, M. Smarter Cities for Smarter Growth: How Cities Can Optimize Their Systems for the Talent-Based Economy. Somers, NY: IBM Global Business Services. – Mode of access: WWW.URL: ftp://public.dhe.ibm.com/common/ssi/ecm/en/gbe03348usen/ GBE03348USEN.PDF. - Last access: 2010. – Title from the screen.

6. Giffinger, R., Gudrun, H. Smart Cities Ranking: An Effective Instrument for the Positioning of Cities? [Electronic resource] //  ACE: Architecture, City and Environment, 4(12), 7-25. – Mode of access: WWW.URL: http://upcommons.upc.edu/revistes/bitstream/2099/8550/7/A CE_12_SA_10.pdf. - Last access: 2010. – Title from the screen.

7. Misuraca, G. Exploring emerging ICT-enabled governance models in European cities [Electronic resource] // Institute for Prospective Technology Studies (IPTS) European Commission. – Mode of access: WWW.URL: http://is.jrc.ec.europa.eu/pages/EAP/EXPGOV.html. - Last access: 2010. – Title from the screen.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота